Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nyncke
#1092081
Hart nog erbij zetten, ik wist niet waar ik erin moest zetten, waar valt dat onder spier of orgaan?
De poezen zouden me vermoorden als ik dat vergeet, vinden ze enorm lekker.

Oh ja, geen kalf maar paard of duif ofzo.

Ik zorg dat ik 1 van mijn vriesbakken nog flink wat kleine pakketjes extra heb, zodat ze er wel mee toe kunnen komen. 1 van de oppassen snapt het wel hoe je moet voelen of ze vol genoeg zijn.

En verder een kijken wat er nog inpast.

Helaas Dogshape bezorgd niet hier. Bestel bij Herby en bij Shaweca.
Laatst gewijzigd door Nyncke op wo 12 nov 2008, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1092126
hart = orgaan
Lichaamsdeel dat bestaat uit verschillende celtypen die gezamenlijk een specifieke taak uitvoeren. Voorbeelden: hart, nieren, longen, geslachtsorganen en klieren.

'k hou zelf aan:
hart 4 %
lever 5%
nier en maag: 4 %
en dan nog regelmatig koppen van kenijn en kwartel
en soms pens (niet nodig, maar wèl lekkur :D )
Door Nyncke
#1096730
De eerste bestelling voor helemaal barfende katten is de deur uit!!!

Vleesmolen is onderweg, kortom...ik hoop dat Binkie vind dat hij in een kattenparadijs is beland ;) De rest zeker wel!!!!
Door Nyncke
#1103303
Gisteren stond er runderkopvlees op het menu, daar waren ze allemaal helemaal weg van, zelfs Binkie heeft het gewoon gegeten!!!!
Morgen komt de bestelling van Herby. 10 weken voor de katten, waarvan er 5 weken door de molen gaan.

Heb er al helemaal zin in, de vleesmolen op tafel en draaien maar ;D
Door Nyncke
#1104854
De bestelling is binnen, heb de katzels met een eendagkuiken het riet ingestuurd. Ze vonden het allemaal erg intressant, want een prachtige dozen.
Nu gaat het verdeelwerk beginnen, ben allemaal logistieke plannetjes aan het bedenken... 20 kilo in een paar weken, tis niet niks wat er verdraaid moet worden...maar ook wat  dan opeens op je tafel ligt ( schat een kleine 60 kilo vlees en bot ) ook voor de hond...
Door Nyncke
#1105194
Niet 60 kilo verdraaien hoor :D

Ruim 20 kilo verdraaien.
Dan probeer ik nu Binkie toch wat meer knaag en bijtwerk te laten verrichten.

Want het is een heel karwei.... :o

Heb nu een kilo runderhart gedaan en een beetje bot...maar het is zwaar. Maar als je iedere dag een kilo doet, is het te overzien....
Door Nyncke
#1105434
En vanmorgen 1 kilo konijnelever en 1 kilo kippemaagjes en 1 kilo kippenekjes.

Het paard ligt te ontdooien.

Voor wie eens voor zoveel weken wil verdraaien.
Ik heb berekend wat ze per dag nodig hebben ( en natuurlijk over de hele periode)
maak allemaal boterhammezakjes en diepvrieszakjes.
Steeds als ik iets klaar heb verdeel ik het. Zo heb ik nu al heel veel zakjes met orgaan klaar. De rest vedeel ik tot de zakjes zo'n 500 gram zijn. Steeds tussendoor in de vriezer en dan haal ik er weer even een paar uit om bij te vullen.

Vanmorgen lag er nog een lap rundervlees van gisteren. Snel even meegedraaid, daarna at iedereen het. Zelfs Binkie verkocht de kittens een dreun omdat ze bij zijn eten in de buurt kwamen.
Ze hebben me even geholpen met de lever en daarna de maagjes.
Door Nyncke
#1106485
Binkie mijn grote jongen, gaat opeens veel meer eten.

At doorgedraaide haaskarkas, kopvlees en knaagde aan de braadkuiken en at ook de botjes :D :D :D

Jippie-aj-Yee
Laatst gewijzigd door Nyncke op za 29 nov 2008, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nyncke
#1107289
Hummm wat doe je nou eigenlijk met een zalmkop....

Doordraaien is een karwei want, alleen al het doorzagen is lastig. Her en der worden stukjes afgeknaagd.

Denk dat ik de volgende keer de katten laat beginnen en Cadiz het werk af laat maken. Alleen die moest rustig aandoen, was aan de diarree.

Nog meer ideeen???
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door