Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Juul
#1055797
Ik ben voor de hond nu een weekje het bottenspul aan het malen. Gelijk proberen of de kat het ook wat vond. En jawel. Met een heel klein beetje gourmet erbij voor de geur, vreet ze zowaar haar hele bakje leeg. ;D

Kan ik nu iedere dag gewoon wat nemen van wat de hond krijgt. Geven jullie alle soorten bot(gemalen) vlees en orgaan ook aan de katten. Bv pens, of kan ik dat vergeten?

Percentages zijn hetzelfde als voor de hond (welliswaar zonder groenten dan)?

Groetjes Juul
Gebruikersavatar
Door kira
#1055814
Zolderkat barft ook van het hondenspul, ik geef haar het kleine botwerk. En alle soorten vlees (dus ook paard en rund en geit). Ze blieft geen pens, maar begrijp dat er katten zijn die daar dol op zijn. Het orgaan blieft ze allemaal (alleen geen bal geprobeerd). Mijn percentage's zijn gelijk aan de hond, alleen ipv groente geef ik iets meer vlees en iets meer orgaan (dus 50, 30, 20). Ze doet het er goed op, maar wij hebben een zolderkat, geen raskat en ik heb de balle verstand van katten, maar ze ziet er straend uit dus ik neem aan dat het zo goed is. Haar drolletjes zijn van geurloze perfecte kwaliteit.
Door brie
#1055850
Hier 5 poezebeesten waarvan er 4 barfen (1 kat blijft hardnekkig weigeren en is nog steeds een brokkenkat helaas)
Het verschilt hier een beetje per kat. Omdat ik een kitten in huis heb van 5 maand is het menuutje voor haar weer anders dan die van de kat die net van kvv over wordt gezet op barf.
Ik heb 1 kat die wel alles mee eet met de honden. Ook de pens ;D  omdat ze niet alles kan kauwen knip ik voor haar de ribbetjes en nekjes enzo eraf (van bijv een eendkarkas), die kan ze wel eten.
Mijn honden hebben 2 vastendagen in de week. Met de katten doe ik dat niet. Op de vastendagen dagen krijgt die ene kat dan wat de rest ook eet.
Ik hou ongeveer de verhoudingen 3/2/1 aan (vleesbot/spiervlees/orgaan)
Door Mevroi Kruim
#1055905
De katten eten hier klein spul en de honden het grotere werk. Lamsribben krijgen de poezels echt niet weg  :D maar als ze dat konden eten kregen ze het ook. Pens lust er hier 1 trouwens.
De katten eten 2x per dag en vasten niet, en ze eten geen groente, behalve wat ze zelf jatten  >:( dus de verhoudingen zijn wat anders.
Door Juul
#1055934
Okay, ik ga gewoon wat dingetjes proberen.
Alleen lastig dat ik de ontlasting niet kan controleren. Jamie is niet zo van de kattenbak. Die doet het liever in een net aangeharkt tuintje. (en das dan meestal die van de buren :-[)
Door Huskymeisje
#1057717
Ik laat Rocky niet echt mee eten met de honden voor wat betreft het botwerk. Ik bestel voor haar apart het kleinere werk zoals parelhoen, kip, eend en konijn. Die knip ik dan in kleine stukjes en daarna vries ik het in. Voor het spiervlees laat ik haar meestal wel met de honden mee eten. Wat de honden aan spiervlees krijgen, krijgt zij ook. Ze vindt alles lekker behalve pens. Maar goed, dat is dan weer geen spiervlees.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door