Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#951440
Hoi,
Ik heb twee Maine Coon katertjes van ruim 14 weken. Het over zetten van brokjes op carnibest is zonder 1 enkel probleem gegaan, cold turkey.
Ik heb de hoeveelheid van de verpakking aangehouden en ben uitgegaan van 80 gram per kilogram. Ze zijn inmiddels waarschijnlijk weer ietsje zwaarder maar ze eten met z'n tweetjes zeer regelmatig een rolletje van 500 gr per dag op.
Ik zet 2 keer per dag voer neer wat ze niet meteen opeten maar wat ik s'morgens neerzet is begin van de middag op en wat ik s'avonds neerzet is s'morgens op.
Ze hebben allebei een lekker bol/gevuld buikje maar ik wil ook geen vatsige kittens kweken.

Wat is jullie idee hierover? Veel mensen adviseren om een kitten onbeperkt te laten eten.

Gr. Jolanda
Door arenda
#951487
Heb mijn katten in behoorlijke mate ook wel onbeperkt laten eten hoor. Zeker toen ze nog zo jong waren. In behoorlijke mate wil ik mee zeggen dat ik mijn 3 coonies een kg hetzij kkv hetzij barf voorzet. Het gaat in 9 van de 10 gevallen schoon op, en ze zijn absoluut niet dik te noemen, eerder wat schraal. Zou ik ze voeren wat er als leidraad gegeven wordt, dan zou ik broodmagere katten hebben denk ik.
Dus ik zou het gewoon een beetje uitproberen, worden ze te dik en vreten ze toch door, dan kun je minderen. Maar zijn ze nu verzadigd op de hoeveelheid, dan is het ook goed. Ieder katje heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing, ook op de hoeveelheid voer.
Door arenda
#951489
Btw, ze vangen zelf ook nog behoorlijk wat bij. Het zijn nl wel buitenkatten. Muizen, ratten, vogels waaronder ook regelmatig een flinke tortelduif.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door