Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Superrupsje
#973940
Dat in porties invriezen wil ik straks ook gaan doen, als we kiloworsten in huis hebben. Met 250 gramsworsten loont de moeite niet ;-) Ik las her en der dat zelfs een ijzerzaagje niet door een bevroren worst komt, dat wordt dus met een kettingzaag aan de slag :D
Door YaYa
#973951
Nee, valt wel mee. Eventjes wat laten ontdooien en dan kun je het gewoon in porties snijden. Een half uurtje in koud water liggen is ook voldoende om de rol te kunnen snijden. En dan kun je de porties inderdaad terugmikken in de vries.
Gebruikersavatar
Door koekje
#974252
ik leg een bevroren rol een halfuurtje in de koelkast (als ik bij mn moeder ben langer, want die heeft wel een goed functionerende koelkast). dan tjop ik heel makkelijk met mn ikea-vleeshakker de rol in mootjes. 1 mootje in het voerbakje voor de volgende dag, en de rest in een zakje in de vries.
Door Odilia
#974265
flin schreef: is't miss slim om de cb voordat 't helemaal ontdooit is in porties te verdelen, en weer lekker snel terug in de vries te steken?
dan kun je makkelijk met kleine hoeveelheden werken...om te wennen, en kleine porties zijn ook weer snel ontdooit.... :D
Slimme tip. Ook ik kon de halfbevroren rol goed snijden.
Leggen jullie de cb uit de koelkast de avond van te voren, zodat het niet zo koud is, of geven jullie het zo uit de ijskast?
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#974377
Ik haal het uit de koelkast, verdeel het alvast in hun bakjes en laat het dan ongeveer een half uurtje staan. Als ik het daarna geef, is de meeste kou er wel vanaf.
Laatst gewijzigd door el-grillo op wo 28 mei 2008, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door