Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#787562
Even een korte vraag: Weet iemand hoeveel KVV per kilo lichaamsgewicht een kitten nodig heeft? Het gaat om 2 kittens die een maand schelen. De oudste is een maand ouder dan de jongste en met name de jongste lijkt maar geen genoeg te krijgen.

Ik kan het zo gauw niet vinden....



groeten Femke
Laatst gewijzigd door Femke op ma 02 jul 2007, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#787583
Zal toch ook wel iets zijn van 50/70 gram per kilo lichaamsgewicht ???

Heeft de jongste geen wormen, daar kunnen ze ook nog wel eens wat uitgeschud van gaan doen.
Door grover
#787598
Angelique schreef: Zal toch ook wel iets zijn van 50/70 gram per kilo lichaamsgewicht ???

Heeft de jongste geen wormen, daar kunnen ze ook nog wel eens wat uitgeschud van gaan doen.
Heb je het dan over 50/70 gram per dag? Aan eten? Is dat niet te weinig?
Mijn kittens krijgen dit ongeveer per maaltijd en zelfs dan hebben ze vaak nog zoiets van ik lust nog wel wat...
Door Mieuw
#787631
grover schreef: Heb je het dan over 50/70 gram per dag? Aan eten? Is dat niet te weinig?
Mijn kittens krijgen dit ongeveer per maaltijd en zelfs dan hebben ze vaak nog zoiets van ik lust nog wel wat...
Ik denk dat Angelique bedoelt dat het 50/70 gram per kilo lichaamsgewicht per dag is.
Daar sluit ik me bij aan, hoewel ik meer geneigd ben om te zeggen dat ze zoveel mogen eten als ze op lusten. Kittens zijn nog in de groei, en verbruiken veel energie, dus ze zullen niet snel te veel krijgen.
Door Loeka
#787638
Hier ook hoor, ik laat ze eten wat ze willen. Itt de volwassen dieren, want die zou ik kunnen rollen als ik ze hun gang laat gaan  :roflmao:
Door grover
#787856
Ik wou zeggen. als ik grover en lucifer zoveel geef per dag slaap ik denk ik niet meer!
Ze krijgen nu ongeveer 70 gram per maaltijd. En minou krijgt iets minder..
Ik zal haar eens wegen dan weet ik hoeveel ik haar kan geven per dag.
Maar ik ga ervan uit dat ze daarnaast geen brokken krijgen?
Door Mieuw
#787863
grover schreef: Ik wou zeggen. als ik grover en lucifer zoveel geef per dag slaap ik denk ik niet meer!
Ze krijgen nu ongeveer 70 gram per maaltijd. En minou krijgt iets minder..
Ik zal haar eens wegen dan weet ik hoeveel ik haar kan geven per dag.
Maar ik ga ervan uit dat ze daarnaast geen brokken krijgen?
Bij mij niet in elk geval! :D
Door Femke
#787890
Angelique schreef: Zal toch ook wel iets zijn van 50/70 gram per kilo lichaamsgewicht ???

Heeft de jongste geen wormen, daar kunnen ze ook nog wel eens wat uitgeschud van gaan doen.
weet ze nog niet, de jongste heeft geen wormenbuikje maar ze worden als het goed is nog ontwormd.
Door Nelly
#788884
Hier ook, de 3 kittens mogen zoveel eten als ze willen, laten ze wat staan, dan dek ik dat af tot ze weer om eten komen vragen. Als het naar mijn idee te lang staat dan gaat de rest naar de honden en wordt er voor de kittens vers neergezet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door