Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#1044104
Ben al een stuk minder stoer hoor. Van de zalmmix hebben ze dus met 7 poezels maar 250 gram gegeten en verder niet. Ratje had volgens mij helemaal niks gegeten en haar heb ik toen het mengsel met wat tonijn erbij gegeven en toen at ze zo gulzig dat ze alles weer uitkotste. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ze heeft wat later wat blik gehad.  :-[
En ik heb dus vanochtend wat van de zalmprut gemengd met cb en neergezet. Ze moeten toch eten. Misschien dat ik iets te voortvarend van start gegaan ben. Ik heb voor vanavond 500 gram cb eruit gehaald en 250 gram eigen fabrieksel en dan ga ik dat mengen. Misschien toch maar iets langzamer overzetten.
De kip/kwartel combi gaat in ieder geval op. Maar met de botmixen hebben ze duidelijk moeite.
Door verwonderd
#1044113
Ja, maar toch doe je het, dat vind ik stoer. En hoe het dan verloopt, tja, het zijn en blijven katten  ;D

En nu jouw weg er in zien te vinden. En dat zal wat vergen...je hebt immers wel 7 katten rondlopen, ik heb er hier maar 1 en dat vind ik al een 'gedoe', laat staan 7!!

Hang in there girl!!
Door brie
#1044116
Niet meteen de moed laten zakken!!!!Hou het 2 weken vol en kijk dan of er verbetering is!
Mengen met cb, of het eten overgieten met vocht uit een blikje tonijn is altijd een goede optie! Dat doe ik hier met kleine jane ook nog wel eens (vanmorgen nog een beetje cb over de eendenribbetjes uitgesmeerd, dan gaat het er ineens wel in)

Hang in there!! En zet m op!!!
Door YaYa
#1045328
Toch redelijk volgehouden en ze eten nu 500 gram cb, 250 gram eigen maalsel en wat animonda blik erdoorheen. Dus nu is het een kwestie van langzaam aan gaan afbouwen totdat er alleen maar meer eigen brouwsel gegeten wordt. Gelukkig ligt er nog voldoende cb in de vries om dit te kunnen doen. En ook blikjes animonda zijn er altijd op reserve.
Door YaYa
#1045523
Ja, maar ik ben zo'n watje en vind het zielig als ze honger hebben en dan geef ik maar weer toe :-[ Kan niet zo goed tegen die smekende kattenoogjes of katten die opeens het eten van mijn bord jatten omdat ze honger hebben :-\
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1045566
haha..
vind ik ook moeilijk hoor..
we houden toch van ze..
maar ik heb wel geleerd dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken..
soms moet je streng zijn.. om uiteindelijk beter voor ze te kunnen zorgen..
als je kijkt naar kinderen opvoeden..
wanneer je steeds zacht en lief bent.. krijg je ongelukkige kindertjes..
uiteindelijk hebben ze er geen klap aan.. dat lieve gedoe..
zo ook met katjes die gezond moeten gaan eten..

mijn katten vinden het nu echt lekker..
vannacht hebben ze niet alles opgegeten..
waarom dat was weet ik niet..
maar de afgelopen weken hebben ze lopen gillen om hun eten.. en aten ze alles met smaak op..
in t begin was dat wel anders..
magere bekkies en boze gezichten..
je kunt het ze zo moeilijk vertellen he..
dus moet t maar op een dwang manier.. :)
Door YaYa
#1045608
Boze gewichten heb ik al wel gehad maar magere bekkies nog niet. Ik ben voordat het zover was al overgeschakeld op een mix van eigen brouwsel/cb en blik. Maar goed, vanochtend was dat dus schoon op. Dus een stukje heb ik al gewonnen. Of ze hadden na dagen van veel minder eten opeens vreselijke honger ;D
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1045626
och.. de een werd hier dikker.. de ander viel af..
dus op zich bleef het "gelijk spel"  ;D
en t maakt niet uit wat de reden was..
ze kunnen er weer een paar dagen tegenan als ze nu lekker gegeten hebben..  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door