Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jel
#810635
Dat buiten zetten is voor mij geen optie. Ze gaan keihard voor de deur staan schreeuwen en de buren zijn daar niet blij mee (die horen de katten zelfs al als ze binnen zo schreeuwen). Maar ik zet ze nu wel steeds in een andere kamer, hopen dat dat binnenkort verbetering brengt. Volgens mij heeft de oudste nu wel door dat hij gewoon stil moet zijn (dat deed hij voordat het kleintje erbij kwam ook netjes), maar die kleine schreeuwt nog steeds alsof haar leven ervan af hangt... (dus ook als ze een uur eerder gegeten heeft).
Door Helen
#810658
O, ok, buiten zetten geen optie. Tja, dan zou ik de kraan inzetten. Jij gillen, jij kletsnat.....Naast het feit dat dit een flinke straf is voor een kat, stoppen ze ook echt met gillen, want ze zijn wel een half uur druk bezig met likken.
Klinkt heel gemeen. Het is hier maar een paar weken nodig geweest.
Door Nelly
#811745
Tja Helen, bij de meeste katten werkt dat natgooien- of spuiten (met de plantenspuit) idd, maar er zijn altijd uitzonderingen. Neem mijn Rooie, beter bekend als Simply Red; hij vindt het prima om natgegooid/gespoten te worden, komt ook regelmatig kletsnat van de regen thuis. Om de katten (heb er inmiddels 7! ) te straffen, c.q. te corrigeren maak ik bij voorkeur gebruik van proppen papier, sloffen en wat dies meer zij om naar ze toe te gooien.
Door Borke
#818551
Hoe gaat het nu met dit tweetal?

Volgens mij komt die consternatie inderdaad door het 'Atkins effect' en ondervang je het door 4x per dag eten te geven, dan 3x, 2x etc.

Zelf geven wij inmiddels 1x per dag Carnibest en dat hebben we heel langzaam opgebouwd.
Hier eten ze met zijn zessen 1 kg per dag (samen wegen ze 40 kg, dus het zijn grote maar slanke katten, Maine Coons), het zijn binnenkatten.
Door Jel
#820226
Het is nog steeds hetzelfde. Wel heeft de oudere kat niet meer naar me geblaast en is hij wel iets rustiger (eigenlijk dus gewoon weer zoals hij altijd al was). Hij stopt ook gelijk met mauwen (hij schreeuwt gelukkig niet) als je 'nee' zegt.

Ik twijfel om 3x te voeren i.p.v. 2x per dag. Maar... moedig ik ze dan niet juist aan om nog meer te gaan mauwen als ik richting keuken ga (ze denken dan misschien dat ze nog vaker dan 3x per dag eten kunnen krijgen?). Ik zat te denken aan 's ochtends 08.30 uur, dan om 18.00 uur en dan nog om 22.00 uur. Nu krijgen ze om 08.30 en om 18.00 uur.

Ik geef het poesje (jongste) nu ook meer voer dan de kater. Ze heeft momenteel echt een groeispurt dus dan kan ik me voorstellen dat ze nog meer honger heeft. Zij is wel goed op gewicht op het oog, dus kan dat makkelijk hebben, maar de kater is dikker geworden dus daar moet ik even op letten.
Door Jel
#820230
Helen schreef: O, ok, buiten zetten geen optie. Tja, dan zou ik de kraan inzetten. Jij gillen, jij kletsnat.....Naast het feit dat dit een flinke straf is voor een kat, stoppen ze ook echt met gillen, want ze zijn wel een half uur druk bezig met likken.
Klinkt heel gemeen. Het is hier maar een paar weken nodig geweest.
Ik heb het twee keer geprobeerd, maar zelfs hiervan is ze niet onder de indruk. Ik zet haar na het nat maken buiten en ze gaat gewoon verder met keihard schreeuwen en schoon likken? Dat doet ze dus niet echt. Tja, ik ben er toen niet meer mee doorgegaan, vindt het toch wel zielig zo'n natte kat en had nog steeds niet het idee dat het iets hielp.

Ik denk erover drie keer per dag te gaan voeren i.p.v. twee keer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door