Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
#786718
Ziggy heeft (en nu dus had!) al lange tijd geen mooie vacht. Vettig, glansde niet naar wens en verhaarde veel. Ik heb haar ondervacht er grotendeels uitgehaald en toen is het wat opgeknapt. Ze heeft carnibest gegeten en nu al langere tijd barf. Zeer gevarieerd. In twee weken tijd meerdere verschillende prooidieren en keurige verhoudingen. Nu pas ik al anderhalve week op iemands huis en zij hebben 1 vriesklepje. Dus de honden en katten krijgen voor die tijd ff tijdelijk smuldier. En jullie raden het al. Sinds een paar dagen zijn Ziggy's schilfers weg!! Haar vacht is niet vettig meer en glanst!!! Hoe kan dat nu in godsnaam. Dit lukte niet op Carnibest, niet op Barf met of zonder supplementen....En nu dus binnen korte tijd wel op smuldier pens/vlees compleet ....Hoe kan dit??
En zijn er meer mensen die smuldier aan hun katten geven?
Door Femke
#786729
Helen schreef: Ziggy heeft (en nu dus had!) al lange tijd geen mooie vacht. Vettig, glansde niet naar wens en verhaarde veel. Ik heb haar ondervacht er grotendeels uitgehaald en toen is het wat opgeknapt. Ze heeft carnibest gegeten en nu al langere tijd barf. Zeer gevarieerd. In twee weken tijd meerdere verschillende prooidieren en keurige verhoudingen. Nu pas ik al anderhalve week op iemands huis en zij hebben 1 vriesklepje. Dus de honden en katten krijgen voor die tijd ff tijdelijk smuldier. En jullie raden het al. Sinds een paar dagen zijn Ziggy's schilfers weg!! Haar vacht is niet vettig meer en glanst!!! Hoe kan dat nu in godsnaam. Dit lukte niet op Carnibest, niet op Barf met of zonder supplementen....En nu dus binnen korte tijd wel op smuldier pens/vlees compleet ....Hoe kan dit??
En zijn er meer mensen die smuldier aan hun katten geven?
ik heb geen flauw idee ::) ::) ::)
Helaas kun je ook niet achter de exacte samenstelling van bijvoorbeeld Smuldier komen, zodat je het naast elkaar kan leggen om te vergelijken.....


Wel fijn, dat haar vacht zo opknapt! Hoe gaat het eigenlijk met de wond in haar oksel?
Door Helen
#787004
Ik zit te dubben. En het enige wat zij niet krijgen wat in Smuldier zit is pens. De katten krijgen bij mij geen pens...Zou dat het zijn? Als ik heel eerlijk ben dan is de vacht van Stijn die wel al prachtig was nog mooier en zachter geworden...Serieus! Misschien moet ik ze wel regelmatig pens voeren...? Nou ja, binnenkort ga ik 3 weken op vakantie en ze logeren dan ergens anders. Ik wilde carnibest meegeven, maar ik ga nu Smuldier meegeven. Kijken wat het resultaat is over 3 weken.

Bedankt voor de interesse Femke, de okselwond is onveranderd....
Door Nelly
#787034
Mijn katten krijgen ook regelmatig Smuldier, overigens wel de hondenvariant en hoewel ze er prima uitzien en goed gezond zijn en een prima ontlasting hebben, zal ik voor de aardigheid ook de kattenvariant eens proberen, als die er eigenlijk wel is? Nooit op gelet om eerlijk te zijn.
Door roefus
#787040
Nelly schreef: Mijn katten krijgen ook regelmatig Smuldier, overigens wel de hondenvariant en hoewel ze er prima uitzien en goed gezond zijn en een prima ontlasting hebben, zal ik voor de aardigheid ook de kattenvariant eens proberen, als die er eigenlijk wel is? Nooit op gelet om eerlijk te zijn.
Volgens mij is er geen speciale kattenvariant, althans ik zie altijd pakjes smuldier met zowel een hond als een kat erop afgebeeld.

@ Helen...Volgens mij zit er in de komplete versie ook standaard schapenvet. Zou dat ook niet voor wat meer glansvacht kunnen zorgen?
Door Nelly
#787041
Ja, nu je het zegt, dat klopt. Eigenlijk nooit zo opgelet, was altijd druk met pakjes tellen, kan het hier bij de C1000 alleen maar met losse pakjes kopen; heb gevraagd of ze het niet per door voor me wilden bestellen, maar dat doen ze dus niet.
Maar ik was eergister bij de Wico, waar ik penslappen e.d. koop en die wilden het wel voor me bestellen, moet ik alleen ff van te voren zeggen. Kijk dat is nou nog eens service. Kan ik tenminste eens afwisselen, zowel voor de honden als de katten, heb vandaag ook weer eens 10kg kippenekken gehaald, dus heb weer de nodige variatie in huis. :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door