Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bennie
#1376473
May Linn schreef: Ik heb van de week van die rechthoekige bakjes gekocht bij de makro, kan 250cc in. geloof iets van 10euro voor 100bakjes.
Ik gebruik ze voor de groentemix hier, kan precies 250gr in dan.
Lijkt me voor katten ook een mooie hoeveelheid denk ik?
Kan er donderdag wel wat meenemen, want gebruik er nooit 100 voor ze hier.
Dankjewel!!!!!!! (volgens mij was ik dat een beetje vergeten te zeggen gisteren :-[ )
#1379509
Schoonmaken molen: hmmm heb ik toch een beetje dom gedaan de eerste keer. Schoongemaakt in heet sopje met dreft en vervolgens ingevet met olie en in de doos teruggedaan. Gelukkig nog wel eerst in een plastic zak maar toch doos is nu ook mega vet en de zak ook. Doen ik de volgende keer dus wel vlak voor het malen invetten.

Verder mooie foto's, mooie beessies en heeerlijk eten!!
Door Bennie
#1379704
spreeuwtje schreef: leuke poezies en smakelijke foto's!! :biggrin2:
Krijg er zelf ook honger van :biggrin2:

@Denise1 mij is verteld dat ze van Dreft gaan roesten, ik ga zo op 'halamiet'-jacht, dat is een ontsmettingsmiddel dat ipv dreft gebruikt kan worden icm heet water om het schoon te maken en te ontsmetten.

Oh en wat het olieen betreft, een druppel op een theedoekpuntje volstaat voor het hele apparaat, je bent denk ik iets te gul geweest :P.
#1379728
Nou dat invetten heb ik dan idd te gul gedaan. ;D :-[

Was wel lachen hoor (achteraf dan he) moest echt vangen achter dat ding aan anders had ik zo een dut in de vloer of in mijn tenen (auw) :D.

Goeie tip van die dreft. Zou soda dan niet net zo goed werken?
#1379816
Ontsmetten  :o  heb ik nog nooit gedaan eerlijk gezegd. Ik was 'm gewoon af met heet sop en da's dan dat. Idd roest er wel eens wat maar een beetje ijzer door het eten kan toch ook geen kwaad  ::)
Halamid kun je meestal wel bij een Boerenbond of Welkoop krijgen, ik heb nog een hele emmer staan van toen de paarden droes hadden.
#1379829
is dat halamid niet giftig voor katten? als je de molen er mee wast, komen er restjes aan t eten lijkt me.
hier gaat tie ook gewoon in het sop. daarna afspoelen en afdrogen en weer in de doos.
maar als tie van dreft gaat roesten, kan je toch ook gewoon een ander merk afwasmiddel nemen?  :D
Door Bennie
#1389813
@halamid werd vroeger gebruikt om groentes langer vers te houden, tegenwoordig is dat  verboden, maar als het supergiftig zou zijn.. Ik kan het in ieder geval nergens meer krijgen. Nu heb ik weer als tip gekregen om het met brandspiritus schoon te maken :P.

Gisteren nieuwe kattenmix gemaakt en daar gingen in:
- 600 gram hert (wild)
- 450 gram kalkoen (tam)
- 700 gram eendenvleugel (tam) (wat is dat hard zeg! had eendenruggen bedoeld maar verkeerde zakje uit vriezer gehaald)
- 800 gram konijnkarkas (tam)
- 500 gram fazant organen (wild)
- 60 gram groentemix (oa wortel, rode kool, boerenkool, courgette, yoghurt, ei)

Jans vindt het geweldig! Die stond beneden aan de trap al helemaal te genieten (en een lading honden te trotseren) tijdens het vleesmalen. Sibe schudde uiteraard keihard nee (letterlijk ;D) toen ik het onder haar neusje hield. Dus die gaan we weer mixvoeren met de CB lam om aan alle nieuwe smaakjes te wennen :).
Door Bennie
#1390392
Ik heb heel stoer gedaan en 50/50 gemengd voor Sibe. Nou ze moest het mooi niet. Toen heb ik in zicht Jans een keertje in haar bakje laten graaien, waarna ze met lange tanden er aan is begonnen :D. Ik ben benieuwd of het zo ook op is.

Dat malen is heel leuk ja, maar eendenvleugels en haaskarkassen heb ik toch maar geschrapt, dat maalt me te zwaar ;D.
#1391177
halamiet :o......., als dat goedje groen is , zou ik het niet voor je molen gebruiken .
is een zeer hardnekkig medicijn die wij in ons zout water aquarium gooide als er een huid aandoening was bij 1 van de vissen was (je moest een zeer goede /juiste dosering hebben , anders kon je je hele bak naar de maan helpen  :-\ ).
is in nederland ook niet meer in de winkels te verkrijgen.......
Door Bennie
#1393931
Als je vissen er met de juiste dosering niets van te vrezen hebben, waarom zou je het dan niet als schoonmaakmiddel kunnen gebruiken? Zowel brandspiritus, Dreft als andere schoonmaak middelen lijken mij ook  niet bepaald gezond bij inname, maar daar is het dan ook niet voor bedoeld he.

Ook Sibe eet de nieuwe samenstelling inmiddels als zoete koek! Heerlijk om te zien hoe ze van mijn eigen werk zo kunnen genieten :smitten:.
#1394275
Halamid kun je gewoon bij allerlei 'boerenwinkels' kopen, is echt niet verboden ofzo.
Brandspiritus is van zichzelf reuk- en kleurloos, de kleur en de stank zijn toegevoegd en die zijn behoorlijk hardnekkig. Ik zou dan eerder medicinale aclohol gebruiken, dat vervliegt tenminste helemaal en ontsmet ook goed.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door