Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Chubby
#902121
Ik haal even de kook over lever, dan lusten ze het wel.. Ander orgaanvlees is nooit een probleem..

En hier eten ze 1 kuiken, als ik er 2 per kat aanbied wordt de 2e vooral rondgeslingerd door de kamer  :-X
Door YaYa
#902142
Hier helpt de kook over de lever ook niet. Dan hoeven ze het nog steeds niet. Maar in kleine stukjes en gemengd met wat blikvoer ging het dus wel.
Door Anthraciet
#902622
koekje schreef: 4 kuikens in 1x is best veel hoor, hier krijgen de vreetschuren er maar 2 per kat per maaltijd. ik denk dat sien er zelfs geen 4 op zou krijgen.
misschien zat hij nog vol en kon hij voor de volgende ochtend?
Ik denk het ook wel hoor, Tuppie is een echte veelvraat, maar zelfs hij zal een keer vol zitten ;D

Gisteravond heeft Tuppie er nog 1 opgegeten en Moon nog 2, de anderen moesten het echt niet ::)

Vandaag maar eens kippenmaagjes en toch nog een keer kippenlever proberen, kijken of ze nu echt honger beginnen te krijgen ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#902874
de eerste keer dat ot een kuiken zag, snapte ze er werkelijk ook geen hol van.
de had zelfs van die vraagtekens boven haar hoofd staan, net als in strips enzo  ;D

de rest snapt het na een tijdje vanzelf, of wil toch wel eens even proeven, wat er dan zo geweldig aan van die gele dingen is.

ot heeft voor de rest ook alles moeten leren eten, en sommige dingen lukken nog steeds niet.
kipfilet in hele kleine stukjes had ze op haar geboorteadres wel eens gekregen, en tartaar heb ik de eerste dag erin gepropt, lamshart ging in 1x goed. allerlei andere dingen heeft ze langzaam van sien moeten leren.

geef de moed niet op.
de ene kat wil heel langzaam overstappen, en de ander wil alles in 1x.
Door Anthraciet
#903277
De kippenmaagjes en kippenlever waren deze keer een groot succes! :D

Ze hebben het allemaal gegeten en goed ook, was zo trots op ze!
Vandaag krijgen ze weer kuikentjes, kijken of ze dat nu ook gaan snappen..... ::)
Door Anthraciet
#905071
Gisteren hebben ze weer kuikens gehad en Skodde heeft er zowaar ook een gegeten! :D
Dus de helft van de katten eet ze nu, de andere helft denkt nog steeds dat het ongewenst bezoek is....

Van de week nog maar een keer proberen, wie weet valt bij hun het kwartje ook nog :)
Door Anthraciet
#905732
Gisteren weer kippelevertjes en ze hebben er allemaal lekker van gegeten.

Ik had alleen vrij veel ontdooid, en aangezien ze er op een gegeven moment dan mee gaan slepen, geef ik de rest vanavond maar aan de honden :D

Vanavond gaan we weer kuikens proberen, deze keer in combinatie met rundvleessnippers. We zijn weer benieuwd!
Door YaYa
#905926
Anthraciet schreef: Gisteren weer kippelevertjes en ze hebben er allemaal lekker van gegeten.

Ik had alleen vrij veel ontdooid, en aangezien ze er op een gegeven moment dan mee gaan slepen, geef ik de rest vanavond maar aan de honden :D

Vanavond gaan we weer kuikens proberen, deze keer in combinatie met rundvleessnippers. We zijn weer benieuwd!
Vind dat het eigenlijk best goed gaat bij jou. Die van mij willen wel cb, kipfilet, soepvlees en een kippennekje en een enkeling eet een kuikentje maar daar houdt het wel mee op.
Door Anthraciet
#905966
Mwah, ik breng het gewoon positief ;D

Kippennekken zijn bij mij nog steeds een probleem, alleen mijn kitten eet dat (en ook niet veel).
De helft eet nu kuikentjes, de andere helft vertikt het nog steeds.
Geitenvlees willen ze geen van allen
Lamsvlees ook niet
Verse visfilet was ook niet echt een succes

Maar kippenlevertjes, kipfilet, rundvleessnippers en kippenmagen gaan nu wel goed.
Dus we houden gewoon vol en we zijn blij als er weer iets wél lukt 8)

Het enige wat me wel een beetje zorgen baart, is het feit dat ze (behalve de paar die nu kuikens eten) geen botten binnen krijgen. Ik hoop maar dat ze niet iets tekort komen....
Door Mevroi Kruim
#906013
Kwartels, heb je die al eens geprobeerd? Die zijn in hun geheel weg te werken, incusief botten. Niet echt goedkoop maar als overgang ...
Geit vinden er hier ook een aantal niet te knagen, ruikt kennelijk niet lekker. Lam eten ze wel trouwens. En paard, yummie!
Door Anthraciet
#906212
Ik vraag me af of ze wel kwartels zouden eten als ze geen kuikens eten?
Lijkt dat niet erg op elkaar (in hun ogen)?

Zou het evt. volgende keer bij Herby kunnen proberen, maar dat gaat nog wel even duren, heb net een bestelling binnen en de vriezer vol :D
Door Mevroi Kruim
#906347
De kwartels van Herby zijn kaal en een stuk groter dan kuikens. Ik snij/knip ze voor de tandelozen aan stukken en dan gaan ze vlot naar binnen, de botjes zijn goed te knagen. De tijgers eten ze heel  ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door