Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1189443
Tot mijn grote verbazing blijkt het bij mijn vast dsz mogelijk te zijn om grote ratten te bestellen. Natuurlijk heb ik direct gereserveerd voor 5 ratten. Nu heeft Vinnie enorm veel plezier gehad aan een rat, maar dat was (achteraf) nog geen echt volwassen exemplaar. De rat die ik volgende week mag ophalen is volgens de verkoper een jumbo? Nu vraag ik mij een beetje angstig :-\ af of ik straks die rat moet helpen "vermoorden". Kan Vinnie met zijn kleine kittentandjes een jumbo rat aan, of moet ik er op slaan? Als ik er op moet slaan, spat dan die rat niet helemaal uit elkaar? Nu heb ik dus heel stoer een bestelling gedaan, maar ik voel me opeens weer een beginner.
De prooidiertjes zijn helemaal een hit bij Vinnie, hij vindt ze heel lekker en vooral heel leuk om mee te spelen. Zelf ga ik eigenlijk niet verder dan de beestjes griezelend ontdooien, aan de kat geven en dan helemaal vertederd zitten toekijken. :-[
Door Too
#1189449
...JUMBO...!!!!???? Die's net zo groot als .... ;D ;D ;D  

:2funny: goh wat ben ik grappig..

Geen idee, stiekem ben ik blij dat ze muis weigeren  ::)
Laatst gewijzigd door Too op wo 25 feb 2009, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1189456
Too schreef: ...JUMBO...!!!!???? Die's net zo groot als .... ;D ;D ;D

:2funny: goh wat ben ik grappig..

Geen idee, stiekem ben ik blij dat ze muis weigeren ::)
Dank je voor je bemoedigende woorden. :D ;D ;D
Ik vind je ook best grappig, maar zit hier wel te lachen als een boer met kiespijn. :-\ :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1189460
maat jumbo is nogal groot. reken op een pondje.
ik zou de rat geven, eventueel in 2 of 3 gehakt (bevroren doen, dan spat het niet zo). vinnie laten knagen en eventueel weer in de koelkast leggen voor de volgende dag. als Tilly ook rat lust, kunnen ze makkelijk samen eten.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1189485
Kijk, daar heb ik wat aan. Qua maaltijd zal de rat inderdaad te veel zijn voor één dag.
Mijn grote angst blijft alleen: hoe zit het met die botjes. Zijn die te knagen voor mijn enthousiast klein barf-monstertje van 5 maanden? Rat vindt hij lekker.
Door Too
#1189489
Volgens mij moet ie dat makkelijk kunnen knagen, t zijn volgens mij allemaal dunne botjes als ie kipdingen kan hanteren gaat dit ook.

Breng je verslag uit??
Gebruikersavatar
Door koekje
#1189518
het bot gaat hij best aankunnen. vergeet niet dat een volwassen kip ook zo'n 1,5 kilo weegt. kipbotten lukt ook.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1189544
koekje schreef: maat jumbo is nogal groot. reken op een pondje.
ik zou de rat geven, eventueel in 2 of 3 gehakt (bevroren doen, dan spat het niet zo). vinnie laten knagen en eventueel weer in de koelkast leggen voor de volgende dag. als Tilly ook rat lust, kunnen ze makkelijk samen eten.

Tilly lust eigenlijk geen knaagdiertjes, maar gisteren liet Vinnie een stukje muis liggen. Dat heeft ze toen puur uit jaloersheid opgegeten. Met lange tanden, maar het ging helemaal op. Ik zou best eens kunnen proberen de rat te delen. :D
koekje schreef: (bevroren doen, dan spat het niet zo).
Bedankt voor de tip. Spattende rat lijkt me genoeg om mij voorgoed de rat uit het menu te verbannen.
Door Rianne145
#1189708
Een volwassen rat is best een hele kluif, daar doet ie dagen mee! maar over de botten zou ik me geen zorgen maken. Ik geef regelmatig kwartel, die weegt zo'n 200 gram, daar doen ze 3 maaltijden mee (kwa gewicht zou het 4 zijn, maar hij is echt eerder op hihi). Dan krijgen ze de volgende maaltijd wat minder. Gewoon geven en kijken hoe ver hij komt. Succes
Door Frummel
#1190758
En als je de rat in stukken snijdt, even goed kijken waar je hem doorsnijd.
De eerste keer dat ik een rat doormidden sneed was dwars door z'n darmen  :puke:
Door Mevroi Kruim
#1191222
Too schreef: IIEUW :nerves:




Misschien moet ik maar weer aan de brk ::)

Prima joh!



Als je je katten maar barf geeft :D
Gebruikersavatar
Door Sher
#1191470
Voorlopig (zonder het dier gezien te hebben) ben ik van plan om de rat in zijn geheel te geven. Ik weet namelijk bijna zeker dat ik dwars door de darmen zou snijden.  :puke: Bovendien moet Vinnie er waarschijnlijk eerst een tijdje mee spelen en dan heb ik liever dat de rat nog kompleet is.  :-\
Ik ben wel van plan er foto's van te maken en dan hoop ik dat daarop een tevreden katje te zien zal zijn.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door