Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1276755
Al ruim 2 jaar eten de katten cb en het ging prima. Ze doen het er goed op, zien er goed uit met mooie glanzende vachten. En opeens, sinds 2,5 week willen ze niet meer. Ze eten nu 333 gram per dag en dat voor 3 grote maine coons en 3 katjes van 3-4 kg. Dat is veel te weinig. Iedere keer als ze denken dat ze eten krijgen, rennen ze met z'n allen op dat bord af en druipen dan heel teleurgesteld weer af. Ze worden nu ook mager. :'(  Ik ben al zover dat ik er blik doorheen roer maar dat helpt dus ook niet.
Wat moet ik nou toch. De vriezer ligt nog vol met 100 kg cb en ze moeten het niet meer :-\
Laatst gewijzigd door YaYa op do 11 jun 2009, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door YaYa
#1276903
Ze krijgen eigenlijk altijd diabetes. Ik had nog wat rollen natuur liggen van de vorige levering en die moeten natuurlijk op. Maar of dat nu daaraan ligt? In feite zijn die 2, buiten de rijst om, hetzelfde.
Een andere kvv zie ik op dit moment niet zo zitten. Er ligt nog ruim 100 kg. Daardoor heb ik ook geen ruimte om iets anders op te slaan.
Door brie
#1276910
das balen zeg  :-\
misschien kun je het een beetje "opleuken" door er wat blikjesvoer vocht/ tonijn-zalm uit blik oid aan toe te voegen?
Door YaYa
#1276922
Dat doe ik al maar het helpt niet. Door het blikvoer, de zalm en tonijn eten ze die 333 gram nog anders zouden ze helemaal niet eten. Het is een stel verwende mormels :-X
Door brie
#1276926
oow jee..inderdaad een stel verwende mormels  :-X
katten zijn ook zo lastig...die hongeren zichzelf gewoon uit...bij een hond kun je (althans meestal) gewoon zoiets hebben van:
je(vr)eet het niet, nou prima, dikke pech dan krijg je morgen wel weer een nieuwe portie

maar goed wat nu? wat experimenteren met andere kvv soorten? stel dat je je voorraad cb moet verkopen, dan raak je het vast wel kwijt hier op bp.
Door athos 1
#1276955
Voor de afwisseling misschien eens kuikens proberen? Of zijn ze dat niet gewend? Mijn Coon Frodo is er dol op, hij kaant er zo 3 achter elkaar weg :o Ze zullen toch moeten blijven eten hè.
Door YaYa
#1276983
Kuikens zijn vreselijk jekkie! Er waren er 2 die kuikens aten en op een gegeven moment was dat ook over en wilden ze niet meer. De kuikens bleven gewoon in de keuken liggen.
En ja, ze moeten eten. Dat is het probleem. Het liefste zou ik inderdaad zeggen, het is dit en anders niks. Maar dat gaat dus niet. Moet toch iets bedenken maar weet niet zo goed wat.
Door Mevroi Kruim
#1277072
Tuig  >:( >:( >:(
Gek genoeg merk ik de laatste tijd bij mijn resterende 4 mormels ook een zekere mate van barf-moeheid  :P en dan begin je met afwisseling ook niet echt veel meer, ze eten al 10 diersoorten  ::)
Men schijnt vooral problemen te hebben met kauwen, zelfs de kippennekken worden met diepe zuchten en verwijtende blikken ontvangen. Gemalen spul ken nog net  >:(
De twee dikkerds mogen gerust wat minder eten maar die schijnen helaas nog wel eens bij de buren te gaan inslaan  :-X en de twee ouwe knarren kunnen niet zoveel missen, met name Karel wordt wel erg dun. Van narigheid eens een kuipje geur- en smaakstoffen in de bak gekiept en kijk, dat lust meneer dan weer wel  >:( >:( >:(
Door ibbi
#1277102
jeetje lastig zeg! 't is ook altijd wat met die katten... hier willen een aantal opeens geen kippennek meer, ik gooi al weken alle kippenekkies weg. echt belachelijk  :D  alsof ze met z'n allen afspreken, we gaan lekker geen nekkies meer eten  ::)  
moet er niet aan denken dat ze verder in staking gaan   :o
helaas heb ik geen tips voor je... tja iets anders proberen en je cb voorraad verkopen, zoals brie voorsteld.
Door YaYa
#1277125
Met de cb verkopen is mijn moeder niet zo blij vrees ik. Die 2 van haar eten ook cb en die eten het gewoon netjes op. Dus het ligt niet aan de cb maar meer aan die verwende mormels van mij  >:(
Met blikvoer helpt niet, blikje zalm of tonijn helpt ook niet. Ik heb er zelfs een handje br*k doorheen geroerd en toen zaten ze nog steeds met lange tanden te eten. Je zou ze toch :-X
Op de terugweg kan ik een paar rolletjes bibi ophalen. Kijken of ze dat dan wel lusten.
Door Robian
#1277299
heel bekend. Hier willen ze in één keer hun favoriete barf spulletjes niet meer eten.
Ik heb nu maar een aantal rollen bibi en all animal ingeslagen. Ik vraag me soms wel eens af hoe de heren poes & co het geregeld zouden hebben als ze geen personeel hadden en het zelf hadden moeten vangen. Nee, een muis daar heb ik nu geen zin aan ik wil paard  :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1277448
willen jullie sien allemaal lenen?
sien eet alles en staat altijd gereed om alle bakjes helemaal schoon te likken. ot weet dat inmiddels en eet best netjes haar bakje leeg.
Door brie
#1277556
[quote="YaYa"]
Hier eet niemand meer z'n bakje leeg :'(
[/quote]

weet je zeker dat ze niets onder de leden hebben?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door