Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1080846
Ja daar zat ik ook al naar te kijken!!
En welke is het?? Hoe maalt hij, en wat voor botten?

Ik zie op je voorbeeld(niets mis mee hoor) alleen zachte botten van kip
Hoe doet deze het met ribjes ed?

Ohhh wat een vragen, maar het is erg intressant om ook zelf te gaan malen vandaar
(misschien dat de katsels dan ook mee eten)
#1080946
Ik heb een Diamond vleesmolen. Harde botten zoals ribbben van lam kan hij ws niet aan.
Mijn poezen krijg ik helaas niet aan het knagen, vandaar dat ik het vless en de botten  maal, zo eten ze tenminste toch rauw. Ben allang blij dat het me lukte om  ze van brok op rauw te zetten  ;)
Andere vleessoorten dan kip en kalkoen willen ze  absoluut niet eten  :-\ Duif willen ze de laatste weken wel weer eten maar niet te vaak  >:(
#1082865
Er zit geen pens en groente in de mix, en geen vis en ei (dat geef ik los erbij). Het is een complete mix voor katten. Maar van mij mag hij ook in de hondenafdeling. Misschien kan een modje een kopietje ervan maken, want ik geloof dat dubbelposten niet gewenst is.

Ik heb een maalzeefje van 12 mm gebruikt. Voor honden kan een maatje groter ook nog wel dacht ik, maar voor mn katten zou dat misschien net te groot worden.
#1104023
Hebben jullie tips waar een goed vleesmolen te koop is? Bij de plaatselijke Expert geen vleesmolen te zien... bij de plaatselijke huishoudwinkel ook niet... nog geen haast, want ik begin net, maar wordt wel enthousiast... denk al aan aanschaf van een vriezertje (het vak van de koel/vriescombi die ik heb is snel vol!), en dan ligt de vleesmolen in het verlengde...  ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door