Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#1168448
CB kat heeft ook een andere samenstelling dan de CB hond. Pens en groenten zitten er niet in. Dus het is wel wat anders.
Op zich is 1200 gram met 3 maanden niet echt superslecht trouwens. Raskittens mogen weg met 13 weken en minimaal 1 kg. Ik weet nog in de tijd dat ik fokte dat de coontjes (dames) zo rond de 1500 gram zaten met 13 weken en de katers op 2 kg. Dus 1200 gram klinkt niet echt beroerd.
Ik zou zelf de brokken maar wegkieperen en lekker cb geven en kijken wat ze er nog naast lusten om te knagen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1168473
als ik dat lichtgekleurde katje zo zie..
zal het als het goed is ook nooit een stevige worden..
dat is die bouw helemaal niet..
een dun koppie.. lange poten, lange staart..
tis meer een atletisch type..
die ander ziet er op de ligfoto toch al wel gezond stevig uit??
Door keetje
#1168474
't zijn 2 nestzusjes maar ze schelen erg veel in gewicht. Het lijken wel oosterse typetjes, erg hoog op de poten, slank, erg lange staart en kleine spitse koppies.
We zien wel wat het gaat worden. Aan het voer zal het in ieder geval niet liggen. :)
Door keetje
#1169466
Ze hebben vandaag met z'n tweeen met een kippenstrot lopen slepen. Ze verdedigden dat ding met hun leven tegen de andere katten. Veel hebben ze er niet vanaf gevreten maar ze vonden het wel reuze interessant. :) Dus het begin is er!
Door keetje
#1173116
Toch wat te snel een te enthousiaste reactie van mijn kant.
De dames zijn helemaal van het vlees af. De kleinste van de 2 was 300 gram afgevallen, zat dus onder de kilo, begon wat over te geven en we maakten ons ernstige zorgen. we zijn met haar naar de DA gegaan en die gaf ons de raad, omdat er niets aan haar lijkt te mankeren, lichamelijk, behalve dat ze veel te licht is voor een kitten van (nu) 3 1/2 maand, haar maar te voeren wat ze dan wel eet.
Dat zijn dus alleen maar de kittenbrokjes. Het zij zo, ik had me helemaal ingesteld op 2 kittens op vlees maar het mag( nog) niet zo zijn.
Als ze er weer wat gewicht bij gegeten hebben en dus weer wat meer kunnen hebben ga ik het weer proberen, want het liefst heb ik ze toch op vlees.
Of heeft iemand anders raad??
Door flin
#1173159
ohw jee...

toch geen wurmen oid?

eten ze wel kvv? dat leek toch goed te gaan?

en anders kvv mengen met blikvoer?
Door keetje
#1173180
Ze zijn ontwormd. En, nee, de kvv lopen zo nu ook van weg.
Ik ben zo bang als ik ga mengen met blik dat ze dan zo aan dat blikspulsmaak gaan wennen. Het wordt niet voor niets zo goed gegeten door katten, die bliksmurrie, komt door het zout en de vele smaakstoffen, denk ik.
Probeer het vanavond nog maar eens met heet water erover en als dat niet lukt, morgen toch maar een blikje smurrie aanschaffen. ::)
Laatst gewijzigd door keetje op zo 08 feb 2009, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1173198
in blik zitten niet meer of minder smaakstoffen en rommel dan in brok, maar s makkelijker te mengen met kvv,
daarnaast bevat 't wel lekkur vocht, en da's dan weer wèl beter dan crockies...

ook zijn er wel 'betere' merken blik te verkrijgen, met minder toevoegingen, en meer (verhit) vlees, helaas weet ik de merken niet...
  'k lees wel n's over porta 21 en schesir?
maar daar kunnen anderen je vast beter over info-en...

probeer miss steeds iets minder blik te mengen door de kvv, en dan beetje bij beetje dus wat meer kvv....
  langzaamaan maar weer opbouwen dan...
Door Jopie
#1175224
Mijn kat woog met 6 maanden slechts 1240 gram....
Wat ze meestal ook heel lekker vinden is a/d voer (blikje) van Hills, dat is een dikmaker.
Eerst maar een beetje gewicht hebben toch?
Door keetje
#1175324
Ik ben gisteren aan de slag gegaan met mengen en 1 van de 2 eet het redelijk. (zul je net zien, het is de grootste en zwaarste die het net niet echt nodig heeft) Ik heb lamsvlees met een beetje blikvoer erdoor gegeven. Vandaag ga ik voor de sardientjes door het vlees, we blijven proberen. :)
Door ibbi
#1175681
Borre wil graag afwisseling, na 2 dagen CB ( ook al krijgt hij spiervlees en kippennekjes en kuikentjes e.d. - de cb is toch nog de helft van zijn dagelijkse maaltijd meestal ) krijgt hij bibi of bandit. Want anders laat hij de cb staan.
Daarnaast nog blikjes shesir of almo nature, een paar keer per week - vind hij erg lekker en handig als je niet op tijd je vlees uit de vrieser hebt  :D


Je kunt de cb dus makkelijk combineren met wat ander vlees, bv kippenvlees of rundervlees.  Af en toe vis.  Af en toe iets van smuldier of rodi.
Dat brengt al aardig afwisseling  :)

Het zijn wel schatjes om te zien zeg!  :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door