Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roellie
#785146
Hallo allemaal,

Ik voer mijn hond via het barfprincipe en ben hier heel goed van op de hoogte over het reilen en zeilen.....

Nu heb ik waarschijnlijk binnekort een kat in huis... Ik weet nix over zijn achtergrond, want hij leeft nu een paar weken op straat.
Dus ik weet ook niet hoe hij vroeger gevoed is....

Gaat het barf gebeuren met een kat het zelfde. Het ontgiften... bedoel ik. Als ik deze kat rauw ga voeren, gaat ie dan eerst misschien wel aan de diaree etc....
En hoe zit het met de percentage... Hoeveel procent spier, orgaan vis etc....?
Kortom is het te vergelijken of moet ik weer ff veel dingen gaan lezen hier over???

Groetjes
#785155
Het is zeker te vergelijken, alleen eten de meeste katten geen groente en geen pens.
Ook hebben katten geen harmonica-maag zoals honden, ze vangen in de natuur kleinere prooien en eten dus liever een paar keer per dg. Vasten doet een kat ook beter niet.
De percentages zijn dus vergelijkbaar, alleen voer ikzelf mijn katten relatief wat minder bot en dan weer wat meer spiervlees. Zo zitten konijnen en vogels nl in elkaar tov grote grazers.
Ontgiften heb ik hier niks van gemerkt, maar bij de honden ooit niet. Diarree is een mogelijkheid, zeker als je veel orgaan voert, maar dat kun je met wat extra bot compenseren.
Katten kunnen geen grote grazerbotten aan, maar da snap je zelf wel. Kip, konijn, kwartel, eend, duif, fazant e.d. gaat prima.
Vis 1x per week net als honden.

Barfplaats wordt gesponsord door