Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#979173
flin schreef: ....ach, niet geschoten is altijd mis niet?
neem jezelf of de poes nix kwalijk,....!

miss vindt ze 't wèl lekkur om af en toe een stukje kipfilet of rundvlees te knauwen? en zo niet, dan dus niet... ;D ;D

d'r zijn ook katzels die de kvv-prutjes echt helemaal nix vinden, maar een stukkie vlees toch wel weer errug lekkur,...'s miss nog een optie?
Heb ik ook al geprobeerd. Stress in hoofdletters :-[
Had ook al mixen met eigen eten geprobeerd, en met heet water overgieten. Ze vindt 't allemaal niks en is meteen helemaal van de leg. Ik hou 't maar op dr gebruikelijke eten en mocht 't ouwetje ooit gaan hemelen dan probeer ik 't wel weer met de volgende poezels. Ik heb -voor de liefhebber- nog een rolletje Carnibest voor de poes over. Niks mis mee en gratis af te halen in Amstelveen; mócht iemand hier in de buurt wonen, ik kan d'r toch niks mee.
#979262
Jammer dat ze er zo van in de stress raakt. Ik was er ook mee gestopt, als ik in jouw situtatie had gezeten wss.

om van de rol af te komen, kan je misschien een oproepje in het aanbiedingenhoekje zetten. Ik vind zelf helemaal naar amstelveen OV'en voor 1 rolletje een beetje ver, maar er wonen ook hondenbezitters in amstelveen van hier. Ik denk dat CBkat ook wel in een hond past.
#991822
Ik ben wat laat met reageren, maar hier is een verhaal van drie ZEER kieskeurige katten van 14 (X2) en 15 (X1) die onlangs verschillende soorten rauwvoer krijgen (Haaks, Bandit, mijn eigen thuisgemaakt). Ik was, na 8 maanden, nog altijd 67% rauw met 33% blikvoer aan het mengen. Meer rauw werd niet gegeten. Ik dacht dat oude katten meer verandering dan dat niet zouden accepteren. Ik denk dat de geur- en smaakversterkers in blikvoer de oorzaak van hun weerstand is geweesd. In deze periode merkte ik op dat ze vooral gelei lekker vonden (maar niet het "vlees" in het blikvoer), dus ik heb mijn eigen aspic gemaakt: aspic is niets meer dan bippenbouillon (niet van een blokje, maar thuisgemaakt of van een fles) met gelatine. Het is 100% dierlijk, heeft geen koolhydraten en voorkomt eventuele uitdrogen van hun voer. Deze situatie is niet ideaal, maar ik vind het veel beter dan voorheen. Ik meng een eetlepel aspic door 75g rauwvoer met maar één theelepel blikvoer (en na 1 week geen blikvoer meer). Dit is een echte doorbraak voor me geweesd. Ik hoop dat deze tips misschien ook handig voor iemand anders kunnen zijn.
#1013264
rawfan schreef: Ik ben wat laat met reageren, maar hier is een verhaal van drie ZEER kieskeurige katten van 14 (X2) en 15 (X1) die onlangs verschillende soorten rauwvoer krijgen (Haaks, Bandit, mijn eigen thuisgemaakt). Ik was, na 8 maanden, nog altijd 67% rauw met 33% blikvoer aan het mengen. Meer rauw werd niet gegeten. Ik dacht dat oude katten meer verandering dan dat niet zouden accepteren. Ik denk dat de geur- en smaakversterkers in blikvoer de oorzaak van hun weerstand is geweesd. In deze periode merkte ik op dat ze vooral gelei lekker vonden (maar niet het "vlees" in het blikvoer), dus ik heb mijn eigen aspic gemaakt: aspic is niets meer dan bippenbouillon (niet van een blokje, maar thuisgemaakt of van een fles) met gelatine. Het is 100% dierlijk, heeft geen koolhydraten en voorkomt eventuele uitdrogen van hun voer. Deze situatie is niet ideaal, maar ik vind het veel beter dan voorheen. Ik meng een eetlepel aspic door 75g rauwvoer met maar één theelepel blikvoer (en na 1 week geen blikvoer meer). Dit is een echte doorbraak voor me geweesd. Ik hoop dat deze tips misschien ook handig voor iemand anders kunnen zijn.
Over laat gesproken... ;)
Hier meng ik ook nog blikvoer met rauw/kvv (behalve maxime) en ook hier vinden ze eigenlijk alleen de gelei maar lekker. Die zelfgemaakte gelei klinkt geweldig!! Mag ik vragen hoe je die aspic hebt gemaakt - recept :-[ ik ben in geen enkel geval een keukenprincess...

Dankjewel!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door