Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1077203
Daar ben ik nog een keer, naar mate ik langer vers voer komen er meer praktische vragen.... ik kom altijd een druppie later :-[ ;D
Vanavond was er eendenrug te eten [hebben ze wel vaker gegeten] , zeg maar een plakje rug met een paar ribbetjes.
De dikke heeft altijd haast [is nooit t snelst, maar t wel moet ssssnel naar binnen] en spuugt regelmatig iets terug[ want te groot] maar vandaag worstelde ze verschillende keren met haar stukkie, kots/harken om t weer naar buiten te krijgen. Niemand mag in de buurt komen, ik stond al klaar met een afleidingshap, maar ze komt desnoods kokkend met haar botje de 'ruilhap'halen
Mijn vraag :moet ik toch maar weer een paar klappen met de hamer gaan geven of haar maar lekker laten worstelen... ik kreeg t nl erg benauwd
Door flin
#1077276
  als jij ´t benauwd krijgt, ...lijkt 't me weinig genieten.... ;)

hoe groot zijn de stukkies die je aan de gulzigerd geeft?
knauwtie daar zelf te grote stukken vanaf, omdattie zo´n haast heeft?

weet je de reden waarom hij zo'n haast heeft? altijd honger, of bang dat z'n eten door d ander gesnaaid wordt?

eten op 'n aparte-uit-'t-zicht-plek van de ander zou kunnen helpen,
of miss toch even terug naar iets makkelijker bot, zoiets als kwartel, of duif, en dan gewoon 'n hele geven....
Gebruikersavatar
Door koekje
#1077364
sien is ook een vreetschuurtje. wat hier helpt is, zo groot mogelijk aanbieden, rust in de tent tijdens het eten, en ot en zien zitten alle 2 met eigen vreetkleedje in een aparte hoek van de kamer met de ruggen naar elkaar toe.
Door Too
#1077393
T suffe is dat in de brokken-tijd ze alles doorslikte en zich daarna van t eten af liet duwen.. t kon haar tot voor kort ook niet schelen dat
ik ook in de keuken was, ze gromde een beetje bij bot-hap[ haar vriendin eet om de hoek]maar nu begint ze bij bijna alles te rennen [met de bek vol]

Maar ze mag in t vervolg lekker buiten eten, kijk ik door t raam , ik denk dat 'mis' ging doordat ik naast de graat had geknipt [mijnn eerste poging ruggetjes portioneren ,dat liep uit op versnipperen ;)]als alles aan elkaar zit moeten ze met wat meer beleid eten , van links naar rechts knagen.

Deez [Cera] is niet zo bang voor honger [houdt gewoon heel veel van dit soort eten,brok kon haar niet schelen], de ander[Catoo] heeft geen rem [die was 10weken oud en bijna dood van de honger,eet alles,heeft geen enkele rem, daarom eet ze "om de hoek"uit zicht]

Ja Koekje... dat is ook mijn idee, er zaten teveel knippies in t bot, volgende keer van links naar rechts laten knagen, op t balkon in d'r eentje
Laatst gewijzigd door Too op zo 26 okt 2008, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1077402
sien wordt heel zenuwachtig van buiten eten, té zelfs. zelfs als de achterdeur (of alleen maar de keukendeur) open is, zit sien panisch te schranzen. is de woonkamer gewoon afgesloten, en is er een zen-rust, dan gaat het redelijk.
sien heeft ook lang met haar voer willen lopen, om er bij voorkeur mee onder het bed te gaan zitten. nu ben ik het type dat poetst op het zicht, dus onder het bed eigenlijk nooit. ik wil daar dus geen resten rottend vlees hebben.
iedere keer als sien ging lopen, sommeerde ik haar terug op het kleedje te gaan, en probeerde haar voor te zijn om het af te pakken, en deed het luikje naar de slaapkamer dicht.
uiteindelijk zijn ze beiden zo goed getraind dat als ze samen een kwartel delen, deze heen er weer tussen de kleedjes wordt versleept. het geeft voor de katten duidelijkheid en vooral interne rust, en dat is goed voor rustig en gemoedelijk eten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door