Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Chubby
#876115
Het Franciscus is bij mij "om de hoek".. Ik laat je binnenkort weten wat mijn schatjes ervan vinden!
Door Chubby
#876138
Ik heb nog een beeldimpressie van Murdock versus braadkip, kan ik ook wel een keer plaatsen  :)
Door Mevroi Kruim
#876187
Ja, dat wil ik ok wel zien  ;D ;D

Herby levert in kiloverpakkingen dus als je minder wilt moet je zelf ompakken. FF laten ontdooien en weer verpakken kan goed.
En soms is niet alles op voorraad en dan krijg je dus minder. Op de hoeveelheden die ik bestel maakt dat niks uit, 120 of 110 kilo is nog steeds een flinke voorraad  8) maar als je bv alleen kippennekken besteld had en die waren er niet dan is dat vervelend.
De Islamiet is idd vaak heel goedkoop dus daar hoef je het niet voor te doen, Herby. En als je ze om bv lamssnijdsels vraagt kan dat ook goedkoop zijn.
Het bot in de eendenvleugels is trouwens wel heel wat harder dan in kippenvleugels, net zoals de poten ook een stuk harder zijn. Is wel iets om rekening mee te houden, hier kunnen 2 van de 5 katten de vleugels aan maar de andere 3 echt niet.
Gebruikersavatar
Door koekje
#876193
sien kan dat toch wel hebben? ze is 1,5 en eet al vanaf dat ze een maand of 5 is kipvleugels, eerst in zn geheel, maar sinds het barfmenu in halven (past beter per dag).
ze heeft er nooit moeilijk over gedaan.

kan ik ervan uitgaan dat sien een gezonde en geoefende knager is?
Door flin
#876245
iemand enig idee of de kuikens veel antibioticum bevatten?
of lijkt dit een fabeltje?

@ koekje; 'k snap goed dat je de kleine prooidiertjes wilt voeren, maar 'k vind zelf de prijzen van zo'n muissie wel pittig,
de gerbils vallen dan weer mee...

heb ook nog nergens op een lijst 'tuinvogeltjes' zien staan, zullen dus wel allemaal óf beschermd, of niet te kweken zijn...

ze krijgen hier ook regelmatig zo'n braadhaantje van de Lidledoki, (met lever hart en? en nek) en 't karkas vind ik makkelijker te slopen dan de pootjes; hier ook met de snoeischaar overigens...

paardevlees vinden ze hier ook lekker (nee, weer geen prooidiertje..), en niet heel duur,
maargoed; als 'k dit topic zo lees, dan ben je alweer een end verder :)
Door flin
#876279
koekje schreef: , dat er ook een klein stukje drol in de kamer lag, had ze geprobeerd er zelf vanaf te halen (met kont over de vloer glijden).
gebeurt hier ook weleens (al is't voor mij niet te achterhalen uit welk gat 't kwam) er staan dan idd ook slipsporen op 't laminaat.

hier zag 't er naar uit dat er iets van vezeltjes in de vorm van cynthetische pluisjes inzaten (vingerpoppetje misschien?)( :'()
en idd ook regelmatig haren (ook van die lange ja,)
Door Mevroi Kruim
#876298
Ik zou het gewoon proberen, die eendenvleugels, je merkt vanzelf of ze de botjes aankan of niet. Je kunt ze evt. voorknippen met een snoeischaar.
De kuikens worden direct na het uitkomen gesext en de haantjes afgemaakt, het lijkt me dus niet dat ze veel ab zullen bevatten, afgezien dan van wat de kip binnenhad toen ze het ei aanmaakte. Er zit evenveel ab in als in de eieren die je zelf in de winkel koopt volgens mij.
Gebruikersavatar
Door koekje
#876303
vroeger werden ouderwetse plofkippen (nog voordat er meer eu-wetgeving daarover was) letterlijk volgestopt met penicilline in hun voer. inmiddels is dat al wat minder (plofkippen bestaan helaas nog steeds).

mn moeder is heel erg allergisch voor penicilline, en die moet niet een hele week iedere dag stevig kip eten, nu nog steeds niet voor de zekerheid.

1dagskuikentjes zijn idd net uitgekomen, en hebben dus ook nog geen kippenvoer op.

de hoeveelheid AB in een ei valt reuze mee.

mn DA weet ook van mij dat ik er tegen ben om onnodig zomaar medicijnen en zeker AB te geven, dus als ze hier eens naar de dokter moeten, krijgen ze niet bij voorbaat allerlei dingetjes ingespoten.
Door hermine
#876311
flin schreef: iemand enig idee of de kuikens veel antibioticum bevatten?
of lijkt dit een fabeltje?

Nou, de kuikens die hier in de vriezer liggen, zien eruit alsof ze echt net uit hun ei zijn gekropen. Het lijkt me niet dat die beesten antibiotica krijgen voor ze worden vergast, ingevroren of wat ze er ook mee doen.... (ik wil er allemaal niet aan denken, eerlijk gezegd)
Of bedoel je dat moederkip bol staat van de antibiotica en dit opslaat in haar eieren? Hm, daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht, maar ik denk dat er zeker sporen antibiotica in de kuikens kunnen zitten als mama-kip die toegediend heeft gekregen.

Ik zal eens googelen of ik daar iets over kan vinden.
Door hermine
#876320
Ow, daar ging iets mis... Maar nog aanvullend: wellicht wordt het antibiotica gehalte in vlees- en ei-kippen laag gehouden omdat ze direct voor menselijke consumptie geschikt moeten zijn. Voor een kip die broedeieren moet leveren, ligt dat misschien anders: niemand eet eendagskuikens...
Gebruikersavatar
Door koekje
#876321
hermine schreef: niemand eet eendagskuikens...
das cultureel bepaald.

zowel in frankrijk als in azië worden kuikentjes gegeten
Door flin
#876330
hermine schreef: Ow, daar ging iets mis... Voor een kip die broedeieren moet leveren, ligt dat misschien anders: niemand eet eendagskuikens...
dat 1e heb ik ook regelmatig last van 8)

dat 2e; heb ik idd 'iets' 'ergens' over gelezen, 'k lees op 't ogenblik zo giga veel, dat 'k dus even niet meer weet waar, helaas :animal_rooster:
Door Chubby
#877214
koekje schreef: ik wacht ook wel graag even af wat de blote en de harige van jou ervan vinden.
Helaas was de eend uit voorraad en is er niks van eend geleverd :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door