Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door nathalietjuh
#1083703
Ik werk in een dierenwinkel, waar we de laatste tijd veel met natuurlijke voeding bezig zijn.
Wij verkopen (natuurlijk) ook br*kken.. Nou vroeg ik me af,waarom er geen "natuurlijke" br*kken zijn voor katten. Gevraagd aan de vertegenwoordiger van Farmfood en die zei dat ze dat ossengal moesten verwerken om er Taurine in te krijgen, want dat was nodig bij katten. En dat stinkt, dus eten katten de br*kken niet meer.
Nou weet ik dus wel dat er Taurine zit in kattenbr*kken, maar dat zou dan in principe ook in KVV voor katten moeten zitten? Of zit er iets anders in?
Door flin
#1083717
de  zgn 'natuurlijke' brokken, zijn allemaal verhit, en met taurine is't nou net dat als je dat verhit 't verdwijnt, vandaar dat er zowieso taurine toegevoegd moet worden aan brok en blik

in al 't rauwe vlees zit taurine, vooral in donker dijbeenvlees van gevogelte, ( alsook in mosselen en schelpdieren)
in koppen schijnt veel te zitten (ogen met name) en ook de ingewanden van 'n dier (lever hart) bevatten flink taurine....

ossengal en taurine, 'k zou 't niet weten?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door