Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Axel*
#838777
de 2 poezels hebben echt geen trek meer in Duck (woon in Oostenrijk, is het enige kvv dat ik hier krijg)  :(. De eerste weken kregen ze er geen genoeg van, nu eet Xena met erg lange tanden en Eli gaat in hongerstaking.  >:(
Eli had een paar dagen geleden wat buik-perikelen maar nu zijn ze beide helemaal in orde.
Omdat ze de laatste dagen toch wel echt weinig aten, heb ik whiskas gekocht en dat gaat er zo in. Ze vreten alsof ze dagen honger geleden hebben  :o
Ik wil eigenlijk volledig overstappen op barf, maar dat is een lang en vooral erg moeilijk verhaal. Ik moet de barf-hapjes nog steeds uit de supermarkt halen, wat erg duur is. Maar ik heb dus wel al geprobeerd, de ene dag moeten ze het de andere dag niet .
Vanochtend wat whiskas met duck gemixt... ging naar binnen gelukkig.
Ik wil ze zo graag op vers houden maar ze moeten ook wel genoeg eten dan.
Wie heeft tips?
Door Mieuw
#838822
Hoe dan ook blijven mengen, en langzaam opbouwen. Niet meer helemaal terug op de brok en blik.
En gewoon veel geduld hebben. Bij mij heeft het al met al 3 maanden geduurt, maar ik ken ook verhalen van mensen die er bijna een jaar mee bezig geweest zijn. Moed houden.
Door Mevroi Kruim
#838852
VInd het toch wel vreemd dat ze het eerst graag aten en nu niet meer. Nieuwe lading misschien? De samenstelling kan volgens mij per partij wel schelen en katten zijn nu eenmaal kritiese konsumenten.
Ik zou nevernooit terug op brok gaan, een beetje blik erdoor kan helpen, anders evt. een blikje zalm of sardien.
Door *Axel*
#838918
Oh nee hoor brok komt er niet in  :) Dat hebben ze alleen bij hu vorige adres gekregen. Hier vanaf dag 1 duck compleet, vooral de kip-lever-rund versie en af en toe de rund. Ik begrijp het ook niet  :-\
Alles was 1 lading... of alles gelijktijdig gemaakt is weet ik niet.
Het begon eerst met Eli vorige week, maar hij had een dagje koorts gehad (door zijn staartje?) en toen at ie weer wel maar minder en dan is het vorig weekend weer begonnen, toen kreeg ie van de da buscopan omdat hij wat gasvorming had. (Ik heb overigens de laatste 2 weken zo 3x per week een da-bezoek met hem gehad  :()
En dan is deze week ook Xena minder vers gaan eten.

Vorige week hebben ze tussendoor nog eens heerlijk kalkoenhart en wat spiervlees (weet niet meer wat, rund denk ik) gegeten en heft Eli een halve kippenek op.
Dat willen ze nu niet meer  >:(

Ze zijn beide echt niet dik en nog volop aan het groeien. Pfff... ik heb vanochtend duck met een beetje whiskas gemengt. Hebben ze gegeten. Vanmiddag duck met sardientjes uit blik gemengd en dat is gelukkig ook naar binnen gegaan.
Aangezien ze de laaste dagen zo weinig hebben gegeten ga ik even nog 1 of 2 daagjes door met mengen en dan schotel ik ze vers voor zonder die andere troep. Goed plan?  :-\
Door Barrak
#838996
Wat bij mijn katten nog wel eens werkt is een rauw eitje of wat tonijn door de kvv. Sagah heeft af en toe haar kuren. Dan wil ze niet eten, een keer eten overslaan vind ik geen probleem maar het moet niet te lang duren. Door af en toe wat extra er door te doen en andere smaken te geven hou ik het leuk. Heeft duck niet meerdere smaken?
Door *Axel*
#839219
Kruimel schreef: Strak plan volgens mij ;)
Meen je dat nou serieus of ben je ermee aan het lachen ??? :-\
Barrak schreef: Wat bij mijn katten nog wel eens werkt is een rauw eitje of wat tonijn door de kvv. Sagah heeft af en toe haar kuren. Dan wil ze niet eten, een keer eten overslaan vind ik geen probleem maar het moet niet te lang duren. Door af en toe wat extra er door te doen en andere smaken te geven hou ik het leuk. Heeft duck niet meerdere smaken?
rauw eitje, goed idee, dat doe ik wel eens bij de honden. Vandaag gemengd met sardientjes, ik heb tonijn ook hier, dat doe ik dan morgen.
Ja Duck heeft verscillende smaken en ik heb ze allemaal al geprobeerd.
Door Mevroi Kruim
#839256
isabel debacker schreef: Meen je dat nou serieus of ben je ermee aan het lachen ??? :-\
rauw eitje, goed idee, dat doe ik wel eens bij de honden. Vandaag gemengd met sardientjes, ik heb tonijn ook hier, dat doe ik dan morgen.
Ja Duck heeft verscillende smaken en ik heb ze allemaal al geprobeerd.
Nee hoor, echt serieus!

Jeetje >:(

;)
Door Robian
#846791
Heel herkenbaar jouw verhaal. ;D

Toen Roger een jaar was besloot hij dat kvv niet meer te kanen was.
Ik ben toen sardientjes door het voer gaan mengen.
Uiteindelijk wilde meneer alleen nog maar de sardientjes, er hoefde maar een snippertje kvv door te zitten of hij liep met hoog geheven staart bij zijn bordje weg.

Uit pure wanhoop heb ik toen een blik wiskas gehaald.
Bleeeeren natuurlijk toen ik het open maakte. Toen ik het echter neerzette moest meneer het niet. :D

Gelukkig had ik de mogelijkheid om een ander merk kvv te kopen. Ik ben toen van Carnibest naar Bibi overgeschakeld en toen was het "probleem" verholpen.
Hier wordt nu trouwens weer zonder morren Carnibest gegeten.

Sterkte met de lange tanden ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door