Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tommy_wood
#1250632
Ik heb mijn katten aardig op weg met barfen. Ze eten bijna alles als het in stukken gehakt is. Kippen/eendennekken, kalfshart, kippenmaagjes/hartjes enzovoort. Allemaal geen probleem. Alleen ze laten altijd de lever liggen als ze het in hun bakje krijgen. is dit een bekend verhaal?
Door brie
#1250642
heeeeel bekend ::)

micky weigert pertinent lever, ook eendagskuikens eet hij niet (als enige kat hier in huis).. ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, heb het zelfs eens onder dwang in zn bekkie gestopt, maar daar ben ik snel mee opgehouden :-[
ik mix dus tegenwoordig orgaantjes door elkaar en maak er dan sambalzakjes van die ik door gemalen spiervlees meng. en nog weet hij het soms voor elkaar te krijgen om de stukjes gemalen lever er tussen uit te vissen. Maar goed, hij krijgt op deze manier toch wat binnen..
Door ibbi
#1250677
kippenlever is hier juist yummie! konijnenlevertjes ook!
heb je van verschillende dieren geprobeert?
sommige katten die niet alles eten qua barf geef ik gewoon nog gedeeltelijk kvv - daar zit ruim voldoende orgaan in en ik maak me eigenlijk geen zorgen dat ze niet alles binnen krijgen.
Door Hilde__
#1250684
In het begin lieten ze hier de lever ook liggen, ik heb toen heel stout een brokje geplet en erover heen gestrooid. Toen aten ze het wel  ;D De keer erna aten ze het gewoon op. Konijnenlever vinden ze minder lekker dan kippenlever.
Door tommy_wood
#1250699
het is kippenlever, maar ik heb in de vriezer ook no runderlever liggen, kan dat wel eens proberen. Eendagkuiken eten ze wel. 1 wel met tegnzin maar die is sowieso nog steeds niet cht blij met het rauwe voedsel. De ander is er gek op.
Zitten er in lever essentiele voedingsstoffen of kan het ook achterwege blijven in het menu?
Ze krijgen nu nog steeds kvv, ze eten nu zowel van bibi als de kipvariant van all-animal.
Door flin
#1250774
wat lever is wel essentieel , ja

in de kvv zit waarschijnlijk wel genoeg, de all-animal kip, weet 'k nix van, kwa samenstelling

hier vinden ze alleen super-verse lever lekker..(da's dus meestal uit de vries v/de slager)
Door tommy_wood
#1250801
te veel lever lijkt me ook niet goed? zijn er ook samenstellingen in percentages van orgaanvlees?
Door IzMi
#1250981
Wij hebben orgaanpakketjes gemaakt. Alles in één grote bak gekieperd en in plastic zakjes verdeeld en hop de vriezer in.
Zo krijgen ze één keer in de week van alles wat. Ideaal vind ik :)!!
Door Rianne145
#1251109
Hier ook jummie jummie!!!!!!
Ik heb ook kip pakketjes gemaakt, (voor 2 katten) 2 nekjes, 2 stukjes lever, 4 maagjes, 4 hartjes. Da's een flinke maaltijd! Nekken weigeren ze tegenwoordig......  :(
Door flin
#1251362
tommy_wood schreef: te veel lever lijkt me ook niet goed? zijn er ook samenstellingen in percentages van orgaanvlees?
bedenk hoe en wat aan orgaan in 'n (prooi) beestje aanwezig is?

kom je er dan uit?
Door IzMi
#1251441
tommy_wood schreef: en hoe heb je dat verdeeld?
Alles in stukjes in een grote bak, omroeren en zakjes maken. En dan op `t oog verdelen, zodat er van alles wat in een zakje zit.
Door tommy_wood
#1251749
ik bedoel in hoeveelheden. Dat ze bijvoorbeeld niet te veel lever krijgen of te veel hart o.i.d. of maakt dat niet zo gek veel uit?
Door brie
#1251755
een prooidier bevat meer lever dan hart, het leverpercentage mag dus iets hoger liggen dan het percentage hart in het totaal.
Laatst gewijzigd door brie op do 07 mei 2009, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door