Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
#748070
Ik wil clickertraining gaan doen met Kefraya. Wie van jullie heeft daar ervaring mee en wat geven jullie als beloning?

Er zijn weinig eetdingen waar ze echt heel dol op is, behalve kippelevertjes, maar dat wordt volgens mij een smeerboel :P
Ik heb al knabbels van cb uitgebprobeerd, maar dat vindt mevrouw niet lekker.. En om voor de clickertarining nu weer brokjes in huis te gaan halen ....
Door *Robin*
#748876
Sommige drogen zelf kippenlevertjes... vallen hier ook wel in de smaak als snoepje... misschien is het een idee? je kan ze drogen op 50 graden in de oven of droogmachine. in stukjes knippen of snijden van 1 bij 1 cm en 3 uur drogen ongeveer...
Laatst gewijzigd door *Robin* op za 28 apr 2007, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Misty
#749731
Kefraya schreef: Ik begrijp wel uit de respons dat clickertraining voor katten nog niet heel populair is...
Ik heb ook een clicker, maar ben er nog niet aan toegkomen om een boek te kopen en er over te lezen. Kun je er misschien iets meer over vertellen? Maakt het wat uit hoe oud ze zijn? En moet je echt altijd een beloning in de vorm van een snoepje geven, want die van mij worden helemaal wild als ze een snoepje krijgen en slaan de snoepjes als ik niet oppas gewoon uit mijn handen. ;D
#749778
Ik doe het wel met de honden en de paarden maar met de katten nog nooit geprobeerd. Luiigheid :-[
Op de site van Karen Pryor stond een filmpje van een kat die een compleet behendigheidsparcours (opkat-formaat) aflegde voor een beloning. Aangeleerd met de clicker. Het KAN dus wel ...

Het eerster dat je doet met clickeren, zeker met paarden, is ze manieren leren wb het aannemen van de snoepjes. Je leert ze dus dat ze een click en een snoepje krijgen als ze rustig staan, evt. hoofd afwenden; als ze proberen je te muggen, je zakken leeg te jatten of in geval van katten de nageltjes ff in je hand zetten is de lol voorbij, je pakt je spullen in en ze krijgen een 5 minuten time-out.
Mijn ouwe paardje is altijd zeer beleefd, hij vraag wel om iets lekkers maar zal daarbij nooit proberen in je zakken te wroeten of op je tenen te gaan staan. De jonge dame is een stuk assertiever, die gaat echt staan springen en stampvoeten en knorren als je niet stante pede met de lekker hapjes over de brug komt. Die krijgt dan dus niks. Pas als ze braaf stilstaat krijgt ze wat. Dat leren ze heeeeel snel.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door