Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#1026308
Er bij gaan zitten en steeds een klein beetje in de etensbak doen? Dat werkt hier behoorlijk goed bij de dementen die vergeten dat ze aan het eten waren. Volgens mij is het soms net als met kleine kinderen: zo'n vol bord schrikt af, een piepklein beetje waarna ze nog honger hebben smaakt naar meer.
Mengen met de brokken?
Blikje vis erdoor?
Door YaYa
#1026324
Blikje vis werkt wel maar ze lust alleen tonijn. En om nou iedere dag met tonijn te mengen. Ben niet zo'n voorstander van tonijn. Wat ik nog wel ga proberen is met koolvis (gekookt maar dat lust ze ook).
Mengen met brokken heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga nog eens wat uittesten met het dametjes.
Erbij gaan zitten werkt ook niet, dan komt ze alleen maar bij me knuffelen :-*
Door flin
#1026354
bij onze Muts werkt 't verkruimelen van 'n brokje over datgene wat gegeten dient te worden nog wel n's...

we zijn nu een week terug van vakantie, en 'k verdenk de oppas-mensen er toch wel van dat die gezwicht waren voor 't aanhoudende gezeur (jah, Muts kan je om je vinger winden...) en iets meer brokjes hebben gegeven dan alleen 'n beloningsbrokje....,
helaas voor Muts zijn wij er weer, maar toegegeven: weer (zucht) een klein stapje terug met Muts dus...
en 't is al niet zo'n bolle, eigenlijk wat 'gratig', maar goed: een gekrunsht brokje als poedersuiker over 't vlees, en de aandacht is gewekt, eenmaal aan't likken en eten, gaat 't goed...

in de tijd dat onze Cornish kwam, waren we al gewaarschuwd dattie veel spuugde, hij vrat z'n brokjes zonder te knauwen, en prompt kwam dat er later weer uit, ook op tijdstippen dat je 't niet ziet gebeuren natuurlijk, vervolgens gingie gal spugen, omdat z'n maag echt te lang leeg was, 'k heb in die periode, met de overgang naar BARF, altijd een klein klontje roomboter op 'n schoteltje gelegd, , hij nam daar af en toe een likje van en heeft sindsdien nooit meer gal gespuugd (de andere katten namen ook af en toe een lik) en zeker nu hij helemaal BARFt, heeftie geen spuugproblemen meer, 't gaat hier natuurlijk niet om 'n nier- of suiker probleem, maar 'k vond 't al erg genoeg...

maaruh succes met Nikita!
Door YaYa
#1027080
Gemengd met brokjes of met een brokjescrunch eroverheen werkt niet. Dan blieft madammetje ook niet >:( De anderen vonden het heerlijk.
Vandaag eens achter blikvis, koolvis regelen en kijken of het dan beter gaat. Wel moeilijk zeg, om een nierpatientje over te zetten als ze er zelf niet van overtuigd is dat dit beter is voor haar :-X
Gebruikersavatar
Door koekje
#1030550
ik snap heel goed je zenuwen. ik ben met poet daar ook zo bang voor gweest. poet is 13 en in slechte conditie.
cb eten wilde ze niet, ik heb dat zachtjes eens geprobeerd als ik er was.
afgelopen winter kwam poet waggelend als een dronken vent van de kast, en zakte zowat door haar pootjes. ik was bang voor suikerziekte en poet kreeg geen brokjes meer en alleen nog maar kh-vrij natvoer (en na een tijdje ook weer brokjes van mn moeder  >:( ).
deze zomer een vreselijke eczeemaanval, en ik dacht even dat het laatste jaar van poet was aangebroken. een dermate slechte conditie, vacht alsof ze uit de droger kwam en algemeen onbehagen.

ik heb een hele boze poet mee naar de dokter genomen, en heb haar bloedwaardes laten testen (ook gelijk op fiv en felv, want ik vertrouwde het niet meer). geen enge ziektes, en de bloedwaardes waren normaal voor een 13 jarige kat (dus helemaal geweldig is het dan niet).

ik heb poet geen keuze gelaten, en ik denk dat de kap die ze omhad vanwege de eczeem het wel makkelijker heeft gemaakt. ze kon daar niet goed mee eten, en had dus honger. en ik voerde barfdingetjes met de hand.
poet heeft geen vergiftigingsmisselijkheid vanwege nierfalen, dus daar ben ik niet zo bang voor.
de eerste keer trouwens dat otje snachts geen eten kreeg (was de nacht voordat ze op vers ging) vond ik dat ook zo eng. maar het heeft wel geholpen, want ze kreeg er erge honger van en hapte van het verse voer.
Door YaYa
#1030555
Vind dat doodeng met een nierpatientje. Ben er nu achter dat ze gemengd met blikvis wel eet. Maar dan niet voldoende. Een paar hapjes eet ze er dan van en dat is natuurlijk niet genoeg. Maar ze geeft dan niet over. Dus ze kan er wel tegen. Nu nog zien dat ik haar zo ver krijg dat ze er meer van wil eten dan die paar hapjes want daar redt ze het natuurlijk ook niet op.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door