Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#945901
zijn er mensen met katten met zeer gevoelige darmen die ook honden-carnibest geven en gaat dat goed?

wat ik me niet realiseerde is dat carnibest (bijna alle varianten, op diabetes na) rijst bevat. ook zonnebloemolie.

bibi bevat geen rijst en olieen dacht ik. ik geef mijn katten nu Bibi maar wil misschien over naar cb (handiger). iemand ervaring met katten met zeer gevoelige darmen die wel Bibi konden hebben maar weer aan de diarree gingen van cb?
#946235
nadinepouw schreef: zijn er mensen met katten met zeer gevoelige darmen die ook honden-carnibest geven en gaat dat goed?

wat ik me niet realiseerde is dat carnibest (bijna alle varianten, op diabetes na) rijst bevat. ook zonnebloemolie.

bibi bevat geen rijst en olieen dacht ik. ik geef mijn katten nu Bibi maar wil misschien over naar cb (handiger). iemand ervaring met katten met zeer gevoelige darmen die wel Bibi konden hebben maar weer aan de diarree gingen van cb?
Er staat zelfs een voorbeeld op hun site van een kat aan de eend-variant van het hondevoer omdat die verder nergens tegen kon! Maar, bedenk ik me nu, dat was een kat die allergisch was.. Zit er zonnebloemolie in? Ik dacht lijnzaadolie, en die is dan weer goed voor de omega-3 verzuren... ;)
#946290
Saille schreef: Er staat zelfs een voorbeeld op hun site van een kat aan de eend-variant van het hondevoer omdat die verder nergens tegen kon! Maar, bedenk ik me nu, dat was een kat die allergisch was.. Zit er zonnebloemolie in? Ik dacht lijnzaadolie, en die is dan weer goed voor de omega-3 verzuren... ;)
er zit beide in (zonnebloem- en lijnzaadolie). maar beide zijn plantaardig. ik weet dat er in Bibi visolieen zitten, en dat leek me logischer. eigenlijk lijkt het erop dat Bibi alleen dierlijke ingredieenten heeft en Cb ook plantaardige (minimaal, rijst en olieen). maar zoveel mensen voeren Cb, misschien moet ik ook niet op elke slak zout leggen. ben gewoon een overbezorgde mama met een kat met zo'n zwak buikje :-[
#946676
Saille schreef: Nou, op zich heb je wel een punt, ik geef katten ook liever zalmolie dan lijnzaadolie als het gaat om het geven van extra essentiele vetzuren.

Maar als je nu Bibi geeft en dat gaat goed, waarom dan de interesse voor cb als ik vragen mag?
Groetjes,
Saille
De Carnibest kan ik via een diervoederfabrikant krijgen, dat is voor mij een klein kwartiertje rijden. Bibi moet ik in Hoogvliet halen, is 2x zover rijden en op een rotroute kwa (vroege) file ed. Puur praktisch voor mij dus.
#946793
nadinepouw schreef: zijn er mensen met katten met zeer gevoelige darmen die ook honden-carnibest geven en gaat dat goed?

wat ik me niet realiseerde is dat carnibest (bijna alle varianten, op diabetes na) rijst bevat. ook zonnebloemolie.
is't miss nog een mogelijkheid voor je (uh, voor je katten ) om zelf karkassen ed te malen? dan weet je precies wat je voert? en ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook? hier eet 1 kat helaas ook slecht echte kluifprooien, maar nu hak 'k 't met 'n slagersbijltje fijn, (de kwartels en duif etc dus...)'t werkt hier als 'n tierelier.....
#948087
crutz schreef: kosten van dit menu per kat per maand ongeveer 34 euro...
Zo, da's aardig aan de prijs. Ik voer hier 2 katten met ca. 500 gram totaal per dag en ben per 2 katten zo'n 25 euro per maand kwijt aan vlees.
Ze krijgen hier hooguit kuikentjes aan prooi, de rest moeten ze niet. Ze eten wel goed gevarieerd aan gevogelte en wild.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door