Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#889965
normaal zit ik in amsterdam, ik woon en studeer daar.
met de feestdagen zit ik bij moeders in bergen op zoom (ik hoop morgen weer terug naar adam te gaan).

mn moeder heeft in haar vriesje 1 lade leeggegeten, en voor de feestdagen dingen bij de wilddealer in boz en bij de frettenstichting in breda (prooidier.nl werkt daarmee samen) gehaald.

bij kiezebrink kan ik niet los bestellen, das allemaal in kilo's. prooidier.nl is een goed alternatief; de prijzen zijn gelijk aan kiezenbrink, maar wel losse prooien te halen.

prooidier.nl zit in hilversum, en is nog redelijk in de opstartfase.
ze kan geloof ik wel een bestelling voor me bij een vriendin van haar in adam leveren, maar hoe en wat weet ik niet precies.

zoo natuurlijk in adam heeft ook wat barfspul en prooitjes. ik wil daar binnenkort eens gaan kijken.

ik hoop dat prooidier.nl kan gaan samenwerken met zoo natuurlijk (net zoals ze met de frettenstichting doen). dan kan ik daar kiezen uit een groter assortiment prooien.

bij prooidier.nl wilden ze met de tijd ook een bezorgservice opstarten, wat weer ideaal is voor mij bv omdat ik geen auto heb en niet heel erg in de buurt van zoo natuurlijk woon.
dit is allemaal nog onzeker en iig lange toekomst muziek.

veel barfdingetjes kan ik in adam ook op de dappermarkt en bij de islamitische slagers halen, en dan ook gelukkig in kleine porties.
mn kuikentjes haal ik normaal in adam bij mn cb-dealer (jumper bij het oosterpark).

helemaal leuk en geweldig vindt de familie het nou ook weer niet dat mn katten barfen (of vers eten dan).
toen ik op 3e kerstdag met 2 ontdooide gerbils naar boven liep voor ot en sien, vonden ze dat eigenlijk allemaal wel zielig. omdat gerbils huisdieren zijn.
ik zei dat kippen en koeien dat ook waren, en dat de gerbils toch al dood waren  ;D
Door Mieuw
#889992
Joh, dat prooidier.nl is helemaal geweldig! Ik wist niet dat het bestond, maar ik ben er super blij mee.
Mijn hele familie woont namelijk in H'sum (kom er zelf ook vandaan) dus ik kom daar nog met enige regelmaat. En het is idd ook ideaal dat ze losse stuks verkopen.
Dank voor de tip!
Gebruikersavatar
Door koekje
#890014
die ziet er ook best goed uit.
alleen wat beperkter assortiment.

ze zitten en wijchen, en zeggen dat ze tot aan de deur leveren.
als ze in zeeuwenland leveren, doen ze dat vast ook in adam en boz  :D
Door flin
#890020
vindt die muisies ècht wel heel prijzig hoor, :-\
de gerbils/hamsters vindt 'k nog wel redelijk...
Gebruikersavatar
Door koekje
#890028
gerbils zijn woestijnratten, en groter dan goudhamsters (de grootste soort hamster).

ik zou graag meer gerbils halen, omdat ik ot er zo van heb zien genieten, en omdat ze ook de vleesbotjes er graag van opeet.
Door flin
#890046
flin schreef: de gerbils/hamsters vindt 'k nog wel redelijk...
de prijzen van de gerbils en de hamsters is gelijk, bedoelde 'k te zeggen ;)

heb hier jaaaaren gerbils gefokt,(als huisdier dus) vòòr onze barfaanval ,
en begin nu langzaamaan aan voedseldieren te denken ...
Gebruikersavatar
Door koekje
#890052
ot vond de gerbils helemaal geweldig.
ik geloof dat Robin haar katten ze ook graag voert, omdat ze goed in de smaak vallen.

sien moest wennen aan de gerbils, maar had de kans niet om eens eerst even rustig te ruiken en te proeven, omdat ot er al mee vandoor ging  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door