Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#1032751
Onze kleine Jane blijkt tot mijn vreugde een heus barfmonster te zijn..
Gister heeft ze zich vermaakt met een eendagskuiken, een beetje aan geknaagd, maar niet het benul om het ding op te eten. Al zat ze gevaarlijk te grommen tegen iedereen die in haar buurt kwam ;D
Toen ze vanochtend haar eten op had begon ik met het eten voor de honden: konijnenlevers en konijnkarkassen.
Nou, blijkbaar rook dat heeeel erg lekker, want ze kwam luid miauwend schooieren. Uiteraard wat lever gegeven en een klein stukje karkas waar ze een kwartiertje op heeft lopen knagen. de lever ging (ook grommend welteverstaan) schoon op, het karkasje is wat kaler en de botjes zijn aangekauwd, maar het ging niet helemaal op.

Nu ligt ze hier tevreden spinnend op schoot. Wat kan het knagen op een stuk vlees toch veel voldoening geven, veel meer dan alle speelmuisjes, kattentunnels, touwtjes en propjes bij elkaar!!

wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door brie op wo 10 sep 2008, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brie
#1033078
Ze gaat maar door vandaag..Ik heb er vanmiddag maar een kwartel uitgehaald omdat ze de cb liet staan  :-[  ze moet toch wat eten denk ik dan..
De kwartel vind ze heerlijk, maar al met al heeft ze een halve kwartel op! :o ze heeft een deel van een vleugel opgekregen maar die heb ik toch afgepakt omdat ik het wat eng vond.

Kan een kitten van 13 weken die botjes al wel knagen en verteren? En eten kittens door tot ze er bij neervallen? Of moet ik er zelf een stop op zetten? Al met al heeft ze vandaag ong 50 gram cb op, bijna een hele konijnen lever, een stuk vlees van een konijnkarkas en een halve kwartel.. Samen zo'n 120 gram voor een kitten van anderhalve kilo  ???
Door YaYa
#1033212
Ze is nog in de groei dus ik zou haar lekker laten eten. Maar wel heel erg leuk om te zien dat zo'n klein ding gelijk aan de barf wil. Overigens heeft ze met 13 weken met die 1,5 kg echt een heel mooi gewicht.
Door brie
#1033234
YaYa schreef: Ze is nog in de groei dus ik zou haar lekker laten eten. Maar wel heel erg leuk om te zien dat zo'n klein ding gelijk aan de barf wil. Overigens heeft ze met 13 weken met die 1,5 kg echt een heel mooi gewicht.
Goed, ik laat haar gewoon lekker eten wat ze wil..Maar kan ze de botten van een kwartel al wel goed verteren? maw, kan ik haar ook al wat andere dingetjes als kippennekjes/ karkassen, parelhoenkarkas ed geven?

Ze heeft idd een mooi gewicht! Ze was wel de grootste van haar nestje, maar haar andere 2 zussen zitten ook bijna aan die anderhalve kilo. Tja, ze hadden flink wat keus met al die moeders daar :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1033547
als ze het gewoon opeet, zal ze het ook best verteren. zolang je er geen brokjes bijgeeft, blijft het maagsap zuur en kunnen botjes goed verteerd worden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door