Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Chubby
#877217
Hallo,

een kennis is vandaag gaan vissen op de Noordzee en eet uiteraard zelf een deel van de vangst. Ik mag de koppen e.d. op komen halen vanavond. Is dit wat voor de katten en hond?

Zijn er vissoorten die ik beter niet kan geven. Is 3 weken invriezen nodig? Nog meer tips en trucs?
Gebruikersavatar
Door koekje
#877250
ik zou ze 3 weken in de vries stoppen, als is t maar voor de zekerheid.

ik weet niet wat voor vissen hij heeft gevangen, maar hele grote zou ik niet aan de katten geven.
sien eet hier alleen sardienen, zalmgraat (koppen vind ik te hard) en van die kleine makrelen uit de kaspische zee.
Gebruikersavatar
Door koekje
#877385
en riviervissen ook, maar ik zou liever het risico niet nemen.
de noordzee is niet echt een schoon watertje.
Door flin
#877406
[quote="koekje"]
en riviervissen ook, maar ik zou liever het risico niet nemen.
de noordzee is niet echt een schoon watertje.
[/quote]

zoetwatervissen dus

noordzee is toch wel zout hoor ;)
Door Mevroi Kruim
#877644
Maar het vuil vries je er niet uit, al stop je het drie maanden in de vriezer helaas  :P
Haringen moeten ingevroren, die kunnen haringworm bevatten. Hoe het met andere verse zeevis zit weet ik niet.
Door Mevroi Kruim
#877948
Ach, vergeleken met de narigheid in bio-industrievlees ...
Je ontloopt het toch niet dus ik zou zeggen, gewoon doen! Iig is het hartstikke vers  ;D
Door flin
#878152
't zijn vooral de vissen die in de modder leven , zoals vette paling, die veel verontreiniging met zich mee dragen...

er wonen weer flinke aantallen bruinvissen in de noordzee (deze club wordt steeds groter) als 't echt zo vreselijk vervuild zou zijn wilden ze daar niet wonen,
en ach alles is relatief, toch?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door