Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#84072
Wat fijn dat Jinx de sphynx bibi eet (rijmt ook nog ;D). Gezien je niet de oorzaak van zijn diaree weet kan het zijn dat wanneer het om voedsel intolerantie gaat de darmen tot rust moeten komen, en dat kan best wel een paar dagen tot weken duren (de meeste eliminatie dieten moet je minimaal zes weken geven). Zelf denk ik dat je al binnen een paar dagen een verbetering zal zien alleen al om het feit dat versvlees nog lichter verteerbaar is dan brokken (minder ontlasting). Moet wel even zeggen dat bibi vroeger toen ik het nog uitsluitend gaf (heb het over meer dan een half jaar geleden) nog wel eens kon veranderen qua samenstelling (de natuurmix was bv de ene keer erg licht en wat droger en de andere keer wat meer rood en natter). Zelf ben in een aantal weken geleden weer eens een worst gaan proberen (ik ben carnibest gaan geven omdat mijn katten na een paar mnd bibi te hebben gegeten het opeens niet meer moesten, rond die zelfde tijd zijn de samenstellingen ook gaan wisselen, carnibest is constant en ziet er iedere keer het zelfde uit vandaar dat ik op safe ben gaan spelen en nu één of twee keer per week bibi als afwisseling geef) en heb daarna 12 kilo besteld. Beide ladingen zagen het zelfde eruit (meer rood en iets natter) en ik neem aan dat het probleem van de wisselende samenstelling is opgelost, maar zeker weten doe ik dit niet. Vooral kieskeurige katten kunnen hier last van hebben. In ieder geval zoals Syl al zei gaan we duimen dat we je morgen kunnen feliciteren met een vaste drol ;D. Volgens mij is dit het enige forum waar mensen op de leukste woorden kunnen zoeken ;).

Groetjes Rosita
Door debby
#85995
Jinx heeft bijna geen diaree meer, hij kreeg minder brokken ( niet meer de hele dag tot zijn beschikking maar 4 maal per dag )
Resultaat geen diaree meer maar meneer eet ook nog geen Bibi, hij at dus gewoon veel te veel ::).

Volgens mij zit er iets in wat ze niet lekker vinden, Geen van de 8 eet nog bibi terwijl ze wel smuldier kip eten :-\.

Barfplaats wordt gesponsord door