Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Elles0512
#1018823
Vanmorgen voor het eerst CB voor de poezen neergezet, wel beetje gemengd met blikvoer. 3 katten hebben er echt goed van gegeten, 1 heeft een klein beetje gegeten, maar nummer 5 wilde het echt niet! Wat kan ik het beste bij haar doen nu, want ik weet dat een kat niet te lang zonder eten mag maar ik had ook zoiets van : ik ga echt niet alleen blik neerzetten. Gewoon maar afwachten tot ze honger krijgt?? En wanneer zou ik alleen puur cb geven zonder blik erdoor ?

gr Elles
Door Mevroi Kruim
#1019039
Ik zou het kampies-an doen met het overgaan naar puur cb, dus steeds een beetje meer erdoor en steeds minder blik. Dat werkt meestal eht beste. Wat ook nog kan is dat de katten ineens in de gaten krijgen 'wauw, dit rare nieuwe spul is echt LEKKER!' dan kun je dus snel over.
Die weigeraar zou ik blik met 1 theelepeltje cb geven, grondig gemengd, en een kleine hoeveelheid zodat ze niet voldaan is als het op is. En dan de volgende maaltijd een beetje meer enz enz. Weigert ze standvastig dan kun je een aantal dingen doen. Mengen met zalm of sardien uit blik; veel katten vinden dat onweerstaanbaar. Ander merk kvv proberen; niet elke kat eet graag cb. Probeer eens iets van rundergehakt, gewoon van de slager, of tartaar (ongekruid uiteraard), of kippenlever, of kipfilet, of stukjes soepvlees; er zijn katten die gemalen spul niks vinden en helemaal voor de echte barf gaan.

Barfplaats wordt gesponsord door