Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Benjy en Misty
#1336110
Nu de honden gezonder eten moeten de poezen er ook aan gaan geloven. Mijn dames zijn beide 16 jaar oud. In het verleden heb ik ze al vaker op kvv gezet maar op de een of andere manier kunnen ze het blijkbaar niet verdragen. Telkes wanneer ik kvv geef, welk merk dan ook, komt het erna weer vrijwel meteen eruit. De een heeft het duidelijk veel erger dan de ander en vermagert echt extreem wanneer ik het langere tijd geef.

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Beide poezen zijn helemaal gezond verklaart door de DA.
Door bloemetje
#1336132
Te koud misschien? Misschien moet je het voorzichtiger aan doen overgieten met kokend water en eerste tijd mengen met blik?
Door Benjy en Misty
#1336348
Ik serveer het altijd op kamertemperatuur dus dan lijkt het me niet te koud. Ik dacht er ook al aan dat ze te gulzig aten en heb de porties verkleind zonder resultaat. Gek genoeg hebben ze met brok nergens last van en de eerste dag kvv ook nog niet. De tweede dag begint het met een deel en na de derde dag blijft er echt niks meer binnen. Het lijkt wel alsof ze het niet verdragen kunnen.  :-\
Door bloemetje
#1336363
Die van mij hebben dat ook eens gehad.
Gewoon terug weer mengen met blik en portie kvv steeds een beetje groter maken en de blikportie steeds iets kleiner. Eventueel eerst helemaal op blik todat ze niet meer spugen en dan beginnen met mengen.

Kvv+katten= verschrikkelijk veel geduld  :-\ :-X
Door bloemetje
#1336371
Eddy en Benjy schreef: Dat is net het probleem. Met blik precies hetzelfde!
Dat is balen :o

Met brok niet dan begrijp ik? Dan maar weer even terug op brok en over een tijdje dan maar voorzichtig met brokjes mengen ;)
Door Benjy en Misty
#1336375
Dat is misschien nog de oplossing om de maagjes eerst tot rust te brengen door terug naar brok te gaan en dan steeds meer kvv aan de brokjes toe te voegen.
Door Nirac
#1337115
Ik heb er eentje die sommige dingen zo lekker vindt (KVV, kippelevertje, stukje rauw rundvlees) dat hij het te snel naar binnen schrokt en het vervolgens weer uitbraakt. Hele kleine porties en eten in zijn eentje (ipv in gezelschap van de andere poezen) helpt dan meestal.
Door Benjy en Misty
#1337281
Nirac schreef: Ik heb er eentje die sommige dingen zo lekker vindt (KVV, kippelevertje, stukje rauw rundvlees) dat hij het te snel naar binnen schrokt en het vervolgens weer uitbraakt. Hele kleine porties en eten in zijn eentje (ipv in gezelschap van de andere poezen) helpt dan meestal.
De poezen zijn hier volgens mij zo op leeftijd dat ze de strijd niet meer voeren. Ze komen pas eten wanneer ze zelf trek hebben. Dit is bijna nooit samen. Sommige dingen als stukjes kip eten ze hier niet eens. Twee lastige eters heb ik hier. :(
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door