Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door stefcat
#767181
ik voer mijn burren (en siamees) sinds kort ook kippennekjes, is overigens een veel groter succes dan kuikens, zowel voor hen als voor mij.

het wordt in ieder geval graag gegeten. Maar is het helemaal veilig voor het maag-darmkanaal?
kan er niks blijven steken?
in mijn groep zit ook een burmeeskitten van 5 maanden nu, en ik heb voorheen al een keer een kitten met dodelijke invaginatie/darmomdraaiing gehad (op 14-20 weken oud, overigens niet op barf wel op kvv).

en als ik zie dat het echt helemaal op gaat die nekjes, dan blijf ik er wat huiverig onder.

iemand meer ervaring met kippennekjes en kittens/oosterlingen

in de groep zitten ook 2 oude siamezen van 15 jaar, kunnen die dit ook goed verteren?

gr.

stefanie en katten
Door PetraS
#768586
Ik kan je niet echt antwoord geven op je specifieke vragen.
Onze Jopie (een sphynx) is nu 1 jaar en 2 maanden. Hij eet sinds enkele maanden ook kippennekjes.
In het begin was ik er ook huiverig voor, vooral ook omdat Jopie in December een zware maag/darm operatie heeft gehad (hij had een heel lnage draad doorgeslikt...).
De eerste keren bleef ik er steeds bij als hij ze at, nu niet meer, het gaat hem prima af!

Andere mensen hier kunnen je vast inof geven over kittens en botjes.
Door Mevroi Kruim
#768890
Geen ervaring met oosterse katten, ik heb hier 5 htk exemplaren rondlopen sinds, de oudsten, 16 jaar, en die eten nu al bijna 6 jaar ongeveer alles wat ik ze voorzet. Inclusief kippennekken, kipkarbo's, hele duiven, fazanten,  kwartels, parelhoenders (OK, de grote vogels in delen uiteraard). En ze leven allemaal nog! Sterker nog, zonder barf waren de oudsten er allang niet meer geweest.
Nekken zijn zo zacht dat zelfs mijn vrijwel tandeloze piepkleine ouwe dametje ze, mits goed platgemept, nog wegkrijgt. Ik zou me beslist geen zorgen maken.
Door Nelly
#770949
Ook hier alleen maar positieve reacties, zowel ouwe Zipper (15) en jonge Simply Red ( nu ca. 1.5 ) eten regelmatig kippenekken ne als ze de kans krijgen nog vanalles.
Door stefcat
#782699
maar jullie doen ze wel eerst platslaan?

nek in een plastic zak en dan met een hamer of zo?

ze eten de nekjes wel erg graag, veel beter als de kuikens.

gr.

stefanie en katten
Door Mevroi Kruim
#782721
Voor de katten met tanden sla ik niks plat, die kunnen zo'n nek makkelijk baas. Alleen voor de kleine Kruimel zonder tandjes mep ik ze plat. Nek in een stevige plastic zak en dan met mijn speciale hamertje (schoenmakershamertje, van opa geerfd) mepperdemepmep. Met een gewone bankhamer gaat het ook  ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door