Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Joseline
#1009588
Hallo allemaal!

Ik ben anderhalf jaar geleden al eens hier komen kijken toen ik de hond overgezet heb op kvv.
Nu heb ik ook 2 katten en die krijgen het sinds ca. 2 maanden nu ook.
Na een hele lange weg om ze om te zetten eten ze het nu met veel smaak op.
En ik merkte na een paar weken al veel verschil, ze waren actiever, betere vacht etc.
Nu had ik een katje dat wat te dun was, en 1 die te dik was.
En sinds de kvv (ik geef cb) is dat eigenlijk aan het veranderen.
Die dunne heeft een inhaalslag gemaakt en heeft eindelijk weer wat bij te zetten, en die dikke is wat afgevallen.
Maar nu valt hij me de laatste paar weken wat te veel af...
Hij eet altijd maar hele kleine beetjes. Dat deed hij met de brokken ook, maar die stonden er dan de hele dag dus hij kon vaak op een dag eten. Nu krijgt hij 2/3 keer per dag cb en daar heeft hij blijkbaar te weinig aan. Maar als ik dan 's middags nog het schaaltje voorzet loopt hij gewoon weg  ::) Hij lijkt dan geen honger te hebben...
Nu heb ik al eens wat vis gemengd door de cb. Daar is hij dol op, maar ook daarvan eet hij maar weinig.
Wel is hij niet te houden als er nog een pas op het aanrecht staat. Aardappels, kroepoep, vlees en vis bij ons op het bord, hij is dan zo gulzig.
Heel tegenstrijdig, en erg lastig.

Wat kan ik hem geven waardoor hij weer een beetje bij komt?
Of heeft iemand een ander idee wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Door verwonderd
#1009614
wou dat ik je kon helpen maar heb hier helaas ook zo'n muts.
Mss toch ook meer een echte barf-kat?
Zodra ik achter het eea hier thuis ben, kom ik er op terug.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1009707
misschien cb op jullie bord leggen, hem het idee geven dat het een restje van jullie is.

probeer ander af te wisselen met de kvv. ander merk, andere smaak.
ik heb bij Otje gemerkt dat ze ook snel cb-moe is. Gaf ik haar iets anders te eten dan, was het snel weer over.
Door Joseline
#1010032
Ik heb het hem gister zowat uit de hand moeten voeren, maar het ging erin!
En vanmorgen heeft ie toch een behoorlijke portie uit zichzelf gegeten!
Ik heb verschillende andere merken en varianten kvv besteld, kan ze morgen ophalen.
Ben benieuwd!
Door verwonderd
#1010234
Kijk maar uit met dat uit je hand voeren  ;D ;D
Bosliefje is daardoor strontverwend en een echte mieperd. Ik moet net zo 'hard' worden als Kruimel  :-X
Ik hou immers niet van zeurende miepende kinderen, heb geen zeurend en miepende dochter. Maar wat bosliefje betreft...tja, zelluf 'in de hand' gewerkt... :-X
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door