Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door JuRi
#1027648
HildeR schreef: Fijn dat hij het in ieder geval lekker vindt! Oscar eet het ook weer met smaak op sinds ik er minder water overheen gooi :). Bandit heeft een speciale variant voor katten met nier/blaasproblemen, er zit minder fosfor in geloof ik. Misschien kun je het een navragen bij wie je de Bandit haalt of ze het een keer willen meebestellen. Ik heb ook nog met Bandit gemaild en die adviseerde om 5 weken dat voer te geven en dan de normale versie, maar omdat ik 3 katten heb en geen geldboom in de tuin, ga ik ze tegen die tijd allemaal overzetten op Bibi. Daar zit helemaal geen rijst/plantaardige olie in, want daar kan Oscar blijkbaar niet tegen (hij gaat steeds aan de schijterij als ik hem CB geef).
Ik had het idee dat wij alle varianten Bandit in huis hadden, maar heb geen speciale versie voor nier/blaasproblemen gehad volgens mij? Hoe heet die? Wij hebben: wildmix, runderhart, vismix (lussen ze niet) en kattenmix of vleesmix ofzo gehad.

Wat is Bibi??
Door Laska
#1027664
Bandit heeft inderdaad een nier-blaas dieet voor katten (ook voor honden trouwens). Dit is bijna hetzelfde als de vleesmix, alleen het heeft een verlaagd eiwitgehalte (en daarmee ook verlaagd fosfor gehalte) en in plaats daarvan wat meer vet en er zit geen rijst en wat minder groente in. Het heet gewoon nier-blaas dieet voor de kat, zit in bakjes van 500 gram en kost (minimumverkoopprijs) 3,50 per bakje.
Door JuRi
#1030525
HildeR schreef: Een ander merk KVV ;) Zie http://www.bibidiervoeding.nl/ . De site is niet erg uitgebreid maar 2 van mijn katten vinden het veel lekkerder dan de CB, de ander twijfelt nog, maar eet het uiteindelijk wel allemaal op.
Is Bibi beter dan Bandit?? (voor blaasgruis katten)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door