Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nyncke
#1109986
Is het geen idee om wat verschillende etensbakjes te maken en daar verschillende soorten eten in te doen. Desnoods in kleine stukjes gesneden en door elkaar gehusseld.

Zorgen dat ze apart van elkaar eten, als dat te doen is.
Door Mevroi Kruim
#1110018
Blikje sardien of zalm opentrekken en door de smul prakken? Wil nog wel eens werken ...
Ik zou wel proberen om ze apart te laten eten of iig toezicht te houden op wie wat eet. Desnoods kun je ze zeg 20 minuten laten eten met jou op ingrijp-afstand, de boel weg, paar uur later weer, enz. Het is wel belangrijk dat iedereen de kans krijgt om zoveel mogelijk in rust te eten.
Tja, en verder is het recept: hele grote verpakking geduld aanschaffen en geleidelijk aan opmaken. Zorg voor een herhaal-recept  :D
Door Krullebol
#1110072
Dat van die bakjes met verschillende dingetjes, vind ik wel een goede ja. Eten ze toch apart en kunnen ze allemaal wat eten. Moet ik het ze een paar maal per dag aanbieden of kan ik het 2x per avond aanbieden en dan in de ochtend Smuldier?

Wat visjes uit blik betreft, wat mag wel/niet? Mag het enkel op water of ook op olie of wat heb je nog meer? [eet zelf nooit vis en amper vlees dus weer gek genoegniet wat er allemaal te verkrijgen is enzo :$]

Smuldier Vlees bevat ook pens en aangezien koekje herhaaldelijk heeft verteld dat het stinkt naar poep en er weinig katten zijndie het lusten, trekt me dat niet zo. Verwacht in elk geval niet dat ze het zullen eten. [Maar mss is dat mijn afkeer :P]
Rodi compleet rund ofzo daar had ik nog mee in mn handen gestaan. Is voornamelijk runderhart met wat lamshart. De overige dingen bevatten pens en granen enzo en dat leek me dus geen goed idee.

Hoe merk ik trouwens aan ze dat ze tekorten hebben? En leververvetting bijv.?
Door Krullebol
#1110128
Waar kan ik het recept voor geduld krijgen?

Heb nu 6 bakjes met : vleugels, runderhart en smuldier. 2 per kamer [gang, badkamer, keuken] Ruben rende alweer weg met runderhart [dat beest is zo snel, grmbl] en Eireann probeerde het met een vleugel. Braaf terug gelegd, maar ze snapte het niet helemaal. Als ik de deuren openlaat eten ze bij elkaar uit de bak of lopen weg. deuren dicht = eten maar dan niet netjes en ik weet niet wie, wat eet [kan het wel raden daar niet van]. Steeds de deuren opendoen en checken = te onrustig. Zucht. Mss moet ik het eens met 1 of 2 katten tegelijk proberen in plaats van het hele zooitje meteen te wllen laten BARFEN  :-[
Door Mevroi Kruim
#1110197
Ik zou in dat geval steeds 2 of 3 tegelijk laten eten en erbij staan. Zo doe ik het hier ook, ik sta erbij en ik kijk ernaar want ik wil zeker weten dat iedereen krijgt wat voor hem/haar is en niet meer of minder. En Karel krijgt Fortekor dus die moet sowieso z'n eigen bakje leegeten en de anderen mogen het niet hebben. En dan dus de volgende ploeg. En dat dan 2 of 3x per dag. Totdat het goed loopt en ze door hebben dat ze hun eigen eten NU moeten opeten omdat het anders verdwijnt en ze een hele tijd niks meer krijgen.
Zelfs katten kunnen dit leren, die van mij eten gewoon hun bakken leeg in 5 a 10 minuten. Knor en Eppo slepen nog wel eens met hun vleesbotten maar dan dweil ik daarna ff, geen probleem.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door