Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1338899
Ik geef de katten sinds zaterdag smuldier gemengd met wat blik. Twee van de drie blijken het erg lekker te vinden en die zie ik over een dag of wat wel compleet aan de kvv gaan. Alleen mijn kieskeurige poezel wil er niks van weten.
Dat is zo'n miepert altijd. Kieskeurig met brokken en van de blikjes likt ze meestal alleen die saus op  :-X

Iemand nog tips om haar smuldier te laten eten? Brokjes weghalen misschien?
#1338928
Ja, sowieso niet de hele dag brokken laten staan, dan wordt het nooit wat.
Kvv met heet water overgieten en mengen met het 'sausje' uit het blik als madam dat wel eet. Eventueel brokjes met heet water laten verpappen en mengen met kvv. En wat ook soms verrassend goed werkt: barf! Iets simpels als een stukje rundvlees, of een lapje kipfilet, beetje mager rundergehakt of tartaar, gewoon van de super of de slager. En hier was blikvis een hit, zalm op water, gewoon een beetje door de kvv prakken en ze werden hier geheel wild  :D
#1338931
Mevroi Kruim schreef: Ja, sowieso niet de hele dag brokken laten staan, dan wordt het nooit wat.
Kvv met heet water overgieten en mengen met het 'sausje' uit het blik als madam dat wel eet. Eventueel brokjes met heet water laten verpappen en mengen met kvv. En wat ook soms verrassend goed werkt: barf! Iets simpels als een stukje rundvlees, of een lapje kipfilet, beetje mager rundergehakt of tartaar, gewoon van de super of de slager. En hier was blikvis een hit, zalm op water, gewoon een beetje door de kvv prakken en ze werden hier geheel wild :D
Ja, ze krijgen nu idd smuldier overgoten met heet water en dat dan geprakt met het blikvoer. Nog blieft madam het niet ???
Brokjes ga ik maar weghalen en de overige tips ga ik in de praktijk brengen :) Bedankt!
#1339218
Zit er heel toevallig pens in de vleescompleet?? [ik vergeet dat steeds weer]
Voor een heleboel poezen is pens nl een grote NO NO!
Je zou ook s de kip kunnen proberen, die is dan niet compleet maar voor een enkele keer kan dat wel.
En mw Kruim zegt t al er zijn er ook die kvv overslaan/niet blieven maar t echte werk met smaak naar binnen schuiven
#1339239
Too schreef: Zit er heel toevallig pens in de vleescompleet?? [ik vergeet dat steeds weer]
Voor een heleboel poezen is pens nl een grote NO NO!
Je zou ook s de kip kunnen proberen, die is dan niet compleet maar voor een enkele keer kan dat wel.
En mw Kruim zegt t al er zijn er ook die kvv overslaan/niet blieven maar t echte werk met smaak naar binnen schuiven
Zonder pens, had al vernomen dat de meeste katten daar geen liefhebbers van zijn ;)
Het echte werk lijkt me wel wat voor ze, maar hoop dat het lukt met mijn tandeloze beessie :-\ Ach...desnoods moet ik voor haar dan maar mallen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door