Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#934856
Is eventueel de cb diabetes nog een optie. Zitten bijna geen granen in (wel een ietsjepietsje rijst) en dat is dan misschien beter te verteren.
Door verwonderd
#947047
amanda, misschien toch geen brokken meer in de ochtend? Mijn bosliefje is pas sinds vorige week donderdag langzaam aan over op kvv en rauw, maar ze liet al de volgende dag blik animonda staan en sterker nog: 1x nog een dunne poep (na gehakt en animonda) en toen ik ook het blik maar liet, geen fledders meer tot nu toe. Ik kreeg het idee dat brok/blik in combinatie met rauw/kvv gewoon niet werkt.
Overigens, ik heb die donderdag op advies van Tannetje ook de brokken met bonzend hart weggehaald. Wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan.
Dusseh, mijn tip is: GEEN brokken meer, liever kvv in de ochtend als ontbijt.
Sterkte!
Door Daisha
#947057
Ik zou de brokken ook laten voor wat ze zijn.

Meerdere kleine porties op een dag en variatie. Enkel kip is net als enkel rund niet raadzaam, te eenzijdig. Pas ook op met veel vis, bevat teveel vitamine A wat niet wordt afgebroken en tot vergiftiging kan lijden. Maximaal 2 x per week (liefst vette) vis.

Is het voer overigens ook niet te koud omdat het opgegeven wordt ? Ontdooien in de koelkast en dan even op kamertemperatuur ( ca. 20 mintuten buiten de koelkast) laten komen alvorens te voeren. Bevordert ook de afgifte van geur.
Door Superrupsje
#964398
Mu schrokte ook enorm (weliswaar zonder te kotsen, maar het was hap slik op). Sinds ik gedeeltelijk vers voer eet hij z'n bigmac maaltijden veel rustiger op.

Overigens zijn mijn ervaringen heel goed met het door elkaar geven van junkfood en vers. 's ochtends brok, 's middags nat (en binnekort kvv) en 's avonds vers (excuses voor het vloeken in de kerk ;) ). De katten zien er erg goed uit (onze kleine Xi is helemaal zacht geworden en gaan glanzen in die 2 weken dat ze bij ons is) en zijn ook erg fit. De reden waarom ik nog junkfood geven is a. vriendlief en b. de kleine vriezer. Bovendien zijn we af en toe weg en moet de buuf op ze letten, daarvan kan ik niet vragen om vers te gaan voeren, is echt teveel gedoe.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door