Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hilde__
#1047766
Ik ben nu al een tijdje verschillende dingen aan het uitproberen...ook weer kippennekken gegeven waar Thomas altijd beledigd voor wegliep...maar dit keer zocht hij de stukjes nek eruit. Na 1 dag lukt het hem al om een hele op te eten en hij geniet er echt van  ;D  Ik blijf er nog wel bij als ze nekken krijgen want soms gaat het niet helemaal goed. Hier een filmpje!

http://s76.photobucket.com/albums/j36/d ... ppenek.flv

Tot nu toe eten ze alledrie kipfilet, kippennekken en soepvlees. Oscar lust ook kuikens maar die heb ik al een tijd niet meer in huis gehad.  Gaat wel lukken met m'n trio denk ik  :)
Door Hilde__
#1047822
Thomas slikt het soms te snel door waardoor het er weer uitkomt...ben bang dat ie stikt ofzo  :-\ De andere 2 doen het wat rustiger  :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1047828
sien slikt soms ook een hele kippennek in 1x door. en dan komt hij er weer uit en gaat op voor de 2e ronde  :D
Door YaYa
#1047867
Dat gebeurt hier weleens met een kuikentje. Het lukt Magic altijd heel goed om zonder kiezen toch een kuiken naar binnen te werken. Maar blijkbaar zijn ze soms weleens taai of zo en lukt het niet. Dan slikt ze hem helemaal door en spuugt hem uit en probeert het opnieuw :puke:
Door brie
#1048713
In het begin kauwden ze hier ook wel eens niet goed. Dat kokhalzen liet me echt de koude rillingen over de rug lopen, ik stond al helemaal klaar in de katten heimlich greep (voor zover dat bestaat?)
Gelukkig is het nog nooit zover gekomen..de katten lijken dat heel goed te kunnen handelen..
Maar brrr, ik kan er niet aan wennen. Net zoals mijn zoontje, toen hij broodkorstjes, fruit ed leerde kauwen stikte die er ook bijna in af en toe..Doodsangsten sta je dan uit als moeder zijnde  :-X
Door flin
#1048735
als 'k zie hoe hier een wilde-achter-de-koelkast-muis naar binnen gaat.... :o :o

daar wordt niet op geknauwd....'s pets boem, hap slok...weg... :-X

...tenzij 't echt gemene kale harde botjes zijn zou 'k me daar niet te druk om maken!!!

..en die kale harde botjes die 1 kat hier wel n's overlaat, omdattie niet van kauwen houdt,
vindt de ander weer zo leuk kraken.....chips voor de kat.. ;D ;D  ze kraken zoals ze smaken 8)
Door Hilde__
#1051996
Ik heb een hoop vlees van iemand gekregen waarvan de katten het niet eten, dus ik ben vol goede moed begonnen  ;D Tot nu toe zoeken ze alle drie de "echte" stukjes vlees eruit (geef het nog samen met Bibi). Ik weet niet precies wat het allemaal is, maar ik herkende wel wat lever en hart volgens mij en verder kippenvlees en rund. Gisteren heb ik Oscar een muis gegeven, maar hij heeft de muis alleen alle hoeken van de ren laten zien en de kop opgegeten. De rest vond ik later in de keuken  ::). Femke en Oscar eten wel eendagskuikens, Thomas kijkt nog steeds vol verbazing hoe ze die lieve pluizige dingen op kunnen eten  :'( Hij eet dan wel weer kippennekken, die Femke weer niet eet.

Kortom ik denk dat het tijd wordt om een menutje te maken voor ze... :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door