Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eowyn
#93623
Hallo allemaal, :D
Sinds figaro kvv krijgt wil ze niets anders meer, logisch.... ;D
maar nu is het zelfs zover dat ze de carnibest van het aanrecht heeft gejat vannacht!! :oHet lag daar te ontdooien en vanmorgen vond ik een half leeggegeten verpakking op de grond in de gang...... >:(

Ze krijgt bijna 200 gram per dag nu!!! :o Nou moet ik wel zeggen dat ze 4 jongen zoogt, dus ik geef haar maar naar behoefte, toe ik borstvopeding gaf at ik ook als een dijkwerker ::),
maar kan ik dat eigenlijk wel gewoon doen?

Eowyn :D
Gebruikersavatar
Door chooky
#93628
Ja hoor, volgens mij wel.
Ten eerste is ze aan het zogen en heeft dan gewoon een hogere behoefte. Ten tweede is ze net van voer veranderd (toch?) en moet haar lichaam wennen aan het gebruik van eiwitten en vet voor energie in plaats van koolhydraten. En daardoor hebben ze ook wat meer nodig in het begin. Als het goed is raakt ze op een gegeven moment vanzelf verzadigd.
groetjes Eva

PS Wat een geweldige start voor de kittens, met hun moeder al op vers!!!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#94124
ja hoor een zogende poes heeft nu eenmaal meer behoefte aan eten,gewoon even in de gaten houden of ze niet vet word.
Door Eowyn
#94213
Ik geef haar nu gewoon naar behoefte en merk dat het al iets minder word, ze staat nu 2,5 weken op carnibest.

Ik wil de kittens ook zo snel mogelijk aan het vers vlees en de prooidieren hebben, maar eerst meer lezen, ben net aan het verdiepen voor de hond en bovendien aan het verbouwen en half verhuizen.....

Eowyn
Gebruikersavatar
Door sylvia
#94504
de kittens kan je gewoom carnibest geven ipv wanneer je anders blikvoer zou zijn gaan geven.Dus zo met 4 weken gewoon een schaaltje CB voor zetten. Ik weet niet of je ééndagskukens geeft,maar dan zou ik die gewoon aan moeder geven waar de kittens bij zijn ,die gaan er dan vanzelf mee aan de slag als ze er klaar voor zijn.

Bij ons kwam vroeger de kuiken boer 50 kilo kuikens in één keer brengen die dan nog moesten uitwasemen,dat was dan een dik geel kleed op de kamervloer.Met kittens in huis was dat altijd feest,van die kleine bolletjes wol (perzen) die zich eerst het heen en weer schrokken van die gele pluisdingen die daar lagen en dan heel stoer schijnbewegingen gingen maken om er uiteindelijk voor een mega seconde tussen te springen en een paar kuikens de lucht in te gooien ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 11 mei 2004, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eowyn
#94532
whahaha, ik zie het helemala voor me! ;D
Helaas wil mama niets van kuiken hebben, >:( misschien als ik het insmeer met carbest, ::) of het ga malen, maar dat zie ik nog niet zo zitten... :-X

Eowyn
Gebruikersavatar
Door sylvia
#94543
Eowyn schreef: whahaha, ik zie het helemala voor me! ;D
Helaas wil mama niets van kuiken hebben, >:( misschien als ik het insmeer met carbest, ::) of het ga malen, maar dat zie ik nog niet zo zitten... :-X

Eowyn
En als je ze eerst kookt?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door