Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sunny
#1303110
Lekker hoor, dat klinkt me als muziek in de oren, Too!
ik ben zo benieuwd hoe het met ze zal gaan de komende tijd.
Minous is probleemloos al helemaal over, superkat! gek genoeg lijkt ze aanhankelijker te worden de laatste dagen en minder streberig.. ze laat Mosji wat meer ruimte al is nu en dan een lekkere renpartij achter elkaar aan nog steeds leuk. Mosji is niet eens onder de indruk  8).

nou, wordt vervolgd...
groetjes,
Sunny
Door Too
#1303131
Binnenkort doe je gewoon de test: aai een bevriende brok/blikkat en daarna je eigen allerliefste snorren..... voel t verschil!!!

Verslag alhier uit te brengen  ;)
Door joo-tje
#1304667
Wat fijn voor je poezels dat ze vers krijgen! Hier ben ik ook na een kleine 3/4 maanden zeer tevreden met het kvv dat ik geef aan Nina. Nina heeft nierziekte en krijgt dus dure dierenartsbrokken. Maar het is een moeilijke eter en op een gegeven moment vond ze die brokken ook gewoon vies! En het vlees in blik ook...andere soort genomen en die vond ze wel lekker. Teon dacht ik hmmmm dat kan misschien ook anders...dus carnibest geprobeerd. Eerst even wennen maar ik merkte al weg gauw dat ze de brokken liet staan en het vlees niet! Nu is ze eigenlijk grotendeels over op kvv en ze doet het zoooo verschrikkelijk goed met haar 11 jaar. Ze smult ervan en staat me bij de voordeur al schreeuwend op te wachten, nou dat heb ik echt nog nooit gezien bij haar. Ook is ze voor het eerst sinds zker 9 jaar haar haar aan het laten groeien op buik en achterpoten en voorpoten. Het was een stresslikker zeg maar. Nou hoezo stresslikker...ik denk dat er toch iets anders aan de hand was. Ik moet nu zelfs in de weer met haarbalpasta hahaha! Ze is intens tevreden dat zie ik aan haar. Alleen er is 1 maar...die stukjes bottig spul dat in het vlees zit die vind ze echt niet te vreten! En die laat ze dan ook staan. Misschien komt dat ook wel omdat ze megaslechte tanden heeft door jarenlang brok...(ja geef maar brokjes dat is het beste tegen tandsteen zucht...) en natuurlijk ook omdat ze zwakker is door haar nieren.
Doordat er jarenlang is ingepompt dat je brok moet geven wil je gezond houden, twijfel ik wel eens maar als ik dan naar haar kijk en zie hoe goed ze het doet, dan denk ik, stel in het ergste geval, ik doe niet goed...dan nog doe ik goed omdat ze zo gelukkig is! (maar ik ben om hoor nooit maar dan ook nooit krijgt een kat hier in huis meer brokken!)
Trouwens ze is ook nog eens van 2,4 kilo naar 3,6 gegaan!
Door Too
#1304986
@ Joo-tje

Wat fijn dat t zo goed gaat, een nierpatientje op gewicht houden is vaak al lastig... bij jou komt ze aan!
Ik hoop dat t nog lang zo goed gaat!
Door Sunny
#1305046
Jootje,

Klinkt helemaal goed. Als je al ziet dat je kat zo gelukkig is doe je inderdaad iets heel goed.

Ik hoop dat, net als bij jou poes, mijn Mosji ook ophoudt met het kaallikken van haar buik en benen en achterkant van de rug. Het lijkt wel alsof er nu meer (langer) haar groeit dan eerst, maar ik vind het nog steeds even afwachten omdat dat al wel eens eerder gebeurd is. Dus het geeft me wel hoop dat dat nog wel kan gebeuren want ze doet precies hetzelfde als die van jou deed.

Maareh... @ Too: inderdaad.... net een week bezig en dat oude zwartje begint me toch te glimmen......!!!!! Haar vachtje is ineens diepzwart en glimt in de zon, en ziet er dik en glanzend uit op de plekken die ze met rust laat. Ook Minous is NOG zachter geworden (dat kon bijna niet, zo'n poezelig poezeltje is het) maar ja hoor, wel degelijk verschil. WOW!!!

Ik vind het schitterend om te zien hoe die poezen na het eten allebei heel erg tevreden hun pootjes en snuitjes aan het wassen zijn... dat zag ik niet met de brokjes en het doet me aan de oude plaatjes van Ot en Sien denken, die hadden ook zo'n poes die zich tevreden waste na het eten. tja, het is maar waar je aan denkt he haha!

Mosji eet nog steeds een theelepel natvoer door haar kvv heen, anders wil ze het echt niet hebben. ach, ik vind het prima om het rustig aan te doen. Ben net een week bezig!!!!! ik mag niet klagen en ben blij met mijn makkelijke beesten.

veel groetjes!
Sunny
Door Sunny
#1307586
:D

ik heb vanmiddag stiekum geen natvoer door het eten van mosji gedaan, ik zag haar gisteren van het bakje van minous snoepen, dat is puur kvv, dus ik dacht: nou heb ik je! en ja hoor, ze eet het gewoon op! EINDE VAN DE BLIKKIES!!!!!

Mijn ouwetje is een knap ding.

veel groetjes,
Sunny
Door joo-tje
#1312227
Wat leuk om te lezen! Ja ze doen het goed die oudjes! Ik heb deze week een keertje het eten achter mevrouw aangebracht, ze had een beetje laten staan en was gaan slapen op het bed. Ging ik gisteravond naar bed, roetsjt ze voor me aan en gaat op bed staan gillen! hahahha! Roomservice.....moet niet nog gekker worden  :P :biggrin2:
#1340297
Ha, ik lach me rot! ze zijn nu ruim en makkelijk over op KVV, en ik dacht voor de tandjes maar even wat kauwwerk bedenken.. ben begonnen met dikke stukjes kipfilet die ze niet zomaar kunnen wegslikken en ze vinden het geweldig. het leek wel of minous eerst moest leren kauwen en tandjes gebruiken, bij haar gingen de brokken ook altijd al hap slik weg, dus die kon eigenlijk alleen maar voer oplikken. maar ze kwam er achter dat kauwen helpt! Mosji was al volleerd. Ze waren er lekker lang mee bezig dus dat is mooi.

Ik weet dat dit nog lang niet het echte kauw werk is, maar voor een eerste keer dikke stukken vlees opeten en de tandjes goed gebruiken en niet miepen... toch knap. Ik weet nog dat ik ze kipfilet voorzette toen ze nog brokjes aten en dat was geen succes (yach mogen we wat anders?).

ik ben weer blij,
groetjes,
Sunny
Door Too
#1340308
Ik vind alle nieuwe vleeseters STOER!

En wbt room-service.........  :biggrin2:, mochten ze willen, er is hier altijd een 'vriendin' die t voor je op eet
Door Sunny
#1340596
Mijn banktijgers gaan hier helemaal van glimmen. Mosji heeft altijd al stoer willen zijn en Minous voelt zich eindelijk gezien! ;D

Grappie, dank je  ;)

Wat betreft roomservice: Mosji, het oudje, heeft mij zo in weten te pakken de afgelopen vier jaar, dat ik ook wel eens mezelf betrap terwijl ik achter haar aanloop met een lekker hapje. Wel maar heel soms hoor. En ik maar roepen dat ik Top cat ben en zij niet, maar ondertussen......

Goetjes Sunny
Door Sunny
#1344567
Daar ben ik het ook helemaal mee eens!  :) Toppertjes zijn het. En ik ben best bereid om mijn status als Top cat af en toe even af te staan als ze het zo goed doen :biggrin2:.

Gisteren gingen er dikke stukken rundvlees in. ik vind het zo aandoenlijk om ze te horen smakken en kauwen terwijl ze het vlees kleinmaken. Het gaat er in als koek. Ik vind het mooi dat ze er echt even mee bezig zijn, niet van dat 'hap lik weg en mag ik nu nog meer?'.

groetjes!
Sunny
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door