Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2307432
Ik heb toch gekozen voor de tellier van en-garde met een snijschijf van 12mm.
Vandaag binnen gehad, dat ding is gigantisch :biggrin2: En behoorlijk zwaar.
Dit moet zeker een stuk sneller gaan dan de westmark nr 10.
Ik vraag me alleen af hoe groot de bot stukken eruit komen en of mijn tandloze muts dat kan eten.
#2307480
Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen. Als je foto's hebt houd ik me aanbevolen :)
Veel plezier ermee. Ik denk overigens dat een schijf van 12 mm goed te doen is voor een kat zonder tanden.
Ook afhankelijk hoe fijn/plat de worm het geheel bewerkt. Ik vind dat er best fijn spul komt uit de Westmark met de groots mogelijke schijf die daarvoor te verkrijgen is. Ben even kwijt of dat nou 8 of 10 mm is.
#2307688
Nou hij werkt soepel vergeleken met de westmark en 8mm snijschijf :biggrin2:

Afbeelding

De andere foto's moeten even aangeklikt worden wil je de echte grote zien anders worden het hier van die grote foto's ;)

Mijn inspecteur
Afbeelding

Kalkoenfilet blokken
Afbeelding

Fazantennekken
Afbeelding

Runderhart, konijnenlever en konijnenniertjes
Afbeelding

De vulopening is echt super
Afbeelding

De eerste fazanten nekken
Afbeelding

Mijn inspecteur nog eens
Afbeelding

De fazanten nekken gemalen, zou mijn tandloze muts makkelijk moeten eten.
Afbeelding

Kalkoenfilet gemalen
Afbeelding

Wijsneus hing in mijn broek dus even een stukje laten aflikken
Afbeelding

Terwijl ik aan het mixen was werd de molen al schoongemaakt
Afbeelding

Alles door elkaar gemixt
Afbeelding

Per portie in een bakje
Afbeelding

Alles kwam rechtstreeks uit de vriezer maar het ging best soepel. Met foto's tussendoor maken en Tijger af en toe weg zetten ben ik een uurtje bezig geweest tot het weer in de vriezer stond. Totaal 1900gram.
#2307713
Ziet er inderdaad fantastisch uit. Binnen een uur bevroren vlees en bot wegwerken en ook nog foto's maken! Dat is echt vlot verlopen.
Vinden ze de fazant lekker? Ik heb het nog nooit gegeven. Sta wel op het punt dit bij mijn bestelling mee te bestellen.  Kalkoen hebben ze ook nog nooit op hier.
#2307731
koekje schreef: Je zet hem idd met bout en schroef vast, zo door de 4 gaatjes die aan de poten zitten.

Ik zou dat zelf toch niet willen. Hier wordt aan de eettafel gemalen en dan moeten er gaten in de eettafel. Ik heb geen workmate en aan aanrecht past niet wegens waterkering en onderkastjes.
Wij hebben voor onze porkert 32 (met 4 pootjes) een mdf plaat genomen, daar 4 gaten in geboord en schroeven daar de porkert op vast met vleugelmoeren. De MDF plaat met Porkert molen klemmen we vervolgens vast aan de tafel met 2 lijmklemmen. Gaat prima :) Oh ja en tussen rafel en MDF plaat een dikke oude handdoek om te voorkomen dat er krassen of deuken in de tafel komen door de schroefkoppen ;)
Laatst gewijzigd door Mowgli op za 07 apr 2012, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#2307734
Ja ik stond ook een beetje verbaasd toen ik zag hoe laat het was ;D
Fazant is nieuw voor ze meneer de inspecteur vond de fazant wel lekker, van mevrouw weet ik het nog niet, maar ze krijgen morgen meteen een maaltijd. ;)
Ik probeer graag verschillende dingen en ze eten eigenlijk best veel, was met kvv wel anders.
Tot nu toe eten ze al parelhoen, eend, konijn, haas, paard, rund, lam en kalkoen.
Alleen mevrouw vind sommige combinaties niks, eend met paard vind ze lekker, parelhoen met haas ook maar parelhoen met paard vreet ze dan weer niet ??? Meneer Tijger daarintegen is net een kliko ;D Die vreet alles. :D
#2307735
lachnat schreef: @zaniematsu, ik ben die link naar porkert tegenkomen maar ik kan snap niks van die taal en op engelse taal kan ik niet vinden hoe ik dan moet bestellen of wat het kost.
Om te bestellen moet je contact opnemen met Porkert. Ik heb destijds naar Tsjechië gebeld en daarna is alles via email verlopen. Ging super goed :) Als je een BTW nummer hebt en die doorgeeft, kun je de molen zelfs excl. BTW kopen.
Maar ik zie dat je inmiddels al een molen hebt.
#2360921
Hoi,
Ik ben benieuwd waar jij je vlees koop en koop je het al in stukken?

Yvonne
lachnat schreef: Ja ik stond ook een beetje verbaasd toen ik zag hoe laat het was ;D
Fazant is nieuw voor ze meneer de inspecteur vond de fazant wel lekker, van mevrouw weet ik het nog niet, maar ze krijgen morgen meteen een maaltijd. ;)
Ik probeer graag verschillende dingen en ze eten eigenlijk best veel, was met kvv wel anders.
Tot nu toe eten ze al parelhoen, eend, konijn, haas, paard, rund, lam en kalkoen.
Alleen mevrouw vind sommige combinaties niks, eend met paard vind ze lekker, parelhoen met haas ook maar parelhoen met paard vreet ze dan weer niet ??? Meneer Tijger daarintegen is net een kliko ;D Die vreet alles. :D
#2361264
FiveIslands schreef: Hoi,
Ik ben benieuwd waar jij je vlees koop en koop je het al in stukken?

Yvonne
Ik koop overal en nergens: richardversvoeding.nl , versvoer.nl , via barfplaats of lokale poeliers en visboeren.
Meeste is verpakt per kilo, alhoewel de karkassen van de poelier gingen per 10kg en ook het geen van barfplaats komt vaak per 5kg of meer.

Maar ik heb een professionele koks hakbijl dus ik hak het zelf wel in kleinere stukken ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door