Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#860518
dat ziet er lekker uit!

is een kwartel groot genoeg om als 2 kuikentjes door te gaan?
dan wil ik voor mijn rooie misschien ze ook wel eens halen.

eet hij trouwens altijd zo netjes in de mand?
Door crutz
#860526
koekje schreef: dat ziet er lekker uit!

is een kwartel groot genoeg om als 2 kuikentjes door te gaan?
dan wil ik voor mijn rooie misschien ze ook wel eens halen.

eet hij trouwens altijd zo netjes in de mand?
ja zeker wel, mss wel meer als 2 kuikens,
weeg t nooit

en normaal is zn kenneltje dicht met eten....anders vind ik alles door t hele huis
Door Chubby
#860619
Omdat wij beginnende BARFers zijn, heb ik deze week beide prooidieren gewogen. Een kuiken doet gemiddeld 35 gram, een kwartel (schoongemaakt) 150 gram..
Gebruikersavatar
Door koekje
#860627
hmm, in dat geval zou sien wel toekunnen met 1 kwartel per dag.

vult dat wel genoeg? of kan ik hem beter dan in 2en hakken en in 2 maaltijden aanbieden? of verteren die dingen sneller en heeft ze toch meer nodig dan 1 per dag?
Door crutz
#860650
Kruimel schreef: Schitterende reportage!
Kwartel vinden ze idd heeeeeeel erg lekker (al beken ik eerlijk dat ik ze wel deels pluk ivm stuivende veertjes :-[)
welke stuivende veertjes :D
alles gaat hier schoon op....

en voor Chubby qua hoeveelheden, geen idee, heb het voor Hurri nooit gewogen....hij heeft altijd naar behoefte mogen eten, soms werkt hij er dus ook 2 of 3 op een dag weg....
Gebruikersavatar
Door koekje
#860655
kruimel, hoeveel kwartel per kat per dag voer jij dan?

ik wil voor sien voor kerst een kwartel halen. (en voor ot een muis ofzo)
maar sien mag niet teveel eten per dag, omdat ze al niet slank is. maar om haar de hele dag honger te laten lijden is ook zielig, en ze begint dan misschien aan de planten of aan ot...
Gebruikersavatar
Door koekje
#860658
crutz schreef: welke stuivende veertjes :D
alles gaat hier schoon op....

en voor Chubby qua hoeveelheden, geen idee, heb het voor Hurri nooit gewogen....hij heeft altijd naar behoefte mogen eten, soms werkt hij er dus ook 2 of 3 op een dag weg....
maar hurricane is toch een grote main coon oid?
sientje is maar een ronde htk
Door Mieuw
#860694
Hij blijft geweldig!
Wat is z'n gewicht inmiddels (en leeftijd)?
Oh, en uit pure nieuwsgierigheid, mag ik dan ook gelijk even z'n ouders weten? Hij kwam toch bij Takrati vandaan?
Door crutz
#860698
Mieuw schreef: Hij blijft geweldig!
Wat is z'n gewicht inmiddels (en leeftijd)?
Oh, en uit pure nieuwsgierigheid, mag ik dan ook gelijk even z'n ouders weten? Hij kwam toch bij Takrati vandaan?
gewicht, geen idee, boven de 5 kilo
leeftijd bijna (de 28ste) 12 mnd
en idd bij Takrati vandaan, t H nest (weet zn ouders ff niet uit mn hoofd, sorry, en ga nu nl slapen...)
Door Mieuw
#860701
Ja, ik had het inmiddels al gevonden, toch bedankt.

Maar 5 kilo op die leeftijd, poe héé, flinke kerel heb je daar! Issie nog open, of inmiddels gecastreerd?
Door crutz
#860852
Mieuw schreef: Ja, ik had het inmiddels al gevonden, toch bedankt.

Maar 5 kilo op die leeftijd, poe héé, flinke kerel heb je daar! Issie nog open, of inmiddels gecastreerd?
hij is niet te zwaar, maar gewoon flink aan de maat ;D
maar idd wel flink ja.... :D

en nee, nog niet gecastreerd...niet nodig nog en weet van bv zn vader dat die ook niet sproeit....dus voorlopig hoeft hij ook niet gecastreerd te worden....

en @ koekje, t is een Noorse Boskat
Door Mieuw
#860873
crutz schreef: hij is niet te zwaar, maar gewoon flink aan de maat ;D
maar idd wel flink ja.... :D

en nee, nog niet gecastreerd...niet nodig nog en weet van bv zn vader dat die ook niet sproeit....dus voorlopig hoeft hij ook niet gecastreerd te worden....

en @ koekje, t is een Noorse Boskat
Goh, nou, ik denk dat een aantal fokkers jaloers op je mogen zijn hoor!
Door Chubby
#860910
Ik heb een geholpen HTK poes van 18 maanden (3,2 kg) en een Sphynx katertje van 6 maanden (2 kg) die samen één schoongemaakte kwartel eten over 2 maaltijden verdeeld. Daarnaast hebben ze gisteren een maaltje kipfilet gehad..

Hurricane is wel een kat met een hoog *wauw* gehalte hoor.. Wat een leeuw om te zien!

Overigens.. Ik heb gisteren het laatste restje kwartel weggehaald.. Belle heeft 2 stukken op en had genoeg, die is nog wat lastig met zelf kraken.. En Murdock werd érg gulzig toen hij ook dat tweede gevulde bakje zag en probeerde zijn stukken zowat heel door te slikken wat weer het nodige kokhalzen opleverde.. Voortaan dus voor die kleine maar echt grote stukken/ halve kwartel aanbieden, dan móet hij wel goed kauwen..
Laatst gewijzigd door Chubby op wo 14 nov 2007, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door