Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#896299
Dat bedoel ik dus. Als ik een makreeltje haal dan laat ik ook manlief de kop eraf halen. Vind het maar niks als het me nog "aankijkt".
En ik vind het ook hypocriet van mezelf. In cb zitten de dieren net zo goed alleen onherkenbaar. En met kipfilet en rundvlees enz heb ik ook geen moeite. Maar zodra het herkenbaar wordt, voelt het voor mij opeens heel anders.
Door Anthraciet
#896340
Carnibest is nog best prijzig merk ik wel :o
Ik weet niet of je cb in dezelfde hoeveelheden zou moeten geven als je barf geeft? Weet iemand dat hier?

Want dat zou dan betekenen dat ik zo'n 1-1,5 kilo cb per dag moet gaan voeren, dat gaat me op dit moment wat teveel in de papieren lopen :-\
Door YaYa
#896396
Ik geef 9 ons per dag aan 7 katten (wegen samen ongeveer 37 kg met z'n allen). Ik weet niet hoeveel katten je hebt (ook in gewicht) maar 1-1,5 kg lijkt me nogal veel. Er staat op de cb 30 gram per kg dus dan zou ik ruim 11 ons moeten voeren maar dat kunnen ze dus niet op. En als je de cb in grote hoeveelheden inkoopt krijg je korting. Ik haal altijd 100 kg tegelijk en betaal dan 3 euro voor natuurvoer, vleesmix en diabetesvoer en 3,80 voor de lam-mix.
Door Anthraciet
#896404
Ik heb 6 katten (waaronder 1 veelvraat kitten), maar heb zo geen idee hoeveel mijn katten wegen.
Maar als ik nu barf geef (de dingen die ze al wel lusten), gaat er zo een kilo doorheen.
Ik geef nu 's avonds vers vlees en als ze er allemaal goed van eten is dat dus een kilo. (Gisteren, toen ze geit kregen -en slecht gegeten hebben- ging er zo'n 300 gram doorheen)
En dan geef ik de volgende ochtend nog wat blikvoer omdat ze nog geen compleet menu lusten en daarvan krijgen ze ook nog allemaal 50-100 gram per kat.

Maar als ik het goed begrijp geef je van cb dus veel en veel minder dan vers? Vraag me eigenlijk af waarom, het is goed beschouwd toch eigenlijk het zelfde? :-\

100 kilo cb zou ik nergens kwijt kunnen, ben ik bang.... dat moet toch ook in de vriezer?
Door YaYa
#896414
Ik ben in eerste instantie uitgegeven van de richtlijn die cb zelf geeft op de verpakking maar daar bleef altijd van over. Ik ben toen gaan proberen en kwam hierop uit. Die 900 gr wordt verdeeld over 2 porties en gaat keurig op.
Ik heb geen idee waarom dat dan minder is dan van de barf aangezien mijn katten niet willen barfen  :(
Cb moet inderdaad in de vriezer bewaard worden.
Door Mevroi Kruim
#896572
Mijn katten eten gemiddeld 100 g per kat per dag. Maar dat zijn bejaarde bankaardappels die (behalve Eppo) nooit meer buiten komen ('te koud, te nat, nix an').
Door flin
#896651
Anthraciet schreef: Ik geef nu 's avonds vers vlees en als ze er allemaal goed van eten is dat dus een kilo. (Gisteren,
En dan geef ik de volgende ochtend nog wat blikvoer omdat ze nog geen compleet menu lusten en daarvan krijgen ze ook nog allemaal 50-100 gram per kat.
zoals 'k 't zie: geef je je katten:(per stuk)
+/- 130 gr vlees + +/- 60 gr blik

die van ons krijgen:
+/- 130 gr barf + 65 gr smuldier
dit is in redelijk tempo op... meer smuldier wil er gewoon niet in, (hoeft ook niet..)
(onze muts uitgezonderd dan)

miss dat er meer vet (schapevet, olie) in de kvv's zit, dan aan de meeste prooi of vlees...
Door Anthraciet
#896658
Als je het zo zegt, klinkt het ineens veel minder ;D

Maar zeker voor de ouderen klopt dit wel aardig ja. Alleen ons vreetkitten eet met gemak zo'n 300 gram vers vlees op en 's morgens ook nog een 150 gram blik (mits het een smaakje is die meneer wel lekker vindt ::))

Ik heb voor morgen smuldier vlees en pens (geloof dat het zo heet) uit de vriezer gelegd. Eens kijken of ze dat wel lekker vinden. Als dat ook niet aanslaat (smuldier kip vonden ze geen van allen wat), denk ik dat ik toch cb bij de barf ga proberen, eens kijken of dat dan wel werkt ::)
Door flin
#896679
ps de smuldier kip vinden ze hier ook niet te pruimen :puke:
  maar maakt niet uit, 't is toch geen komplete versie :mouse1:

smuldier kompleet- vlees-pens vinden ze hier prima...
èn smuldier heeft nog een kompleet -vlees versie (jumbo=leverancier)

hoe groot gaat die kleine tijger worden? :o
Door maddoc
#896690
Carnibest is idd behoorlijk voedzaam. de kat die het eerst is overgegaan is op 100-120gr/dg (geen ander voedsel ernaast) 600-700gr aangekomen, heeft nu dus overgewicht ipv ondergewicht, op ong 90gr/dg blijft ze op (over)gewicht. ook de rest bleek de afgelopen maanden fors aangekomen te zijn terwijl ze nog vrij weinig Carnibest (met blik) kregen en ik wel al de brokken geminderd had.
Door Anthraciet
#896750
flin schreef: hoe groot gaat die kleine tijger worden? :o
Ik heb geen idee hoe groot hij gaat worden :D
In september stond onze buurvrouw ineens voor onze deur met een nestje waarin 4 kittens van een paar weken zaten....
Aangezien wij al katten hadden, dacht ze dat wij er wel voor konden zorgen, want de moeder was al een paar dagen niet meer gezien op de manege van haar dochter ::)
Aangezien wij nog nooit zulke jonge kittens opgevangen hadden en er ook de spullen en tijd niet voor hadden, hebben we de kittens ondergebracht bij iemand die vaker nestjes voor de dierenbescherming opvangt en daarna 1 kitten weer terug genomen (mijn man was op slag verliefd geworden op de uk 8))
Hij is erg mooi qua tekening (zilver tabby) en het lijkt wat op een bengaalse tekening, maar we hebben geen idee wat er aan genen in zit en hoe groot hij dus gaat worden.

Ik vermoed eigenlijk dat hij wel het formaat van een 'gewone' htk kat zal krijgen, maar dat hij het gevoel heeft iets te moeten inhalen door zijn slechte begin :-\
Door Anthraciet
#896751
maddoc schreef: Carnibest is idd behoorlijk voedzaam. de kat die het eerst is overgegaan is op 100-120gr/dg (geen ander voedsel ernaast) 600-700gr aangekomen, heeft nu dus overgewicht ipv ondergewicht, op ong 90gr/dg blijft ze op (over)gewicht. ook de rest bleek de afgelopen maanden fors aangekomen te zijn terwijl ze nog vrij weinig Carnibest (met blik) kregen en ik wel al de brokken geminderd had.
Mocht de smuldier niet aanslaan, zal ik in ieder geval cb proberen en kijken of ze dat wel willen eten. Mocht dat niet zo zijn, voer ik de rest wel aan de honden, die eten praktisch alles :D
Door Anthraciet
#897800
We kunnen wel stellen dat de smuldier geen succes was ::)
Geen enkele kat heeft er ook maar een hapje van genomen :-X


Wijkt cb eigenlijk qua samenstelling/geur etc. veel af van smuldier?
Want begin nou wel te twijfelen of ze cb wel zullen eten....
Door Anthraciet
#898298
Ik heb al een keer smuldier kip geprobeerd en dit was smuldier compleet (vlees/pens). Geen van beiden is ook maar een hapje van gegeten....

Ook het samengestelde gehakt van Herby heb ik geprobeerd en ook dat lukte niet.

Daarom twijfel ik ook of ze cb wél zullen eten, omdat dat (in mijn idee) eenzelfde basis is als het gehakt van Herby, toch?


Voor vandaag heb ik verse vis voor ze op het menu staan, ik ben heel erg benieuwd wat ze daar van vinden! ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door