Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#994523
hallo dames en heren..

door het gepuzzel om kiki (mijn dalmaatje)
ga ik toch ook steeds sterker denken aan mijn katjes en om te beginnen op de kvv..

ik was er al over aan het babbelen in het barftopic van kiki.. maar dan loopt alles door elkaar..


ik ga het eerst proberen met energique..
ik heb al gehoord dat daar granen en groentes inzitten e.d.
maar.. ik heb het ooit gekocht voor kiki.. en mijn vriezer zit tot aan zijn strot toe vol..
dus ik hoop hoop hoop dat ik de katjes eerst zover kan krijgen om mee te helpen die energique om zeep te brengen.. het is allicht beter dan de brokjes die ze nu krijgen..

reden om toch over te stappen is de beroerde conditie van de katten..
4 ervan zijn van mijn vriend..
ik heb ze van zijn bovenwoning geplukt waar ze 10 jaar ruim hebben gewoond..
geen buitenlucht.. hele hele hele vieze kattenbak.. feitelijk poepte en pieste ze overal..
rotte tanden.. afgebroken.. dus veel pijn en brandmager..
2 van de vier zijn een keer van het balkon gesodemieterd..
1tje ervan heeft volgens de da vermoedelijk daardoor een bekkenbreuk opgelopen waar niks mee is gedaan..
en 1 ervan lijkt op het eerste gezicht niks te mankeren.. maar als je goed kijkt loopt hij met een bolle rug en klimt hij op dingen ipv dat hij springt..
hij heeft krachtverlies in zijn achterhand dus..
zijn 2 andere katjes zijn enorme bangeschijterts.. niet aan te pakken.. af en toe kun je ze aaien..
maar owee als er medicijnen in moeten..
nah.. kun je echt schudden..
dat gaat alleen  met behulp van een dwangkooi bij de da.. :(
deze katjes zijn nu al erg opgeknapt..
hebben een opknapbeurtje gekregen bij de dierenarts.. tanden en kiezen getrokken e.d.
krijgen nu proplan brokken ipv tompoes variantjes..  >:(
en zien er al veel beter uit..
ze zijn nu ongeveer 12 jaar..

naja..
2 ervan zijn van mij..
1tje is nu 15..
die heb ik ooit uit gran canaria meegesmokkeld als heel klein doodziek kitten..
ik weet t.. fout.. maar ik kon die kleine apekop die enorm op mijn doodgereden katje leek, niet daar laten sterven..
niesziekte had ze.. en dat is chronisch geworden..
ook heeft ze ontstekingen in haar bek gehad waardoor volgens de dierenarts vele van haar tanden en kiezen getrokken zijn om de ontstekingen onder controle te houden..
is jaren geleden gebeurt.. nu zou ik kijken naar andere oplossingen.. want eigenlijk vind ik het een heel raar verhaal..
verder is ze mager.. en ze verhaart enorm!!
je wil haar bijna niet aanhalen omdat je gek wordt van de haren in je gezicht!!
naja..
mijn 2de katjes is nu 3.. en die heb ik uit belgie uit een asiel gehaald..
doodsbang.. onder de oormijt.. niesziekte..
maar nu een dikke doos.. een vreselijk kreng.. maar wel erg koddig.. :)
ook zij is wel wat angstig.. en alleen te behandelen in een dwangkooi..
de laatste keer dat we het hier probeerde ontplofte bijna de hele bijkeuken..

naja..
hun namen zijn respectievelijk..
ieniemienie.. dies van mij.. dat is de jongste.. die piept alleen en miauwt niet..  ;D
is een cypertje met wat rood erdoor.. (ik had het kunnen weten van dat ontploffen) en een geel puntje aan haar staart..  ;D

noezels.. dat is die ouwe doos uit gran canaria..
zij is een schildpadpoes en een enorme vrijdoos die kwijlt als je haar aait..  ???

max.. dat is een rooie je weet wel kater.. die heeft dus een slappe achterhand..

boris.. dat is een zwarte kat met een witte bikini aan..  ;D  hij heeft dus een S bocht in zijn rug vw die val van het balkon..
maar rent, vliegt, speelt en klimt..

pumba is een kruising abbessijn en huiskat..
kan vreselijk hard gillen en wil graag aandacht.. maar vindt de hele wereld doodeng..
ze is erg mager.. ik krijg haar vooralsnog niet dikker.. ook omdat ze bij het minste geringste maakt dat ze buiten komt..

en droopy.. dat is het broertje van pumba.. die is wildkleur met cypers en wit..
ook heel heel angstig.. heeft ook vaak diarree..
t ene moment zit hij in de bijkeuken alsof hij de hele wereld aankan.. en t volgende moment is alles te eng voor woorden en breekt hij bijna de tent af..

naja..
lang verhaal.. maar had ik even zin in.. (ik moet eigenlijk stofzuigen ) :P

maar mijn vragen zijn als volgt..
ik wil dus langzaam aan overstappen van brokjes naar kvv..
maar boris.. de gebochelte.. heeft bij natvoer altijd last van diarree..
bij hem blijft alles aan zijn kont hangen omdat hij niet kan afknijpen..
gaat dus door de kamer rennen om het kwijt te raken.. met als gevolg dat alles onder de poep zit.. :shy:
nu ben ik bang dat ik de vaste drollen die hij bij brokjes wel heeft.. veranderen in diarree..
iemand ervaring mee??
overwennen van brokjes naar nat en dan kvv gaat dus niet lukken..
hoewel koekje het had over koolhydraat arm voer..
maar welke merken zijn dat?
ik zocht en kon niet vinden..

verder ga ik wel eens een weekend weg..
normaal stort ik dan de bakjes vol met brokken.. en de katjes kunnen in en uit en redden zich prima..
maar hoe doe je dat als je kvv voert?
ik las al ergens van iemand die een voermachientje heeft met timer functie..
maar voor 6 katten is dat geen optie.. dat zijn dan teveel voermachientjes..
de buren zijn ook niet echt happig op helpen met de katten.. tis nogal stug volk hier..
iemand ideeen wat dat aangaat?


verder..
ik ga denk ik vanavond beginnen met de energique te proberen..
dus ik ben nog geen problemen tegen gekomen verder..
alleen dan dat ze laatst vis hebben gehad.. en alles de volgende dag weer uitgekotst was..
maar dat kwam door het feit dat de zuurgraad nog op de brokjes staat..
dus ik hoop dat dat nu beter gaat..
en ik denk dat een aantal van die 6 geen kvv lusten..

naja..
als ik eenmaal ga beginnen komen er vast meer vraagjes op..
maar vooralsnog is dit topic geopend.. en ben ik er trots op dat ik mijn schroom tenopzichte van barf aan het verliezen ben..
stapje voor stapje.. :D
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op wo 02 jul 2008, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#994551
over dat soort mogelijke diarreetoestanden heb ik geen idee, hier zijn ze nog jong en stom, en erg gezond. ik heb wek verhalen gehoord van anderen waarbij de kat chronische diarree had (op blik meer dan op brok), en deze klachten volledig weggingen op een barfmenu.
kruimel heeft bejaarden zonder tanden in huis, dus die kan je wellicht daar wat over vertellen.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 077.0.html
dit is een verslag van Ot en de CB.
Otje was altijd een beetje een sloom en duf kitten, en stom in haar hoofd. Totdat ze verplicht op de CB ging, en veranderde in een vrolijk en lief en aanhankelijker (en vooral gezonder en gespierder en speelser) wit poezenkindje.
Over Sien heb ik ergens ook wel wat draadjes geopend, en hoe dat in het begin ging, maar die staat eerder in de katten-barf-afdeling ipv de katten-kvv-afdeling.

energique lijkt me iig beter dan brokjes, hoe duur ze ook zijn.
een kattenbrok heeft iets van 30-40% vlees gehalte, dat ook nog een platgekookt is, en energique zeker iets van 80%. mag jij zeggen wat beter is voor een obligaat carnivoor, en die slecht koolhydraten kan verwerken.

dat hele koolhydratenverhaal gericht op katten, zijn ergens mooie artikelen over geschreven, ik zal binnenkort ze eens zoeken. er is ook leesvoer in het nederlands erover te vinden.

wat ook misschien een ideetje is, is om je tuin af te zetten. Zo blijven je eigen poezies in je eigen tuin, en kunnen er geen vreemden komen klieren. Ook kunnen jouw poezies alleen in jouw tuin, en kunnen ze niet stiekem ergens anders brokjes gaan schooien.
misschien kan je als je kiki eten geeft, ook een klein beetje ontdooien voor de katten, en ze dat laten proeven. dan weet je gelijk wat ze wel al lusten. ot lust bv geen eend, en sien geen muizen en ratten en gerbils. als je dan over een tijdje menuus gaat maken, want heb je al een ideetje wat je ze gaat geven.

kattenkvv is wel het makkelijkst, ook omdat je niet zoveel zicht op het eten zelf hebt. cb is duur, bibi is moeilijk verkrijgbaar, en bandit is ook duur. smuldier is goedkoop, maar vind ik ook niet zo geschikt. meer voor als je niets anders in huis hebt.
voor een ruime 35 euro heb je al een vleesmolen, das volgens mij bij tandloze katten een must. een ander voordeel is dat zelf malen veel goedkoper is dan welk kvv, en je weet precies wat je erin stopt.

ik ga soms ook een dag weg, maar eigenlijk nooit langer dan 36 uur.
als ik geen oppas heb kunnen ritselen, geef ik ze iets te eten waar ze langer mee kunnen doen. een kwartel of een postduif ofzo. kwartel is 1 per kat per dag, en een duif is 1 exemplaar voor 2 katten voor zowat 2 dagen.
6 timervoerbakjes is duur, maar je kan ook de bevroren kvv voor de volgende hele dag klaarzetten, tegen de tijd dat ze de eerste dagportie ophebben, is de 2e ontdooid, en kunnen ze de dag erop daar aan beginnen.
#994561
ik heb nu 3 schijfjes energique klaarleggen om te ontdooien..
vanavond gaat het beginnen.. :)

wb het afzetten van de tuin..
dat zou dan een gedeelte moeten zijn.. en om eerlijk te zijn vind ik dat nogal zonde..
ik woon aan het weiland.. de katjes kunnen hier alle kanten op.. komen zo nu en dan een koe tegen.. en de buren maken er geen punt van.. want ze komen meestal binnen om te kakken.. *pruil*
ik denk zelfs dat als ik de katten op zou sluiten in een ren.. die twee angstige tegen de hekken op zouden vliegen..
als ze weg willen.. kunnen ze nu ook weg..
en ze kunnen altijd weer naar binnen.. dag en nacht..
hun bakjes staan veilig voor andere katten.. en verder zijn ze te angstig om ergens anders binnen te stappen..
ja 1tje doet dat vermoedelijk wel.. dat is mijn ieniemienie..
die wordt wel een beetje propperig op t moment terwijl ze helemaal niet zoveel eet thuis..
maar zij is de meest gezonde van allemaal.. ik denk ook dat ze haar neus op zal halen voor kvv.. of iets anders..
en ik denk dat ik me daar gewoon niet zo druk om ga maken..
ze krijgt dan dus kvv.. en als ze dat niet wil houdt het op..
of ze en waar ze dan evt. binnengaat weet ik niet.. ik heb er nog niemand over gehoord..
dus misschien vangt ze zelf..
ze komt wel eens met een vogeltje thuis.. :'(

jouw verhaal van otje heb ik gelezen.. :)
mooi verhaal!! het is zo leuk als je eer van je werk hebt en een diertje gelukkig hebt kunnen maken!
vooralsnog heb ik ook al eer van mijn werk hoor.. ze waren er heel slecht aan toe..
maar t kan nog beter.. en daar gaan we voor.. :)

ik kijk eerst eens wie wel en wie niet wat wil..
en dan wellicht zoeken naar de juiste alternatieven voor barf en dan een vleesmolentje ofzo..
dat verhaal met die vis heb ik even geen zin in.. :P want mijn eigen hakselaartjes werken dus niet.. ;D

dat bevroren kvv neerzetten is idd een idee!!!
als ik er ben moet ik goed opletten dat het niet te lang staat.. want vw de koeien stikt het hier van de vliegen..  :spider:
en da's niet fris!!
als ik wegga is de deur dicht.. dus dat scheelt..

wederom.. bedankt voor de tips..  :flowers:
#994564
Hoi Spreeuwtje
Ik heb idd ook een stel tandeloze bejaarden  ;D maar ook zonder gebitjes knagen ze nog aardig wat weg. En verder maal ik zelf eea en koop ik bij Herby tegenwoordig de botmixen. Ook krijgen ze heel af en toe kvv tegenwoordig, als ik langere tijd weg ben. Ze zijn dol op Energique en Prins, verder heb ik geen verstand van kvv omdat ze allemaal barfen.

Toen mijn katten nog brokken aten scheten ze echt 5x zoveel als nu. De drolletjes nu zijn altijd keurig hard en stevig en droog, je kunt ze ahw zo oppakken zonder vieze handen te krijgen. Is ook niet zo gek, in vers zitten nu eenmaal veel minder ballaststoffen, bijna alles wordt verteerd. Het zou dus heel goed kunnen dat jouw diarree-kat juist beter ontlasting krijgt. Proberen kun je het iig, je hebt de voorraden, dus ....  ;D

Vis kan heel verkeerd vallen dus niet zo gek dat ze daarvan gaan kotsen, ik heb er hier ook 1 die alleen zalm binnenhoudt  :D ik geef ze meestal een klein beetje door hun andere voer.

Hier eten ze allemaal tegelijk 2 x per dag, onder toezicht van mij, en de bakjes gaan eigenlijk altijd gelijk leeg. VInd ik ook wel zo fijn, ik weet dat iedereen de nodige hap binnen heeft en dat niet iemand het voer met medicijnen van een ander opvreet. Plus dat ik dan geen vliegen op het voer krijg  :P De drie tand-armen eten vaak grofgemalen of vrij fijn gesneden, ook wel kwartels en eendagskuikens en sardien, dat gaat allemaal prima. De echte barfers, die met gebit, eten hele kwartels, halve duiven, kipkarkassen, eendenvleugels, parelhoenkarkas, fazant, noem maar op. Die krijgen ook regelmatig 1x iets groots om lang aan te knagen.

Ik zou gewoon gaan mengen en kijken hoe het gaat. Lukt dat niet dan zou ik de brokken weglaten en alleen kvv geven, eventueel eerst met heet water overgoten en/of met blikvis erdoorheen.
#994594
hey kruimel.. :D

op die mooie drollen zit ik nou echt te wachten!!
grinn..
t stinkt hier vaak de pan uit.. en verdomd als t niet waar is.. ze willen allemaal tegelijk als je net zit te eten..  >:(
of nog erger.. als je eters hebt!!  :nono2:
ik heb maar 1 battekak.. puur omdat ik dat ding toch om de haverklap leegschep vw de stank!

kiki mijn dalmaatje heeft idd ook prachtige drollen..
toen ze nog erger last had van haar verlatingsangst.. lag er nog wel eens een drol in de huiskamer als ik smorgens beneden kwam..
ik zag hem altijd pas liggen als ik er al bijna instond.. want ruiken deed je hem niet.. :)
zeer zeer prettig.. (tot je met je blote kakkies.. eum..  :censored2:

ik bestel ook bij herby via jollie.. dus ik zal tzt eens kijken voor die botmixen..
vooralsnog mogen de katjes nu gaan fungeren zoals ze normaal ook graag willen bezig zijn..
als kliko's.. ;D
dus.. even de restjes opmaken.. als dat lukt.. :)

mijn katjes krijgen ook 3x per dag.. dus niet de hele dag door brokjes..
dat is nl veel duurder..
maar ik ga er niet op staan wachten.. hoewel ik nu wel iets moet gaan verzinnen ben ik bang..
want pumba wilde de rest van haar huisgenoten bijna ook opvreten toen ze vis kregen..  :uglystupid2:
dus even zien hoe ik dat dan weer ga doen..
maar eigenlijk vind ik dat niet eens zo erg.. want ze is veel te mager..
dan pak ik voor de rest wel weer extra bij..

ik heb er wel zin in..
ben benieuwd of t gaat lukken allemaal vanavond..  :circle:
Door YaYa
#994823
Ben benieuwd of ze het lusten. En als ze niet gelijk willen, niet ontmoedigd raken. Katten kunnen zo moeilijk doen. Ik geef zelf cb (prijs valt enorm mee als je de grootverbruikerskorting hebt) en heb er 8 maanden over gedaan om ze allemaal aan de cb te krijgen. Darnaast probeer ik ze beetje bij beetje te laten barfen maar heb nog niet echt heel veel succes. Een paar lusten niks, een paar anderen lusten kipfilet en rundvlees en nog een paar lusten ook nog kuikentjes en kippennekjes. Ben nu kwartel aan het proberen. En dat gaat alleen als ik het superfijn hak en dan meng met blikvis anders hoeven ze het niet. Ik heb 1 tandeloze en juist zij is degene die het meeste lust en bv ook kwartel en kuiken eet. Wel in stukken anders lukt het niet maar goed, dat geeft niet.
De botmixen van herby zijn hier nog niet direct een succes maar ook ik blijf volhouden.
Ik heb dus wel een voermachientje en dat bevalt me prima. Ik heb zelf 8 katten dus met 6 zou dat ook wel moeten kunnen als je weg bent.
#994845
hallo yaya.. :)

dat voermachientje..
ik heb een beeld van een bak met brokken die dan na een bepaalde tijd in een bakje vallen..
en omdat dat dan 1 bakje is.. is diegene die er altijd is.. altijd direct aan de beurt?
nu geloof ik niet dat mijn katten gelijk alles op zouden schrokken..
dus ergens geloof ik wel dat als er een hoeveelheid uitkomt die voor 6 katten genoeg is.. (5 eigenlijk.. want 1tje hou ik apart als ik er niet ben) dat er dan ook voor de laatste en langzaamste wat overblijft..
maar dan heb je dus even het principe dat er de hele dat wat staat..
hm..
misschien heb ik een beter beeld nu..
hoe duur was zoiets?

en verder waren er maar 2 nu net tijdens etenstijd..
meestal zijn alle katten er savonds voor het slapengaan wel.. en smorgens als ik wakker word..
bij het avondeten van ons schiet het voeren er nog wel eens bij in.. omdat ik die kleine sano eten moet geven ook en daarna gaat hij meteen naar bed..
soms hebben zij al gehad.. en soms niet.. dan vergeet ik dat..  :doh:
is geen ramp denk ik.. want er komt eigenlijk nooit wat vragen..

maar goed..
2 hebben er nu geprobeerd..
boris de kromme zwarte vond het echt lekker.. die ging meteen eten..
maar hij heeft ongeveer 1/4de van een schijfje energique op.. dat is dus ongeveer 25 gram..
niet zo heel veel.. maar hij had genoeg en ging zich tevreden wassen..  :kitty:

max, de rooie was er ook.. die kwam niet eens kijken.. dus ik heb hem bij zijn bakje gezet..
hij lijkt het meeste op zijn baasje.. mijn vriend..
snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel
dan een likje of 2.. en dan weglopen..
wel met een tevreden smoelwerk en zich uitgebreid wassen..
maar echt duidelijk was t niet..  :o
raar beest..

de rest wilde niet komen.. maar dit vind ik geen slecht begin..  ;D
vanavond zet ik het gewoon neer.. en dan hebben ze de hele nacht om te proberen..
en kan ik ook zien wie er wel en niet enthousiast is.. want dan zijn ze er ws allemaal..
bovendien is t dan ook niet zo warm.. minder last van vliegen en vies worden.. :)

ik weet dat katten raar zijn..
ik vind honden altijd 100x makkelijker hoor!
katten zijn net als baby's..
je geeft m wat lekkers dat hij altijd wil eten.. en vervolgens smijt hij het tegen t plafond..
eu..
alleen dat laatste doen katten niet zo..  :roflmao:
#994858
spreeuwtje schreef:
op die mooie drollen zit ik nou echt te wachten!!
grinn..
t stinkt hier vaak de pan uit.. en verdomd als t niet waar is.. ze willen allemaal tegelijk als je net zit te eten.. >:(
of nog erger.. als je eters hebt!! :nono2:

Dat doen ze er om. ;D ;D ;D ;D ;)


Panth. Afbeelding
#994866
nog even een vraagje..
als ik zoek naar hoeveelheden.. heb ik geloof ik gevonden dat per 5 kg kat.. je ongeveer 125 gram kvv voert?
maar als ik op de site van energique kijk.. is dat volgens hun ongeveer 100 gram..

ik hoop overigens ook dat als de katjes het regelmatig gaan krijgen..
vooral pumba minder hebberig zal zijn..
anders moet ik echt als een oppasser bij de bakjes gaan staan..
laatst met de vis werd ze wild.. en kon ik haar dus niet bij de rest weghouden..

naja..
even update..
pumba kwam net thuis..
dus.. zij heeft een half schijfje gehad.. en ze wist niet hoe snel t op moest..
en zoals ik al verwachtte haalt ieniemienie haar neus ervoor op..
maar die is dik zat.. dus als die niet altijd eet dan redt ze zich wel een tijdje..
niet de bedoeling natuurlijk dat ze helemaal niks binnen krijgt.. ik ben me bewust van de risico's van een kat die weigert te eten..
maar als t serieus wordt kan ik er altijd nog blikvoer doorheen doen..
vis moet ze ook niet volgens mij..  ???

boris de kromme zwarte heeft ook weer een paar happen genomen..
die zit t dus ook wel zitten..  ;D
#994878
spreeuwtje schreef: uhu!!!
stelletje vieze schijterts.. :tickedoff:

hebbie die bazooka nog??
:2funny:


Ja...ja...de blije schijters schieten hier af en toe ook zeer snel voorbij, dat ik denk: uhu....is er iets blijven hangen ?? ::) ::) ;D
Meestal niet, ze zijn netjes opgevoed. Afbeelding


Bazooka ? Afbeelding ;D

Panth.
#994884
spreeuwtje schreef: nog even een vraagje..
als ik zoek naar hoeveelheden.. heb ik geloof ik gevonden dat per 5 kg kat.. je ongeveer 125 gram kvv voert?

De twee bloterikken krijgen hier 3 keer daags eten: smorgens ieder 100 gr Carnibest, smiddags Barf en s'avonds weer ieder 100 gram Carnibest.
Doen het er goed op, komen niet aan, vallen niet af. puik dus. 8)

Vind 125 gram erg weinig, als het voor 1 dag is. Afbeelding


PS. de grootste weegt ook 5 kilo.

Panth.
#994903
panthera schreef:

Ja...ja...de blije schijters schieten hier af en toe ook zeer snel voorbij, dat ik denk: uhu....is er iets blijven hangen ?? ::) ::) ;D
Meestal niet, ze zijn netjes opgevoed. Afbeelding


Bazooka ? Afbeelding ;D

Panth.
die van mijzelf zijn ook netjes opgevoed.. maar die van jeroen niet..
eentje komt ook niet in de kamer.. (wil hij zelf niet gelukkig) maar ik moedig hem ook niet aan.. omdat hij niet zindelijk is.. ze zijn allemaal nogal makkelijk in het neerleggen van drollen waar ze zin in hebben..
een leuk karpetje op de vloer.. dat piest altijd nog lekkerder dan de kattenbak.. >:(
sjucht..

maar goed.. vooralsnog zie ik pumba liggen hier op de vensterbank.. en die ziet er heeeeeel tevreden uit..
ze slaapt.. met haar neus plat op het hout.. :P
#994906
panthera schreef:
De twee bloterikken krijgen hier 3 keer daags eten: smorgens ieder 100 gr Carnibest, smiddags Barf en s'avonds weer ieder 100 gram Carnibest.
Doen het er goed op, komen niet aan, vallen niet af. puik dus. 8)

Vind 125 gram erg weinig, als het voor 1 dag is. Afbeelding


PS. de grootste weegt ook 5 kilo.

Panth.
ik weet wel dat het per merk ook verschilt..
daar kwam ik achter toen ik uit ging zoeken welk merk ik toen voor kiki wilde hebben..
maar idd.. de hoeveelheid was voor kiek ook een beetje schraal..
ze zou volgens de voorschriften 400 gram moeten hebben.. maar 500 kwam meer in de richting..
maar zoveel als jij geeft lijkt me weer een beetje veel.. ???
Door flin
#994949
panthera schreef:
De twee bloterikken krijgen hier 3 keer daags eten: smorgens ieder 100 gr Carnibest, smiddags Barf en s'avonds weer ieder 100 gram Carnibest.
Doen het er goed op, komen niet aan, vallen niet af. puik dus. 8)

Vind 125 gram erg weinig, als het voor 1 dag is. Afbeelding
PS. de grootste weegt ook 5 kilo.Panth.
sjah, daar komen die Bloterds weer om de hoek.... 8)

hier 3 halve bloterds,... ;D,.... en die vreten zo rond de 400 gram met z'n 3-en weg;
dus zo rond de 130 gram BARF per dag,
de zwaarste zit rond de ruime 4 kg, (en die vreet trouwens minder dan de lichtgewicht...)

maar Spreeuwtje: gewoon beginnen, en dan weer verder zien! :)
kijk nu eerst of de kvv er 'n beetje in wil,
zonder dat je allerlei trucs wil/gaat uithalen, en al je katzels strax op 'n 'speciaal' menu staan?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door