Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#1054342
'k ga maar verder in dit draadje, wordt 't een overzicht...

afgelopen zomer in de laatste weken van juli, zijn wij op vakantie geweest
de katten zijn door vrienden vakantievierend hier in huis voorzien van hun normale menu, en wat minder aandacht dan ze gewend zijn,
toen we terugkwamen van vakantie ('t waren ook in zeeland 2 warme weken) viel 't me op dat de katten tsja...pluisden...,
't zijn 3 rexen , met 'n dunne vacht, die normaal niet echt verharen, maar af en toe wel wat haartjes verliezen,maar nooit zoveel als na de vakantie...
dit pluisproces is/was eigenlijk snel weer over, maar toch zie 'k nu minder behaarde plekken ;
vooral en met name op de flanken bij 2 katten, richting buik, als 'n soort 't'
de huid is niet geirriteerd, de rest van de vacht is 'normaal',...

we hebben heel lang geen vlooi gezien, en die zie of voel je snel op 'n dunne vacht, en ja toevallig (?) 3 dagen terug een vlooi, en gelijk drops gegeven, nu weet 'k van 1 kat dattie allergisch is voor vlooien, en da's net de kat die geen dunbehaarde flanken heeft...

uhm,
de cornish daarentegen begint steeds meer krauwgedrag te vertonen, en heeft nu een soort nat-plekje in z'n nek, en daarbij ook dun-behaarde flanken,....'k vrees eigenlijk toch voor een allergie voor 't 1 of ander...
de devon, de Muts, die ook wat kalende flanken heeft, heeft weer geen rare krauwreacties, of wondjes...

'k ga proberen even geen kip meer te geven;
dan hebben we wel een probleem met ingewanden, dat wordt minder; hart van lam en wat lever van rund, en 'k ga m'n poelier vragen voor kwartelkoppen , en ze krijgen nu extra visolie uit capsules gedruppeld over 't voer, en 'k ga kijken voor 'n vitamine-b complex

blijkbaar gaat er 'iets' niet goed; k wil zo graag zien dat 't wèl goed gaat; en 'k kan even niet reageren op goede berichten betreft 'vers',
katzels hier zijn even geen voorbeeld caricaturen van supergezonde katzels, helaas...

ohw, daarnaast zijn ze wel actief, speels , maf, alert, lief, op gewicht, geen plasproblemen,  etc..!

kan 'k nog meer doen? wat zou 't probleem zijn?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1054351
zijn ze niet gewoon van seizoensjas aan het veranderen? dat geeft ook losse haren (of pluisjes, in jouw geval  ;D ) en dat geeft weer jeuk.
dat ze met versvoer nu wel aan seizoenskleding doen, terwijl dat op brok voorheen niet het geval was. en die hete zomer kan er ook aan hebben bijgedragen; dat ze toen extra dun in hun zomerjasje zijn gaan zitten, en om bibberend de winter in te gaan, vinden katten niet leuk, en dus extra winterjas aanmaken.

geen idee of dat ook het geval is, maar het lijkt me wel logisch.

otje heeft vorige winter ook vreselijk slecht in haar vacht gezeten. net op vers, nog aan het bekomen van een slechte start, ze was nog kitten, hormonen ertussen door (die ook in die periode weer zijn verwijderd). ik merk aan otje dat ze ook wat begint te ruiven.
ik hoop dat ze een mooie dikke (en wellicht langharige) winterjas er voor terug krijgt.
Door flin
#1054520
koekje schreef: zijn ze niet gewoon van seizoensjas aan het veranderen?
geen idee of dat ook het geval is, maar het lijkt me wel logisch.
hmmm, we zijn sinds november 2007 aan de 'vers' .... duss idd nog niet meegemaakt
hoe een vers-rex z'n zomer- naar winter-jas verwisselt... doettie dat uberhaupt?

de cornish heeft alleen maar 'n ondervacht; (kroonhaar en donshaar) en geen dekhaar..
de 2 devons; heeft volgens mij 1 wel dekhaar, en de ander niet...
degenen zonder dekhaar zijn op dit moment zeer doorzichtig licht behaart...

tsss, hoe ziet een jas-wisselende vers-rex eruit? niet duzzz :(

'k hoop echt dat dit 't is?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door