Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#956129
Daisha schreef: Wat is er mooier dan een kat die lekker, al dan niet onder luid gegrom, zit te eten en daarna lekker een plekkie zoekt om te wassen en te slapen.
....dat ze opspringen van 't geluid van de hakbijl, en weten dat er weer wat lekkers aankomt.... ;D ;D
Door Daisha
#956131
Het geluid van de deur van de koelkast die open gaat is bij ons al genoeg om ze allemaal gemobiliseerd te krijgen. Heerlijk hoor, zo'n bende die rond je benen loopt te draaien en te vlaggen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#956137
Zo wordt ik er 's ochtends vaak subtiel op gewezen dat ik nu echt wel lang genoeg geslapen heb... (katten die (letterlijk en figuurlijk) over je heen lopen, likjes op je neus geven, de neiging enorm te gaan stoeien vlak bij het bed, ...) en dan zijn ze vaak ook nog beledigd als ik eerst even naar de wc ga  ::)
Door mirdj
#956141
Haha dat ken ik. Als ik al doe alsof ik opsta vliegen ze al naar de keuken.

In het weekend laten ze heel subtiel weten dat het nu toch wel eens tijd wordt om op te staan. Wat likjes over m'n neus, m'n haar wassen, over me heen lopen, vlak naast m'n oor mauwen en uiteindelijk gaan ze dan maar weer liggen. Wel zodanig dat ik dus klem lig tussen 2 katten en m'n dekbed en vervolgens helemaal nergens heen kan  :D

Op een normale werkdag haal ik eerst het eten uit de koelkast, dan naar de wc (daar kan ik absoluut niet alleen naar toe), dan douchen en dan krijgen de heren eten, maar voor het zo ver is ben ik al minimaal 1x over 1 van de 2 gestruikeld, weet de buurt dat ze honger hebben en is de vloer al gedweild (door het op de ruggen rollen van de heren)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#956150
Als ze dat dweilen nou na het eten nog even herhalen heb je het goed voor elkaar!  8)
Door Daisha
#956171
Het eten eerst even uit de koelkast leggen,.. Dat gaat bij ons echt niet. Dat slepen ze dan wel even op de grond en beginnen vast. Dat dweilen zou dan idd wel handig zijn ;D

En dat wakker maken daar weten we ook alles van. Likjes, spelen op het bed, aan je oor knabbelen en als dat allemaal niet helpt gaan ze proberen om de kast open te maken en de kleding eruit te gooien.

Hoezo, katten zijn niet intelligent,.....
Door flin
#956177
Daisha schreef: Het eten eerst even uit de koelkast leggen,.. Dat gaat bij ons echt niet. Dat slepen ze dan wel even op de grond en beginnen vast. Dat dweilen zou dan idd wel handig zijn ;D

En dat wakker maken daar weten we ook alles van. Likjes, spelen op het bed, aan je oor knabbelen en als dat allemaal niet helpt gaan ze proberen om de kast open te maken en de kleding eruit te gooien.

Hoezo, katten zijn niet intelligent,.....
mwah, als 'k vraag of ze 'n pilsje voor voor me uit de koelkast willen halen, kijken ze me toch wat schaapachtig aan... 8) >:( ;D
Door mirdj
#956181
Ik ben wel eens vergeten om m'n brood mee te nemen naar m'n werk en dat lag nog op het aanrecht. Ik was er van overtuigd dat het opgegeten (of tenminste het beleg) zou zijn als ik thuis kwam. Dus niet, het lag nog precies op dezelfde plek. Overigens krijgen ze de doosjes waar ik de kvv in ontdooi niet open ;)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#956191
flin schreef: mwah, als 'k vraag of ze 'n pilsje voor voor me uit de koelkast willen halen, kijken ze me toch wat schaapachtig aan... 8) >:( ;D
Ja, kom zeg, niet de rollen om gaan draaien he ;D ;D

Bovendien denken ze vast: da's helemaal niet gezond voor je, alcohol en vreselijk ongezonde koolhydraten, als ik alleen maar gezonde dingen te eten en drinken krijg, waarom jij dan niet?? >:( ;D :D
Door flin
#956199
Saille schreef: Ja, kom zeg, niet de rollen om gaan draaien he ;D ;D

Bovendien denken ze vast: da's helemaal niet gezond voor je, alcohol en vreselijk ongezonde koolhydraten, als ik alleen maar gezonde dingen te eten en drinken krijg, waarom jij dan niet?? >:( ;D :D
mwah, ben dan ook geen carnivoor, dah scheelt! ;D ;D
Door mirdj
#957244
Ik ben bijna door m'n voorraad kvv heen dus dat ga ik van de week maar eens bestellen. Ook komt van de week m'n nieuwe vriezertje dus ik kan genoeg in gaan slaan.

Vanavond heeft Snoepie voor het eerst onder het genot van een hoop gegrom een stukje riblap gegeten. Max had dat van hem natuurlijk binnen een minuut op en draaide alleen z'n hoofd om om naar Snoepie te kijken en toen wilde Snoepie al de ren nemen naar de woonkamer, met z'n stuk riblap. Dat doen we dus niet dus ik heb Max de keuken uitgezet en daarna heeft hij heerlijk de rest op zitten kauwen.

Ik ga ook kuikens bestellen, eens kijken wat ze daar mee doen. Max zal geen probleem zijn, maar Snoepie zal de kunst toch weer even af moeten kijken voor hij er ook aan durft te beginnen. Ik ben benieuwd hoe de heren gaan reageren.
Door mirdj
#961984
Afgelopen vrijdag heb ik weer een bestelling binnen gekregen en de CB gaat er bij Snoepie weer lekker makkelijk in. Ook de  bandit is niet aan te slepen dus voorlopig kan meneer vooruit. Helaas nog geen kuikens, maar dat komt nog wel een keer. Ik heb ook haaksbarf besteld, eens kijken wat de mannen daar lekker van vinden. Als ik dat allemaal een beetje op een rijtje heb ga ik eens kijken wat voor kosten er nou precies zijn en wat de mannen het lekkerste vinden, aan de hand daarvan ga ik een menu samenstellen. Als dat allemaal goed loopt ga ik langzaam meer barf geven en dan zien we wel hoe ver we komen.

Voorlopig doen ze het op de kvv heel erg goed. Snoepie had op z'n rug een hele strook hele stugge vacht lopen en dat wordt langzaam steeds zachter. Hij had ook altijd last van vieze oogjes en sinds hij kvv krijgt heeft hij daar geen last meer van. Voor Snoepie is het duidelijk veel beter dat hij kvv krijgt. Max merk ik eigenlijk niet zo heel veel aan alleen dat hij wat meer energie heeft. Hij vindt tot nu toe alles wat ik hem voorschotel lekker en als het even kan pikt hij dat van z'n broer ook in. Daar steek ik wel een stokje voor want meneer wordt gewoon te snel te zwaar. Ik denk dat de 1,5 kilo die er in februari af was er al weer bij zit, maar hij is een grote kater en als je hem ziet is hij echt niet te zwaar.

Binnenkort ga ik weer urine opvangen om bij de da te laten testen en dan zal ik vragen of ze ze nog wil zien. Het is bij ons een gecombineerde praktijk van 3 parttime da's en de da die Max heeft geopereerd heeft hem niet meer gezien sinds hij naar huis is gegaan (begin januari). Ik ben nog wel een paar keer met hem geweest, maar toen lukte het niet om bij haar een afspraak te maken.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#962002
Wonderbaarlijk wat ander voer kan doen bij een kat he?
Mijn katten hebben ook allemaal veel betere, mooiere, glanzendere vachten gekregen, zelfs als hun vacht al mooi was sinds ik overben op rauw.  :)

In ieder geval leuk om te lezen dat Snoepie het zo goed doet!!
Gebruikersavatar
Door koekje
#962711
fijn dat het zo goed gaat!

als ze geen kuikentjes eten, is dat echt geen ramp. ik geef ze omdat ze goedkoop zijn, en zowel ot als sien ze erg lekker vinden. ik heb voor ot liever dat ze volwassen prooien (muis, rat, gerbil, etc) eet, omdat ze geen vleesbotjes wenst te eten. sien eet ze omdat die anders geen prooitjes met vacht eet, knaagdier vindt ze vies.
ot heeft er even over gedaan voordat ze snapte wat ze met een kuikentje moest doen, en dat ze het ook lekker vond, maar knaagdier snapte ze gelijk.
misschien vinden ze dat bij jou ook lekkerder.

ik ben voor sien ook van de cb afgestapt. sien houdt erg van eten, dat is het probleem niet. maar omdat cb gemalen is, was ze minder snel verzadigd, en wilde ze steeds meer, en had ze erge honger. nu ze barft is dat probleem erg verminderd, en vaak niet meer aanwezig. een groot ding wat ze moet opknagen houdt haar langer bezig, en het vult beter.

ot heeft van kvv ook een veel mooiere vacht gekregen. ot is erg wit, en heeft wat langer haar, maar geen ondervacht. ze zag er dof uit, met een stugge vacht. nu glanst ze en voelt het ook aan als satijn. eerst had ze nog wel een gelige verkleuring op haar vacht, maar sinds ze cb eet, is ze kalkwit.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door