Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#812393
wie weet er goede adresjes voor vers vlees voor de katten te halen in amsterdam?

omdat ik aan de uva studeer, resideer ik daar meestal ook, en mn huis woont er dus.
nu heb ik wel gemerkt dat ik niet aan alles makkelijk aan kan komen, zeker niet dingen om een volledige barfmaaltijd samen te stellen.
spiervlees ed kan ik eventueel ook bij meneer heijn halen, maar dingen als karkassen en ander gevogelte dan kip is erg moeilijk.

ik heb 1 groot nadeeltje; ik ben slechtziend.
ik kan verder redelijk goed functioneren op mijn manier, maar ik heb wel mn beperkingen, waaronder op zoek gaan naar plaatsen waar ik barf onderdelen kan halen, moeilijk is.
via internet/webshop bestellen zou een optie kunnen zijn, maar dan moet ik altijd meestal gelijk een kilo halen. aangezien ik van veel stukken vlees niet weet of de katten het wel lekker vinden, koop ik altijd eerst een klein stukje (dus 1 lamshart bv).
ook wil ik eerst graag zien wat ik koop, vandaar mijn voorkeur voor winkels/markt.

ik woon naast de dappermarkt, en fiets niet half amsterdam af voor 1 kwartel. ook vanwege mijn zicht; ik kan me niet goed orienteren op plaatsen die ik niet ken of in een winkel waar het druk is (heb ik geen overzicht en risio op ongelukken etc).
ook ben ik wel eens verdwaald in adam :-[

weten jullie dus adresjes waar ik barf onderdelen kan halen?
het liefst rondom de dappermarkt, en eventueel de albert cuijp (daar woont een vriendin, en we gaan soms samen naar de peperbol, vriendin zit alleen een jaartje int buitenland). albert cuijp is voor mij ook goed met tram te bereiken, dus das ook fijn. dappermarkt kan ik gewoon te voet doen.

of mag ik misschien een keertje mee met iemand die daar inkopen voor zn beestjes gaat doen? :daisy:
Door Mieuw
#812401
Nou, in Amsterdam moet haast wel een islamitische slagerij zitten, daar kan je vaak ook al een groot gedeelte van je spullen halen.

Verder kan je inderdaad kijken op de markt (poelier en visboer).

En je kan ook even kijken of Canis Naturalis bij jouw bezorgd: http://www.versvoeding.nl

En we hebben hier op Barfplaats ook de verzamelplaats waar je met elkaar kunt afspreken om gezamelijk inkopen te doen, en ook de a la carte lijst, waar adresjes op staan waar je ook ingrediënten kunt halen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 944.0.html
Door geer
#812402
Is de van Woustraat lastig voor je? Daar zit Zoo Natuurlijk en daar hebben ze aardig wat. Bovendien zit een stukje verder, op de Rijnstraat een Islamitische slager die redelijk veel 'materiaal' heeft...
Gebruikersavatar
Door koekje
#812408
dankjewel voor jullie antwoorden!
vooral de à la carte lijst is errug handig.
ik kom van origine uit bergen op zoom, en zag bij noord brabant ook poelier schrauwen staan. nu is het zo dat mn moeder over 2 weken bij mij op visite komt, kan ze gelijk nekjes voor me meenemen  ;D

de van woustraat komt geloof ik de tram naar de albert cuijp langs, dus dat zou wel een optie kunnen zijn.
ik zag ook in de lijst dat een islamitische lager in de javastraat (das ook op loopafstand) zn kipkarkassen gratis de deur uitdoet. das misschien iets om eens wat voor sien te halen om uit te proberen. gratis is altijd fijn voor de studentenportemonnee  :D

rijnstraat ga ik liever niet voor de eerste keer in mn eentje naartoe, ik ben daar nog nooit eerder geweest.

verder heb ik hier aan de dappermarkt een kipboer, maar als ik er kom zijn de nekken altijd op.
ook is er in de dapperstraat tegenover de blokker een vleesturk (islamitische slagerij) waar ik wel eens kiplevertjes en vleugels voor sien haal, maar daar spreken ze altijd turks tegen me (ik zie er beetje te mediteraans uit ofzo).
vandaag ben ik bij genco (groente turk met vleesafdeling) geweest. daar heb ik nu al 2 dagen lamsharten gehaald, maar het assortiment leek me op het eerste oog wat tegen te vallen. sien is niet zo van de grote dieren (rund en kalf) en dat is nou juist hetgene waar hij veel van heeft.

ik hoop bij zoo natuurlijk misschien wat meer gevogelte te kunnen halen.
Door Liinaa
#812444
Ik haal vaak het e.e.a. op de Albert Cuyp na mijn werk. Schuin tegenover de Peperbol staan een aantal poeliers en die hebben altijd wel kippennekken en kwartels en konijn. Als je rond sluitingstijd komt (zoals ik laatst) kan je nog wel eens een meevaller hebben (in mijn geval een gratis pond kippennekken en konijn en kwartels aan halve prijs). Bij de visboeren daar kan je aan sardines en andere visspullen komen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door