Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1238244
Mijn dames zijn over op cb en (tot mijn grote verbazing) Energique. Dat vond ik in de vriezer van mijn moeder.. Een kilootje of 6 Energique.. Guus en Danny moeten het niet. Maar de dames wel!

Ze eten dus nu Energique CB kip/rijst, CB eend/rijst en ik moet nog lam/rijst proberen. Allen de hondenversies. Ik heb bij de ah idd Rodi Lamshart gevonden idd!

Ik merk met het bakken verschonen alvast heel veel verschil! Geen stank!!!!  :circle:. Wat een feest! Ik zie ze ook haast nooit meer drinken. Terwijl ik ze normaal regelmatig uit de hondenbakken zag drinken. Dat vind ik een goede ontwikkeling want blijkbaar halen ze dan voldoende vocht uit hun voeding.

Ik ben blij blij blij  ;D
#1238542
Goed te lezen maar ook een beetje jaloers, Ik doe al een jaar pogingen om mijn katten over te zetten op vers. 1 van de poezen lukte onmiddellijk maar zij is afgelopen december overleden. Nu heb ik 2 kittens en die eten goed vers.
Maar de 2 oudsten (6 en 5 jaar) vertikken het. Ik ga het vanavond weer proberen, ik heb voor de hond een rol CBkip/rijst uit de vriezer gehaald dus dat gaan we proberen. Ik ben benieuwd!
Heb trouwens alles al geprobeerd, mengen met blik, in de magnetron, overgieten met warm water, de brokken helemaal wegzetten.
Misschien nog meer tips? Ik wil erg graag over. Kippennekjes doen ze trouwens alle 4 niets mee, alleen maar spelen (de jongste 2)
#1238618
super zeg bloemetje!  :daisy:
ik verbaas me er ook iedere keer nog over hoe weinig drol er geproduceerd wordt nu  :o

@ keetje;  blijven volhouden  - niet opgeven en niet teruggaan vanaf een punt wat je bereikt hebt.
ben bij onze Tom b.v. al bijna 4 maanden bezig - eet nog steeds geen kvv zonder wat blik erdoor - heb heel lang kipfilet gekookt voor hem - het is nog maar pas geleden dat hij voor het eerst een stuk kippenpoot en een kippennekje at! En rundvlees gaat nog steeds in reepjes door de kvv heen - voordat hij zo een stuk zal eten ben ik weer 4 maanden denk ik  ;D
ik zou je wel bij zulke lastige klanten aanraden helemaal met brok te stoppen, blik is toch t makkelijkst om andere dingen in te verstoppen, daar is geen uitweg voor ze  :D
#1240482
keetje schreef: Hier willen ze nog steeds niet, brokken zijn weg maar ze verrekken het. Ik heb nu voor vannacht weer een bak klaargezet, ben benieuwd of er morgenochtend iets gegeten is.
En Keetje? Is er wat op?

Ik had gisteren voor het eerst cb lam/rijst voor de dames. Daar waren ze niet erg gecharmeerd van.. Zit daar pens is soms?? Ik had er uiteindelijk een hapje blik doorheen gemengd en toen wilde het er wel in. Maar de kip/rijst van vanmorgen was duidelijk veeeeeel lekkerder!
#1243872
owww, ik ben ook al een heel eind op weg  ;D  ;D
Smeagol eet kippenhart, kippenlever en kipfilet, soms wat smuldier kip en haaksbarf van Yuki. Nachi eet...eh...br*kken, en Samos idem (owww ja, en beiden OOK kipfilet)...maaarrrrr, stapje voor stapje..we komen er wel  ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door