Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door IzMi
#1307440
Binnenkort lekker op vakantie! De eerste keer sinds we twee katjes hebben.
En dus de eerste keer opppas. Er komt iemand in huis.. Gezien weinig ervaren hiermee:
Een weekje KVV.. kan dit? Alles kan natuurlijk. Maar kan het effect hebben op het BARF-en of gewoon op hun?
Is het verstandig om het eerst te proberen, kijken naar de lichamelijke reactie e.d.

Kan iemand me voorzien van wat advies of iets dergelijks?

:)
Door bloemetje
#1307474
Ik zou ze een week of wat vooraf even overzetten. Desnoods eerder als je het prettig vind maar niet later. Dan moet het allemaal prima gaan hoor!
Door flin
#1307524
'k zou zekers vantevoren oefenen....

  of 't is nie-lekkur...
  of 't is 1 dag lekkur, en de volgende weer niet
  of misschien andere ontlasting

welke kvv had je in gedachten?
Door brie
#1307549
voor 1 weekje kun je ook barf porties kant en klaar in de vriezer portitioneren (schrjf ik dat zo goed en is het uberhaupt een woord, het komt me ineens zo vreemd over  ???)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1307605
mijn oppassers hebben ook altijd hun gewone voer gegeven. ik geef wel meerdere opties, afhankelijk van wat de oppas kan hebben en wat deze makkelijk vindt (bv hele duiven/kwartels/weekendratten of liever gemalen prakjes of normale barfdingetjes). ik maak dan een lijstje wat en wanneer ze moeten hebben en wat de alternatieven zijn en dat is allemaal makkelijk in de vriezer te vinden (alles zit al geportioneerd en er staat op de zak wat er in zit).

dingen die ze niet gewend zijn om te eten of dat al langere tijd niet meer hebben gedaan, zou ik idd ook eerst even uittesten.
Door Henkje
#1307719
Hier vindt de oppas het niet erg om karkassen enzo te geven. Alleen liever geen prooidiertjes. Helemaal prima dus :)
Ik heb een lijstje gemaakt en een dagstructuur (ivm ontdooien enzo) alles ligt in porties, dus gewoon in de goede la grabbelen!!
Door IzMi
#1307756
Daar heb ik ook aan gedacht. Alleen ze BARF-en al wel een tijdje maar zijn soms nog wat lastig. Soms gaat het heel goed en soms wat lastiger. En ik wil het voor de oppas gewoon zo gemakkelijk mogelijk maken.

Zou je ook half KVV en bv spiervlees kunnen geven?

Ik zat te denken aan Carnivoer.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1307843
brie schreef: voor 1 weekje kun je ook barf porties kant en klaar in de vriezer portitioneren (schrjf ik dat zo goed en is het uberhaupt een woord, het komt me ineens zo vreemd over ???)
;) mij ook
Het is portioneren (of positioneren, maar dat zul je niet bedoelen) :D
Door brie
#1307878
yuki13 schreef: ;) mij ook
Het is portioneren (of positioneren, maar dat zul je niet bedoelen) :D
;D :D jaaa, die zocht ik (schnorrie voor mein nierlandisch :-[)
Door Nyncke
#1307955
Heb toen ik naar Brazilie ging voor 4 katten porties gemalen en ingevroren...voor 5 weken lang....had een lamme arm maar het is perfect gegaan!

De ene dag werd er een portie uitgehaald en ontdooid en de volgende dag het portie gemixt en verdeeld over de katten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1308009
IzMi schreef: Zou je ook half KVV en bv spiervlees kunnen geven?

voor 1 week kan dat wel. al zou ik eerder ook wat vleesbot erbij geven, ipv alleen maar spiervlees erbij. orgaan zit genoeg in de meeste kvv's.
Door Borke
#1315462
Wat ook handig is, is zo'n voederautomaat.
Wij hebben een 'automatic cat feeder' met tijdklok en een koelelement erbij.
Reuze handig als de oppas een keer niet op het handigste tijdstip kan langskomen.
Dat is immers het nadeel met vers gevoerde katten, je kunt niet een grote bak voer neerzetten, je zit toch met de houdbaarheid en met vliegen...
Door Henkje
#1315499
Het scheelt bij mij ook dat de katten niet echt op vaste tijden gevoerd worden. Dus ze zullen ook niet gaan piepen als de oppas eens wat later is.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1315709
Ik heb bij mijn hondje gemerkt dat ze erg graag van barf over wil stappen op kvv. De weg terug is een stuk moeilijker.  :-\
In ieder geval heb ik me voorgenomen om bij mijn hondje alleen in uiterste noodgevallen (geen idee wat dat zou zijn) weer kvv ga geven.  :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door