Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#1279488
oh nee, ik snap dat je met je handen in het haar zit..maar het heeft je zo te lezen heel veel moeite gekost om ze aan t vers te krijgen..
zo zonde om al die moeite nu ineens teniet te doen door ze weer brokjes te voeren  :-\
Door YaYa
#1279493
Ik zou eerlijk gezegd geen andere oplossing weten. Barfen kunnen/willen ze niet. CB willen ze niet meer eten. De bibi is ook blijven staan. Blikvoer zijn ze ook niet echt verzot op. Heb alle trucjes al geprobeerd inclusief de blikjes tonijn (tonijn wordt er keurig uitgevist), vla, slagroom, koffiemelk, scheutje warm water/bouillon en ze weigeren gewoonweg. Ze zijn blijkbaar met z'n allen in opstand gekomen. En voordat er ergere dingen gebeuren zoals leververvetting moet ik toch iets. Ik ben met je eens dat vers beter is. Maar brokken eten is nog altijd beter dan niet of bijna niet eten. Ze zullen toch moeten eten. En die 333 gram is voldoende voor 2 maine coons maar er moeten er nog meer eten. Ratje knapt gelukkig wat op, ziet er iets beter uit en haar vacht valt weer glad en ze toont weer interesse in haar omgeving en het kan me dan eerlijk gezegd niet schelen wat ze eet, als ze dan maar eet.
Door YaYa
#1279624
Heb ik ook al geprobeerd. Geweekte brokken eten ze sowieso niet en als het dan door kvv geprakt is al helemaal niet. Ik heb ook ongeweekte brokken er doorheen gekieperd en ook dat bleef allemaal keurig netjes staan.
Door verwonderd
#1279636
Yaya, je moet doen waar ook jij rust van en door krijgt. Ik weet met Lo wel hoe meer gestressed ik raakte, des te meer zij ging mutsen.

Toch kan het zijn dat er iets heerst hoor, want Lo gooit de laatste tijd vrij regelmatig net verorberde kuikentje er uit en ook de cb.

Ik kan mij herinneren dat vorig jaar rond deze tijd, zeker bij overgang van weerstypen, Lo vaak overgaf. Ik geef inmiddels antihaarbalpasta en ik borstel haar, desalniettemin geeft ze veel over.
Door YaYa
#1279724
Dat is eigenlijk wat ik bedoel Lo. Ik word hier echt helemaal gestresst van. Ze eten al een paar weken zo slecht en ik zie niet wie wel en wie niet eet en maak me dus serieus ongerust. Zeker als je dan naar Ratje kijkt. Ik wil inderdaad gewoon rust. En als ik hyper ben en nerveus, slaat dat ook op de katten terug.
Denk dat het nu beter is om even makkelijk te zijn, zeker te weten dat ze eten en het dan later weer eens te proberen. Ik weet niet of er iets heerst. Maar Ratje is een oosters korthaartje en verhaart praktisch niet. En ook Pearl (andere okh) en Roxy (sphynx) eten slechter. Ze gedragen zich, buiten Ratje om dan, verder ook normaal. Er wordt ook niet overgegeven dus ik heb echt geen idee.
Door maddoc
#1279989
Zo kun je niet doorgaan als ze zo weinig/niet eten dat is duidelijk en iets (wat dan ook) eten is beter dan niets eten.
Wil je de andere smaken carnibest en de Haaksbarf die je eerder gaf ook niet meer proberen?
Door YaYa
#1280107
Nee, ik heb het even helemaal gehad. Heb zelfs de schaaltjes al beneden gezet zodat ik kan zien wie er eet. Iedere keer als er een de kamer binnenloopt, kijk ik meteen of die doorloopt naar het eten of ergens gaat liggen. Dat lijkt me ook niet gezond. Ben nu veel te gefixeerd op dat bordje eten.
#1280746
Ik ben zo blij. Ratje heeft net voor het eerst weer gegeten  :groupwave2: Niet zo heel veel maar toch, 2 hapjes gourmet gold mousse, 1 hapje tonijn (blikje) + een paar brokjes. Gelukkig. Ik vermoed dat alle ellende dus toch door een gebrek van eten is gekomen. Ik heb nl niks anders gedaan als ad gegeven (gedwangvoederd dus). Wat een opluchting.
#1280865
Ik hoop het ook. Ik heb ze vanavond allemaal in de woonkamer opgesloten, diverse bordjes en bakjes neergezet en maar kijken wie er eet. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ze allemaal weer eten. En vooral met Ratje ben ik erg blij. Ze zag er echt beroerd uit. Ze is nu wel wat magertjes en heeft zo'n spits, ingevallen bekkie maar ze eet weer. Afgelopen dinsdag is ze 9 geworden dus nu op naar de 10.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door