Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door IzMi
#1223864
Een vraagje..

Kun je katten (lees: kittens van 5 maanden) ook zalmstaarten geven?
Kunnen ze die graten aan, ja toch? Ik had even gekeken op de zoekfunctie, maar las voornamelijk over honden.
Wat ik vond was in ieder geval niet bevredigend genoeg en ik wil het graag zeker weten voor ik ze dit voor het eerst geef.

Ze zijn aardig bevleesd trouwens. Dat brengt me op de volgende vraag: vallen zalmstaarten onder vis, spiervlees òf kan het beide?

Groetjes Linda
Door Henkje
#1223915
Ik heb zalmkarkas. Dat is de ruggengraat met staart en zonder ingewanden.
Ik zie het als vleesbot omdat er graten en ruggenwervels inzitten. Ik weet niet of je echt alleen de flipper bedoeld of meer van de vis?
Door Mevroi Kruim
#1224153
Nou, ze zijn wel behoorlijk hard, die staarten. Mijn grootste kat Knor kan ze goed baas, zus Eppo redelijk en de bejaarden vinden het onzin en willen hun zalmfilet  ;D
Door IzMi
#1238746
Henkje schreef: Ik heb zalmkarkas. Dat is de ruggengraat met staart en zonder ingewanden.
Ik zie het als vleesbot omdat er graten en ruggenwervels inzitten. Ik weet niet of je echt alleen de flipper bedoeld of meer van de vis?
Ik weet het niet precies. Moeilijk te zien als het diepgevroren is. Het ligt namelijk nog steeds in de vriezer, aangezien ze aan het wisselen waren en het eten wat moeizaam ging af en toe, daarom vond ik de zalm nog niet echt een optie. Nu het weer beter gaan dacht ik er opeens weer aan.
Maar het is van Shaweca petfood en op `t doosje staat zalmstaarten maar het lijkt inderdaad ook op wat jij omschrijft...
Door IzMi
#1238991
Henkje schreef: Ik heb ze nu ook daar besteld.
De karkassen krijgen ze goed weg, de flipper zelf eten ze niet.
Oké! Dan ga ik het binnenkort maar eens proberen. Ze krijgen hier twee keer in de week vis; kan ik dan de zalm geven?
Of moet ik het toch vleesbot rekenen; en dus één van de 6 keer zo`n staartje geven?
Laatst gewijzigd door IzMi op di 21 apr 2009, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Henkje
#1239101
Hier krijgen ze 2 ochtenden in de week 50 gram vis per kat. Meestal heb ik complete visjes.
Helaas vinden ze die kleine sardientjes niet meer lekker, dus nu krijgen ze een ochtend zalm en de andere sardien. In mijn volgende bestelling heb ik kabeljauw en panharing. Ik probeer het een beetje af te wisselen.
Door IzMi
#1239521
Henkje schreef: Hier krijgen ze 2 ochtenden in de week 50 gram vis per kat. Meestal heb ik complete visjes.
Helaas vinden ze die kleine sardientjes niet meer lekker, dus nu krijgen ze een ochtend zalm en de andere sardien. In mijn volgende bestelling heb ik kabeljauw en panharing. Ik probeer het een beetje af te wisselen.
Maar je rekent het dus toch onder vis? Of kan het beiden. Dat je het de ene keer als 'menu gedeelte vis' geeft en de andere keer onder 'menu gedeelte bevlees bot'.. ?

En de kabeljauw en panharing ook van Shaweca. Ik bestel het bij iemand die Shaweca petfood levert, maar deze dingen staan er geloof ik niet tussen? Wij geven tot nu toe vis uit blik: zalm, tonijn, sardientjes. Maar het valt de laatste tijd niet echt meer in de smaak...
Door Henkje
#1239730
Hier zijn ze ook niet echt dol op vis. Alleen zalm gaat nog. Ik haal het meestal bij de visboer op de markt, dan de lelijkste vissen ::)
In mijn menu reken ik het gewoon als vis. Ik zorg er wel voor dat ze de avond ervoor wat minder te eten krijgen, zodat ze wel een beetje honger hebben.
Door flin
#1239789
IzMi schreef: Maar je rekent het dus toch onder vis? Of kan het beiden. Dat je het de ene keer als 'menu gedeelte vis' geeft en de andere keer onder 'menu gedeelte bevlees bot'.. ?
'k reken vis als vis in 'n % van 't menu:

da's hier zo'n 5 tot 10 % van 't hele menu

daarna, kun je kijken of 't een heel visje is, of filétje of juist veel graat,
dan kun je die +/- 7 % vis indelen onder kompleet, spier, of vleesbot....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door